avanijperen Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Eigenaar van een 2002 Grand Cherokee 4.7 V8 Limited. Na ons verblijf in de US geimporteerd in NL. Drie jaar tot volle tevredenheid in gereden maar sinds de grote beurt van afgelopen Oktober heb ik motorproblemen. Hij is nu voor de derde keer afgesleept naar de dealer en ik (en de ANWB) wordt er moe van.... De effecten zijn altijd het zelfde. Direct bij het starten lopen slechts 5 van de 8 cylinders mee; drie zijn dus in staking. Na een reset kan het soms weer een paar weken duren maar eens komt de klap weer. Gisteren wilde zelfs na de reset de drie cylinders niet meer mee. Iemand enig idee?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Pffff... dat kan veel zijn... Maar omdat een reset helpt ( of hielp) én het probleem na een beurt optrad denk ik toch aan slecht contact o.i.d. Wat is er tijdens die beurt allemaal vervangen? Ow.... zie net dat je hier nieuw bent...... Welkom!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 31, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2006 Doet 'ie het nog??? Je bent zo stil.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst January 31, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2006 Volgens mij had Jan Sloot van B&S hier ook last van bij zijn auto. Zomaar ineens op 6 of 7 cilinders lopen. Is ook al 6 keer terug gegaan naar de dealer, maar zijn er volgens mij nog niet uit. Moet Jan maar eens bellen. Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
avanijperen Geplaatst February 1, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2006 Pffff... dat kan veel zijn...Maar omdat een reset helpt ( of hielp) én het probleem na een beurt optrad denk ik toch aan slecht contact o.i.d. Wat is er tijdens die beurt allemaal vervangen? Ow.... zie net dat je hier nieuw bent...... Welkom!!! Je zal het nooit geloven; Auto afgesleept vanuit Groningen naar dealer in Rotterdam, komt daar aan en .......start en loopt perfect. Ik dacht dat ik niet goed werd. Alles nogmaals gecontroleerd (contactjes, sensoren en software ge'flashed') en nu maar afwachten wanneer het weer gebeurd...... Inmiddels mogelijke opties vernomen; kabelboom, storing met het Klasse V alarmsysteem en decompressie). Kwestie van afwachten maar . Gr, André Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2006 Hmmm... erg wazig.... Maar een probleem met het alarm? Daar vallen toch geen cilinders van weg???? Even afwachten wat de update teweeg brengt dan maar.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
simba Geplaatst February 3, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2006 Hmmm... erg wazig.... Maar een probleem met het alarm? Daar vallen toch geen cilinders van weg???? Even afwachten wat de update teweeg brengt dan maar.... Check ook de lambdasonde eens... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mikev Geplaatst February 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2006 Check ook de lambdasonde eens... Hoi, heb weken ongeveer hetzelfde probleem gehad. Auto volledig dood. Maar dan ook helemaal dood, geen lichtjes, niets. Uur later gewoon terug starten. Garage in, garage uit. 50 keer starten geen probleem. Thuis komen, weg willen, NIET starten, om compleet zot te worden. Denk dat alles wat vervangen kon worden, vervangen is. Tweede probleem is stationair draaien. Start hoog in toeren tot 1800/2000 toeren en zakt niet. Door meer gas te geven valt de moter terug tot 6/700 toeren. Grootste probleem is dat het zich niet altijd voordoet. Het enige waar ik nog aan kan denken is slechte benzine, of vuil in de tank. Staat nu op 180.000 km. Dus iemand nog suggesties ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
avanijperen Geplaatst March 24, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2006 Daar zijn we weer; vandaag gebeurde het dus weer (na een garagebezoek van begin februari). We laten 'm maar weer afslepen en zal hen zeker vertellen om de lambdasonde en vuil in de tank te checken maar vrees dat het een electronisch vuiltje is..... To be continued! Gr, Andre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DannyGC Geplaatst March 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2006 Hoi, heb weken ongeveer hetzelfde probleem gehad.Auto volledig dood. Maar dan ook helemaal dood, geen lichtjes, niets. Uur later gewoon terug starten. Dus iemand nog suggesties ? Bij mijn vorige auto was dit het contactslot... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
simpleman Geplaatst June 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2006 Heb het zelfde probleem gehad. Soms begon de auto een beetje te stotteren. Auto in zijn vrij weer in de versnelling dan ging ut wel. Laatst laten keuren een dag gereden en toen continu problemen. hij starten wel altijd. Toch maar weer naar de garage. (moest zelf 6 weken in ut buitenland werken en dan wil je toch een auto als je weer thuis komt). Na 6 weken auto opgehaald en wat bleek. De lambdasensor was kapot. Deze genereerde zon hoge spanning dat inmiddels ook m'n computer moest worden vervangen. Deze had namelijk ook de geest gegeven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst June 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2006 Heb het zelfde probleem gehad. Soms begon de auto een beetje te stotteren. Auto in zijn vrij weer in de versnelling dan ging ut wel.Laatst laten keuren een dag gereden en toen continu problemen. hij starten wel altijd. Toch maar weer naar de garage. (moest zelf 6 weken in ut buitenland werken en dan wil je toch een auto als je weer thuis komt). Na 6 weken auto opgehaald en wat bleek. De lambdasensor was kapot. Deze genereerde zon hoge spanning dat inmiddels ook m'n computer moest worden vervangen. Deze had namelijk ook de geest gegeven. Dan ben je in de zeik gezet met je computer. Als je auto start, werkt je computer..... zo simpel is het. Dat je lambda-sonde kapot was is goed mogelijk, dat zij z'on hoge spannig genereert....lijkt mij al heel wat twijfelachtiger. Dit omdat je spanning naar je lambda geregeld wordt door je computer en je computer beveiligt is tegen te hoge spanning door een spanningsregelaar. Bovenstaande gewoon ter info. Soit, hij rijdt en das het voornaamste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.