Spring naar bijdragen

LPG probleem


Beastie
 Share

Recommended Posts

hallo iedereen,

Ik heb een cherokee 4.0 SE COMM. automaat op lpg, nu heb ik het volgende probleem:

Na ongeveer 10 km te hebben gereden valt de motor uit en krijg ik hem niet meer aan de praat,

als je hem dan op contact zet is er nergens spannig op het circuit. na een tijd te hebben gestaan

start ie dan weer.

Iemand een idee

Groeten

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zegt dat er nergens spanning op het circuit is.... is dat gemeten of ga je op je dash af?

Wat gebeurt er als de motor stilvalt? Verlichting, radio, ramen... wat werkt er nog en wat niet meer? En als je start, gaat de motor wel rond, maar slaat hij niet aan? Hoor je wat klikken, of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zegt dat er nergens spanning op het circuit is.... is dat gemeten of ga je op je dash af?

Wat gebeurt er als de motor stilvalt? Verlichting, radio, ramen... wat werkt er nog en wat niet meer? En als je start, gaat de motor wel rond, maar slaat hij niet aan? Hoor je wat klikken, of niet?

verlivhting radio en ramen werkt nog wel maar het motorische gedeelte niet, als ik start gaat de motor wel rond ja maar slaat niet aan, en ja volgens mij klikt er wel iets.

dit is echt vervelend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu start ie op benzine en rijdt ie goed

motor valt ook niet stil maar zodra je op gas gaat het weer mis

Zit er wel genoeg koelvloeistof in je systeem, of water , als dat te weinig is bevriest je vergasser en valt ie stil.

Dacht daar eigenlijk gelijk al aan ,maar je zei eerst dat ie op benzine ook nix deed.

Meestal merk je het al aan je verwarming ,maar kan nog net genoeg zijn ,als het dan echt te weinig is merk je het aan de vergasser.

Kan allicht er niks mee te maken hebben wat ik nu zeg, maar het zou zo maar eens kunnen ,,Gr. John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klinkt mij meer als een elektrisch probleem in de oren. Om een of andere reden gaat de gasklep dicht, er wordt dan geen gas toegevoerd naar de verdamper dus motor loopt niet meer. Als de motor gas en benzine krijgt loopt ie ook niet, mengsel is dan te rijk, motor verzuipt dan asw.

Zit hem dus in de aansturing van de gasklep. Is het al een geregeld systeem G2 of niet? Indien ja dan is waarschijnlijk de gascomputer van slag.

Bevriezen van verdamper weet ik niet zeker, ik schakel 's ochtends al na 25 meter over en de auto loopt dan zonder problemen. De koelvloeistof is dan ook nog koud en toch bevriest ie niet.

Groet

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk voor alle zekerheid echt ALLE elektrische aansluitingen na, en dan echt even goed kijken naar corrosie want dat is een probleem dat je er gek van kunt worden.

Maar ik heb in het verleden ook wat problemen met mijn kookgas gehad, wat heb ik eraan gedaan:

Alle elektrieke conecties opnieuw gemaakt om corossie uit te kunnen sluiten, alles daarna met vulcaniserende tape ingepakt zodat er nooooooit geen vocht meer bij kan komen.

In totaal heb ik onder de motorkap 2 normale relais vervangen waarvan de kosten ongeveer 13 euro waren.

Op de tank onder de auto ook alle elektriek opnieuw gemonteerd en afgetaped, ook is er een nieuwe afsluiter op de tank geplaatst (kun je makkelijk zelf doen terwijl je tank gewoon vol zit, want je vervangt eigenlijk alleen de electronische spoel)

In de auto heb ik de contacten van de GAS/BENZINE schakelaar niet meer met kabelschoenen zitten maar lekker gesoldeerd.

En nu ik dit typ denk ik ineens, Heb jij geen backfire gehad ????????????????????

En licht toevallig je luchtfilterhuis niet uit elkaar, of je slang die van je luchtfilter naar je gasmondstuk loopt. Die laatste kan ook wel eens halfvast erop zitten en dan zuigt je auto valse lucht en op lpg is dat een berg met ellende.

Wat ook wel eens kan helpen draai er eens nieuwe bougies in.

Suc6 met je gas zoektocht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb idd een backfire gehad en luchtfilterhuis is helemaal uit elkaar.

Hij staat nu bij garage en wordt morgen helemaal van boven naar onder gekeerd en nieuwe luchtfilterhuis geplaatst.

ik hoop dat ze het probleem oplossen, want ik weet niet meer waar ik het zo onderhand zoeken moet

met een beetje geluk mag ik je nu al gerust stellen en komt het allemaal wel goed.

ik heb die backfire's wel vaker meegemaakt en heb daarop mijn luchtfilterhuis aangepast. Oftewel ik heb de veren die het huis wat bestaat uit twee delen wat losser gezet voor het geval er een goede backfire komt. Dan kan in elk geval de druk ineens weg op de goede plaats, liever uit me luchtfilterhuis als in mijn inlaatspruitstuk.

