Spring naar bijdragen

Activ Challenge 2006


Allamo
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Niet veel interesse van onze noorderburen precies unsure.gif Het is nochtans de zwaarste challenge op Belgisch grondgebied op 3 verschillende prachtlocaties

was wel de bedoeling om te gaan 10-11 juni ( gelijk maar een weekendje van maken ....met de tent ) tongue.gif

grt ozzy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groot gelijk Ozzy, blijkbaar gaat er alvast een erg mooie CJ-7 meedoen die vorig jaar ook al voor de podiumplaatsen reed.

En dit jaar is hij verbeterd blink.gif

Bilstain is ook een leuk terreintje.

Let er wel op dat je punten verliest bij het eindklassement als je een wedstrijd mist wink.gif

hoi irish wolfie

ik ga wel rijden ,maar ik ga denk ik niet voor de punten tongue.gif

grt ozzy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
hoppa.....heb me net aangemeld voor een viertal serieuze challenges..... unsure.gif

maar eens kijken wat het wordt...

ga jij nog maurice ?

Darkie, die zijn super zwaar.

Kom dit jaar zeker voor jouw supporteren!

Hiervoor heb je ook een zeer goede co-piloot nodig, vergeet dit niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Darkie, die zijn super zwaar.

Kom dit jaar zeker voor jouw supporteren!

Hiervoor heb je ook een zeer goede co-piloot nodig, vergeet dit niet.

dat co-pilot is iets waar al wat haken en ogen aan zitten..... dry.gif

mijn gebruikelijke bijrijder zit op de bevalling van zijn eerste nageslacht te wachten...kan nu ieder moment zijn en dus gaat hij volgende week niet mee....

in plaats daarvan gaat mijn schoonvader als co-pilot fungeren en die heeft daar geen ervaring in.

maar komt best goed....hij leert heel snel en vind het heel leuk om te doen....geloof ik. laugh.gif

ik ga dit jaar niet voor de punten...eerst ff een proefjaar...en dan volgend jaar hakken yes.gif

kom je volgende week ook ? ik zoek nog een cameraman / fotograaf ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoppa.....heb me net aangemeld voor een viertal serieuze challenges..... unsure.gif

maar eens kijken wat het wordt...

ga jij nog maurice ?

hoi darkwolf

ik denk niet dat maart iets wordt ( al zou ik graag gaan )

(in juni ga ik wel ) tongue.gif .....met de tent

ga jij nog voor de punten meedoen thumbsup.gif ( als je meedoet ....veel succes .......

het schijnt daar prachtig/heavy/robuust terein te zijn ) tongue.gif

grt maurice

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga nu ook met de tent......moet te doen zijn....extra dekentje mee....bovendien ben je na zo'n challenge vast wel zo moe dat in slaap komen geen probleem zal zijn... smile.gif

Het terrein is mij niet onbekend..ben daar al eens geweest...

Uiteraard wil ik zo veel mogelijk punten binnen halen maar bij het vraagstuk kans op schade of een puntje laten vallen dan laat ik toch liever een puntje vallen...

Mischien dat er zelfs proeven bij zijn waar ik niet eens aan ga beginnen..ik weet het gewoon niet...zie het volgende week wel...

foto's volgen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kga zeker proberen te komen.

Darkwolf je moet weten dat deze proeven eigenlijk NIET schadevrij te rijden zijn!

Zonde eigenlijk om jouw beestje daar af te breken.

ik heb daar een andere indruk van..maar zoals gezegt...het is om eens te proberen en als ik inderdaad de indruk heb een proef niet te kunnen volbrengen zonder schade zal ik daar verstek laten gaan maar denk dat dat gaat meevallen.....het zal zowieso een tof weekend zijn !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het al dan niet schade rijden is vorig jaar al bewezen dat het ook zonder kan! Het zijn meestal diegene die voor de podiumplaatsen gaan die het meeste schade rijden. Als je een beetje met verstand rijd dan is het best te doen zonder schade. Het is meestal de tijdsdruk die je tot zotte dingen gaat leiden met alle gevolgen vandien. Vorig jaar zijn er deelnemers zonder maar 1 kras te maken aangekomen. Tot in Sclayn van het weekend wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist thuis van een schitterend weekend. Er zijn veel foto's getrokken die wel zullen volgen.

