Spring naar bijdragen

V8 motor problemen


Recommended Posts

Eigenaar van een 2002 Grand Cherokee 4.7 V8 Limited. Na ons verblijf in de US geimporteerd in NL. Drie jaar tot volle tevredenheid in gereden maar sinds de grote beurt van afgelopen Oktober heb ik motorproblemen. Hij is nu voor de derde keer afgesleept naar de dealer en ik (en de ANWB) wordt er moe van....

De effecten zijn altijd het zelfde. Direct bij het starten lopen slechts 5 van de 8 cylinders mee; drie zijn dus in staking. Na een reset kan het soms weer een paar weken duren maar eens komt de klap weer. Gisteren wilde zelfs na de reset de drie cylinders niet meer mee. Iemand enig idee??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Pffff... dat kan veel zijn...

Maar omdat een reset helpt ( of hielp) én het probleem na een beurt optrad denk ik toch aan slecht contact o.i.d.

Wat is er tijdens die beurt allemaal vervangen?

Ow.... zie net dat je hier nieuw bent......

Welkom!!!

Je zal het nooit geloven; Auto afgesleept vanuit Groningen naar dealer in Rotterdam, komt daar aan en .......start en loopt perfect. Ik dacht dat ik niet goed werd. Alles nogmaals gecontroleerd (contactjes, sensoren en software ge'flashed') en nu maar afwachten wanneer het weer gebeurd......

Inmiddels mogelijke opties vernomen; kabelboom, storing met het Klasse V alarmsysteem en decompressie).

Kwestie van afwachten maar huh.gif .

Gr,

André

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Check ook de lambdasonde eens...

Hoi, heb weken ongeveer hetzelfde probleem gehad.

Auto volledig dood. Maar dan ook helemaal dood, geen lichtjes, niets.

Uur later gewoon terug starten.

Garage in, garage uit. 50 keer starten geen probleem.

Thuis komen, weg willen, NIET starten, om compleet zot te worden.

Denk dat alles wat vervangen kon worden, vervangen is.

Tweede probleem is stationair draaien.

Start hoog in toeren tot 1800/2000 toeren en zakt niet.

Door meer gas te geven valt de moter terug tot 6/700 toeren.

Grootste probleem is dat het zich niet altijd voordoet.

Het enige waar ik nog aan kan denken is slechte benzine, of vuil in de tank.

Staat nu op 180.000 km.

Dus iemand nog suggesties ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Heb het zelfde probleem gehad. Soms begon de auto een beetje te stotteren. Auto in zijn vrij weer in de versnelling dan ging ut wel.

Laatst laten keuren een dag gereden en toen continu problemen.

hij starten wel altijd. Toch maar weer naar de garage. (moest zelf 6 weken in ut buitenland werken en dan wil je toch een auto als je weer thuis komt). Na 6 weken auto opgehaald en wat bleek. De lambdasensor was kapot. Deze genereerde zon hoge spanning dat inmiddels ook m'n computer moest worden vervangen. Deze had namelijk ook de geest gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het zelfde probleem gehad. Soms begon de auto een beetje te stotteren. Auto in zijn vrij weer in de versnelling dan ging ut wel.

Laatst laten keuren een dag gereden en toen continu problemen.

hij starten wel altijd. Toch maar weer naar de garage. (moest zelf 6 weken in ut buitenland werken en dan wil je toch een auto als je weer thuis komt). Na 6 weken auto opgehaald en wat bleek. De lambdasensor was kapot. Deze genereerde zon hoge spanning dat inmiddels ook m'n computer moest worden vervangen. Deze had namelijk ook de geest gegeven.

Dan ben je in de zeik gezet met je computer. Als je auto start, werkt je computer..... zo simpel is het.

Dat je lambda-sonde kapot was is goed mogelijk, dat zij z'on hoge spannig genereert....lijkt mij al heel wat twijfelachtiger.

Dit omdat je spanning naar je lambda geregeld wordt door je computer en je computer beveiligt is tegen te hoge spanning door een spanningsregelaar.

Bovenstaande gewoon ter info.

Soit, hij rijdt en das het voornaamste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...