Spring naar bijdragen

Stotteren motor na tanken


Leon
 Share

Recommended Posts

Net nieuw en nu al een eerste ?? Gisteren heb ik voor het eerst getankt en tijdens het tanken sloeg het vulpistool al de hele tijd af. Daarna heeft de motor even behoorlijk lopen stotteren. Zit er misschien een probleem in de ontluchting van de tank?

graag help, aangezien ik toch nog naar de garage moet, dan kunnen ze dit meteen meenemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt mij bekend dit verhaal.

Ik had een tijdje geleden getankt bij de Total.

En het ging ook heel langzaam. Telkens sloeg de pomp uit.

Na dat de tank vol was kwam het probleem.

Auto liep slecht....heel slecht.

Geen vermogen en zeer onregelmatig.

Ik dacht eerst niet aan de pomp.

Maar toen ik de brandstof rook wel. En vreemde lucht kwam er uit de tank.

Benzine met een schoonmaak middel bleek later.

Wel diverse zaken moeten vernieuwen.

En een schade nota ingediend bij de Total.

Ik moet zeggen deze deden niet moeilijk.

Ik heb in totaal het gehele bedrag betaald gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het continue afslaan van het vulpistool...ook wel nozzle genoemd:

Heb ik ook, bij bijna elke pomp. Het ligt aan de bocht van de vulpijp van je tank, niet aan de nozzle zelf.

Gewoon de nozzle een klein stukje (centimeter of 2, even het gevoel krijgen) naar buiten trekken en dan gaat het prima.

Die bocht is vrij scherp, waardoor er benzine in de dampafzuiging komt. Dit gebeurd ook als ie werkelijk vol is.

Stotteren van de motor kan idd goed een vreemd goedje zijn. Pompen worden met een vrij 'stevige' cleaner gewassen.

Als het goed is worden ze goed nagespoeld...maar je weet nooit.

Anders kan het ook vuil zijn (ooit leeggereden?) of heeft het niks met de benzine te maken en is het toevallig na het tanken gebeurd.

Dan kan het verschillende dingen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, bedankt zover, gisteren na het tanken liep de TJ dus vreemd, 's avonds ben ik naar huis gereden en was er niets meer aan de hand. Vanmiddag begon het opnieuw, het is maar eventjes en dan loopt ie weer goed. Ik houd jullie op de hoogte als ik weet wat 't is.

Ik heb de TJ natuurlijk net en gekregen met een volle tank. Dit is de eerste keer dat ik getankt heb, ik heb dus nog nooit de tank zelf helemaal leeg gereden, gisteren ging hij op reserve en ik heb binnen 20 km getankt (58 liter /320 km blink.gif ). Er zat dus nog genoeg sap in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, en de hele tijd op 4x4 natuurlijk, zal 'em ook wel kosten (lees zuipen). Ach, ik wist waar ik aan begon rolleyes.gif En benzineprijs rond 1 Euri is nog te doen. Rijdt deze trouwens op 91 octaan of op 95, domme vraag waarschijnlijk maar toch wil ik het even weten unsure.gif

jaaa...das een goeie. In de VS rijden ze op 87, hier op 95.

Geen idee dus, probeer eens 91. Gaat het goed (geen 'pingelen') dan prima toch? (goedkoper neem ik aan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, 2 centjes de liter goedkoper. Misschien even off topic, maar hoe zit dat nu met die foto's toevoegen, heb ik ze eindelijk krijg ik ze niet op het net mad.gif

http://imageshack.us/ hier kan je ze hosten

wijst vanzelf dan met de link die je krijgt kan je hier met image.gifknopje foto's plaatsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...