wimbo Posted November 24, 2021 Report Share Posted November 24, 2021 Bij het vervangen van de pinion seal bij een D44 wagoneer achteras lijkt het pinionlager niet vast in de behuizing te zitten. Zie filmpje. Hoort dit zo te zijn? 65944033572__AA831C5B-D813-47DA-8AEA-A868A236A964.MOV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REAL STRANGLER Posted November 24, 2021 Report Share Posted November 24, 2021 Hoi, ik kan het filmpje niet openen..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbo Posted November 24, 2021 Author Report Share Posted November 24, 2021 1 uur geleden zei REAL STRANGLER: Hoi, ik kan het filmpje niet openen..... hier nog een poging. Jeepertje melde dat indien niet op moment dat normaal is. IMG_9657.mp4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbo Posted November 24, 2021 Author Report Share Posted November 24, 2021 IMG_9654.MOV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Green bear Posted November 24, 2021 Report Share Posted November 24, 2021 Door het demonteren van de moer en Yoke haal je de preload van het lager weg en komt er ruimte op het lager. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
House of gears Posted December 29, 2021 Report Share Posted December 29, 2021 De pinion lagers hebben een bepaalde voorspanning nodig. Luistert vrij nauw omdat het ook invloed heeft op het contactvlak met het kroonwiel. Als je niet anders kan, dan aandraaien tot zo'n 150 ft/lbs om het vast, maar niet té, aan te draaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbo Posted January 7 Author Report Share Posted January 7 Op 29/12/2021 om 11:34 PM zei House of gears: De pinion lagers hebben een bepaalde voorspanning nodig. Luistert vrij nauw omdat het ook invloed heeft op het contactvlak met het kroonwiel. Als je niet anders kan, dan aandraaien tot zo'n 150 ft/lbs om het vast, maar niet té, aan te draaien. Bedankt voor de tip. Ik dacht dat bij Dana 44 van een Wagoneer geen preload noch crush sleeve is. Enkel aanhalen op 210 Ft/lbs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
House of gears Posted January 8 Report Share Posted January 8 Lagers moeten een juiste preload hebben in een achteras, ook in een Dana. Ze weten namelijk niet waar ze in zitten, alleen of ze te los, te vast of precies goed afgesteld staan. De manier waarop dit bereikt wordt kan alleen verschillen tussen een krimpbus of een vaste bus met shims. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.