Het rare is als je een tijd op lpg rijd voel je de backfire's voortaan aankomen onder je voeten, ik kan het niet omschrijven met woorden maar als er bij mij eentje aankomt voel ik dat aan de auto en laat ik ineens spontaan me gaspedaal los zodat de schade beperkt blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou hij is terug van de garage en het volgende is er aan de hand.

hij heeft een lekkende radiateurdop waardoor er koelvloeistof uitloopt wat zorgt voor druk, daardoor er geen koeling plaatsvind en de luchtfilterslang losschiet, hierdoor bevriest het gas in de verdamper wat zorgt dat de motor uitvalt en door bevroren gas op leidingen e.d. spanning wegvalt.

anyway nieuwe raditeurdop erop en hij doet het weer

Nu maar hopen dat het goed blijft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou hij is terug van de garage en het volgende is er aan de hand.

hij heeft een lekkende radiateurdop waardoor er koelvloeistof uitloopt wat zorgt voor druk, daardoor er geen koeling plaatsvind en de luchtfilterslang losschiet, hierdoor bevriest het gas in de verdamper wat zorgt dat de motor uitvalt en door bevroren gas op leidingen e.d. spanning wegvalt.

anyway nieuwe raditeurdop erop en hij doet het weer

Nu maar hopen dat het goed blijft

Dus het viel allemaal wel mee dan ?

Maar mooi dat het is opgelost, en de volgende keer dat het je weer overkomt dan weet je waar je moet zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou hij is terug van de garage en het volgende is er aan de hand.

hij heeft een lekkende radiateurdop waardoor er koelvloeistof uitloopt wat zorgt voor druk, daardoor er geen koeling plaatsvind en de luchtfilterslang losschiet, hierdoor bevriest het gas in de verdamper wat zorgt dat de motor uitvalt en door bevroren gas op leidingen e.d. spanning wegvalt.

anyway nieuwe raditeurdop erop en hij doet het weer

Nu maar hopen dat het goed blijft

Zat ik toch goed in de richting dan wink.gifcool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij heeft een lekkende radiateurdop waardoor er koelvloeistof uitloopt wat zorgt voor druk, daardoor er geen koeling plaatsvind en de luchtfilterslang losschiet, hierdoor bevriest het gas in de verdamper wat zorgt dat de motor uitvalt en door bevroren gas op leidingen e.d. spanning wegvalt.

Mag ik zeggen dat ik dit een vreemde verkaring en een onlogisch gebeuren vindt?

De radiateurdop moet inderdaad druk vasthouden, daar niet van. Maar als die lekt wil dat niet zeggen dat je koelsysteem niet meer functioneert... alleen komt het kookpunt lager te liggen en, als je in de bergen rijdt, wordt het kookpunt afhankelijk van de buitenluchtdruk.

Mits het koelsysteem voldoende gevuld is, zou het in Nederland geen problemen mogen geven.

Anders wordt het wanneer je koelsysteem te weinig koelvloeistof bevat als gevolg van een lek..... Dan kan de verdamper inderdaad bevriezen!

Was dat misschien het geval?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik zeggen dat ik dit een vreemde verkaring en een onlogisch gebeuren vindt?

De radiateurdop moet inderdaad druk vasthouden, daar niet van. Maar als die lekt wil dat niet zeggen dat je koelsysteem niet meer functioneert... alleen komt het kookpunt lager te liggen en, als je in de bergen rijdt, wordt het kookpunt afhankelijk van de buitenluchtdruk.

Mits het koelsysteem voldoende gevuld is, zou het in Nederland geen problemen mogen geven.

Anders wordt het wanneer je koelsysteem te weinig koelvloeistof bevat als gevolg van een lek..... Dan kan de verdamper inderdaad bevriezen!

Was dat misschien het geval?

Lijkt toch wel logisch als er een lek is ..

Op een gegeven moment zit er dan te weinig vloeistof in om het systeem goed te laten werken , heb dit zelf ook aan de hand gehad met een andere auto op gas

Waar het lek zit maakt geen verschil , punt is dat het niveau te laag is op een moment en niet meer goed werkt m.i

Maar zou dus nu opgelost moeten zijn wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt toch wel logisch als er een lek is ..

Op een gegeven moment zit er dan te weinig vloeistof in om het systeem goed te laten werken , heb dit zelf ook aan de hand gehad met een andere auto op gas

Waar het lek zit maakt geen verschil , punt is dat het niveau te laag is op een moment en niet meer goed werkt m.i

Ok.... voorbeeld:

Als je een pot appelmoes opendraaid hoor je een -PLOP-, da's het drukverschil binnen/buiten de pot wat opgeheven wordt... Nu weet ik niet hoe het in huize John Grand gaat, maar hier blijft dan de appelmoen nog in de pot zitten. Om dat eruit te krijgen moeten we hier eerst de pot omdraaien.... tongue.gif

M.a.w: Als de radiateurdop lekt ( hoogste punt in het koelsysteem) valt de overdruk in je koelsysteem weg, maar loopt de koelvloeistof in de motor/radiateur nog niet weg! Mogelijk loopt de vloeistof uit de expassietank weg, en zal de motor tijdens het opwarmen een beetje vloeistof verliezen ( uitzetting), maar daar blijft het dan ook bij....

Vandaar mijn twijfel over het verhaal.... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...