Ik denk dat Darkwolf het wat onderschat had qua zwaarte van de proeven. Je was wel een toffe deelnemer en we hopen dat we je nog wel eens zullen zien op een van de volgende edities(al dan niet als deelnemer). Het terrein lag er letterlijk "zerotraction" bij. Iedereen had problemen om zich zonder lieren over het terrein te verplaatsen. Uitslag en dergelijken kunnen in de loop van de week op het zerotractionforum bekeken worden.

Hier kunnen jullie al enkele foto's bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey luitjes !!!!

Dat ben ik inderdaad geweest 6wheeler....onderweg naar de 2e task..

Jammer dat ik je niet meer gezien heb Eelco...hoe laat was je er dan ?

Ik ben rond een uur of 1 weggegaan geloof ik....

Hoe is het afgelopen weekend verlopen ?

-Vrijdag: na het avondeten vertrokken en na aankomst de tent opgetzet en gaan slapen...f*cking berekoud unsure.gif

-Zaterdag eerst ontbijt gevolgt door briefing waarna de proloog werd gereden...dit ging echt super omdat onze banden uitseken aan de zijkant van de autowaardoor we de bochten in 1x konden nemen waar de meeste deelnemers moesten steken en na 1 of 2 x weer verder konden rijden..veel tijdswinst dus....helaas zaten er ook wat diepe plassen in en is er blijkbaar toch water in de ontsteking gekomen want halverwege ( waar geen plas was blink.gif ) viel de motor stil...geen goed begin dus...

na een en ander weer gedroogt te hebben Dark weer gestart en konden dus gewoon starten..op zich geen probleem want de proloog staat verder los van de challenge wat punten betreft...

Onze eerste task was nummer 5..deze begon met een afdaling die te steil was om normaal te kunnen lopen en daarboven op nog eens vol stond met bomen...de rest was te rijden geweest maar daar ik geen achterlier heb vond ik deze afdaling niet verantwoord en heb deze dus overgeslagen..

Onderweg naar de volgende task kregen we al zoveel problemen in de kleiachtige modder dat we al strijd hadden om aan het startpunt te kunnen komen...wie in Sclayn geweest is in de winter weet wel een beetje wat ik bedoel...

We hadden in ieder geval de lier nodig om daar te komen waar we heen wilden en dan nog was het uitkijken geblazen...

Ik wil dit jaar nieuwe banden onder Darkwolf monteren ( fedima denk ik ) maar ik sta nu nog op cooper discoverer stt...geen match voor de klei in Sclayn..

De 2e task was goed rijbaar maar ook hier was een stuk waar een achterlier onontbeerlijk was en moest ik dus verstek laten gaan....

Bij het rijden naar proef 3 moeten we de jeep een stukje omtrekken om ergens op te kunnen rijden maar helaas komt de lierkabel onder mijn rechtervoorband te zitten en beschadigt daarbij mijn remslang...dit merken we niet direct want er is geen lekkage maar tijdens een klim wil ik remmen en voel ik dat het pedaal wat sponzig is...

voor mij reden genoeg om te besluiten dat dit iets is waar mijn wagen nog niet geschikt voor is....

Ik mis gewoonweg goede banden en een lier achterop mijn auto...tevens heb je voor dit soort dingen eigenlijk een snellooplier nodig aan de voorkant van je auto...anders kun je nooit snel genoeg een task afmaken.

Zondag:uitgeslapen en daarna alles opgeruimd en naar huis gereden.

Dus de eindstand=geen enkele proef gereden..... sad.gifph34r.gif

Wel een supertof weekend gehad waarin ik ontzettend veel geleerd heb en eigenlijk gewoon leuk gereden heb in Sclayn zoals ik dat in een normaal weekend ook gedaan zou hebben...

Overigens nog een pluim voor de organiserende zerotraction-crew !!! super goed gedaan !!! worshippy.gifworshippy.gif

Daar kunnen wij hollanders nog wat van leren !!!

Wat gaat Ron dus komend jaar nog doen ?

