jeepertje Geplaatst February 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2006 Jeeps, De laatste maanden is de wegligging van m'n TJ erg achteruit gegaan. Ik heb problemen om met m'n TJ in een rechte lijn te rijden op een vlakke weg met zijwind, als ik in plassen water rijd, bij spoorvorming, ... Ik heb reeds volgende onderdelen vervangen, maar tevergeefs: -Bushing trac bar vooraan -Stuurdemper -4 schokbrekers -Spoor laten uitlijnen (stond goed, maar toch € 35,00 kwijt) -4 nieuwe banden gemonteerd De tie-rods zijn spelingvrij, de wiellagers zijn nog in orde, enkel op de rechtse fusee zit er een héél klein beetje speling. Ik ben het beu constant stuurcorrecties uit te voeren, m'n CJ heeft een betere wegligging... Iemand een idee wat de reden kan zijn? Hoe kan ik de kantelhoek (fusee's) van de vooras bepalen? (op de bandencentrale kunnen ze die niet opmeten (spoor te breed) en aangezien de bandenmaat niet meer klopt weten we ook niet in welke hoek ze moeten staan) Groeten, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst February 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2006 Ik heb altijd hetzelfde gedrag gehad met mijn 2.5l TJ nu met mijn 4.Ol TJ is dit helemaal anders. Ook andere Jeepers die dezelfde combinatie hebben gereden vertelde me hetzelfde verhaal. De 2.5l heeft gewoon een veel slechtere wegligging dan een 4.0l of een CJ. Heb ook met een CJ gereden en wegligging was ook veel beter. Als er nergens speling of iets anders mis is ga je hier mee moeten leren leven, heb ik ook gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2006 Issie verhoogt? Zo ja, hoeveel? (ff verplaatst) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst February 20, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2006 Mijn TJ heeft dus een 4" lift en heeft 33 x 12,5" AT banden... Nu heeft ie zo'n 175.000 km's waarvan zo'n 75.000 met die lift en bandenmaat. Die slechte wegligging heeft dus niets te maken met het feit dat het een viercilinder is, en eveneens niets met het feit dat ie verhoogd is, aangezien hij vroeger een zeer goeie wegligging had. Het probleem moet dus ergens anders gezocht worden, maar waar? Verschillende (Jeep) dealers weten ook geen raad. Groeten, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2006 Klinkt idd erg vreemd, zeker als ie al zo lang op die manier rondrijd. dan maar wat ideetjes: - stabilisatorstang: disconnects nog goed vast? (bushings) stabilisatorstang zelf niet losgekomen van het frame? (of daar de bushings van versleten) ...idem voor de stabilisatorstang achter. - Tracbar achter nog in orde en goed gemonteerd? - draagarmen achter/voor/boven/onder allemaal nog in orde? (bushings) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2006 Hoe is het met je stuurhuis/as? Zit daar geen speling op? En staat het stuurhuis in de middenstand als je rechtdoor rijdt? Veel uitlijn stations kijken namelijk naar de stand van het stuur, niet naar het stuurhuis! Bij kogelkringloop stuurhuizen is het echter belangrijk dan het stuurhuis in de middenstand staat! Dat heeft alles te maken met speling op het stuur, en dus corrigeren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.