Sparen voor fedima's,een warn snellooplier ( mijn voorwinch wordt dan achterwinch ) een black diamond 4 inch verenpakket en als dat gemonteerd is zien ze Darkwolf absoluut weer terug in Belgie...en tot die tijd kom ik zeker nog eens de toeschouwer uithangen !!!

FOTO'S :

Camp Darkwolf;

pcdv00214rc.jpg

Tijdens de proloog water in de verdeler.....;

pcdv00228ux.jpg

Lieren tijdens een heuvelklim ( @ utah..weet je nog die ene boomwortel waar jij wel overheen reed en ik net niet ??die dus...)

pcdv00243oe.jpg

Deze afdaling ( zeker 30 meter!!! )was waanzinnig stijl en rijkelijk voorzien van bomen....achterlier onontbeerlijk dus!!

pcdv00295hp.jpg

Als ik ergens nog meer foto's zie die er leuk uitzien plaats ik ze erbij in dit topic..

Mensen die foto's van mij hebben of zien die hier niet staan.....mail ze a.u.b. naar hardjeeper@hotmail.com dank u!!!

Juist thuis van een schitterend weekend. Er zijn veel foto's getrokken die wel zullen volgen.

Ik denk dat Darkwolf het wat onderschat had qua zwaarte van de proeven. Je was wel een toffe deelnemer en we hopen dat we je nog wel eens zullen zien op een van de volgende edities(al dan niet als deelnemer). Het terrein lag er letterlijk "zerotraction" bij. Iedereen had problemen om zich zonder lieren over het terrein te verplaatsen. Uitslag en dergelijken kunnen in de loop van de week op het zerotractionforum bekeken worden.

Hier kunnen jullie al enkele foto's bekijken.

Hey Allamo !!

Het was absoluut te zwaar zonder die achterlier en een setje goede banden..!!!!!

Ik heb het idd onderschat want dacht er zonder achterlier wel te kunnen rijden als ik niet voor de punten zou gaan....

Jij was ook een heel fijn team-begeleider en je gaat me zeker terugzien..en niet alleen als toeschouwer.. smile.gif

Er was letterlijk sprake van zero-traction agelopen weekend.. laugh.gif maar wel een lekkere bbq !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuk verslag Ron maar waarom snellooplier Met kunstof lijn hoef je hem niet steeds optelieren maar knoopt hem voorop. Lekker licht , geen geslouw, veilig en hoeft niet steeds afte rollen zoals een staalkabel. Knoop hem gewoon om je bullbar of voorbumper.

en Fedima ?? In de modder doen de Mudzillas het erg goed.Kunt ze leeg laten lopen tot 0,6 bar. Moet een waanzinnig weekend geweest zijn. Had er graag bij geweest maar eerst maar eens leren lopen hehehe. Maybe next year.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De winnaars van deze challenge (team rocky) hadden vooraan een 9.5ti. Deze loopt 19m en een snelloper loopt 22m. MAAR, een snelloper gaat onder belasting ook langzamer lopen wat een 9.5ti niet fel doet. De rockymannen zeggen dat ze echt niet te vinden zijn voor een snelloper en dat ze zweren bij een 9.5ti.

Het grote voordeel van een snelloper is dat de lier zo snel afrolt dat deze niet in vrij moet gezet worden vermits de co niet zo snel kan lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De winnaars van deze challenge (team rocky) hadden vooraan een 9.5ti. Deze loopt 19m en een snelloper loopt 22m. MAAR, een snelloper gaat onder belasting ook langzamer lopen wat een 9.5ti niet fel doet. De rockymannen zeggen dat ze echt niet te vinden zijn voor een snelloper en dat ze zweren bij een 9.5ti.

Het grote voordeel van een snelloper is dat de lier zo snel afrolt dat deze niet in vrij moet gezet worden vermits de co niet zo snel kan lopen.

ik zal het in gedachten houden...moet maar eens goed nadenken over welke lier aan te schaffen...

eerst maar eens banden en een nieuwe ophanging...

intussen de rolbeugel ombouwen tot rolkooi......en dan een andere lier erbij......en dan....ga ik een 2e poging komen doen.... smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...