Jim Geplaatst December 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2005 Okay, waarschijnlijk zal ik morgen een proefrit gaan maken in een '95 Wrangler. Ik weet dat de auto al langere tijd stil staat dus dat geeft al de bekende verschijnselen. Hebben jullie nog tips voor mij waar ik op moet letten? Behalve op het overige verkeer dan uiteraard? Jim Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2005 Haha... dat overige verkeer wordt vast moeilijk!!!! Maar let op de kruisjes in de aandrijfassen, daarop mag geen speling zitten. Verder kijken of de vering niet is doorgezakt( auto moet recht staan!), of de bodem van de carrosserie niet slecht is ( montageplaats van de gordel aan de vloer is berucht), of de balk voor de tank niet rot is, of het uitlaatspruitstuk niet lekt en of er geen druppels olie aan de verbinding tussen motor en versnellingsbak hangen. Verder moet de auto recht remmen, recht sturen, goed schakelen en moet de 4x4 werken natuurlijk! ( ff op een zandweg met spinnende wielen wegtrekken in 2wd en daarna in 4wd, het verschil moet groot zijn! Veel dingen kun je eenvoudig (laten) repareren, maar roest/rotterij is lastiger! Ieder defect moet natuurlijk in de prijs ten uiting komen, of gerepareerd worden voor aflevering!!! Succes!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2005 nog een paar dingen ... vibraties tijdens het rijden. Is hij verhoogt (geweest) ?. Even naar de olie kijken, kleurtje en eventueel sludge bekijken. Misschien heeft ie ooit water ingeslikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jim Geplaatst December 10, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2005 Goed, de proefrit is achter de rug. Echt lekker om eens in een JEEP te rijden. Kon helaas niet veel km's maken maar heb toch wel een goede indruk gekregen. De auto trilde wat, waarschijnlijk door afgeplatte kantjes op de banden door het lange stilstaan. Verder de normale problemen zoals stuur trekt iets naar links en tijdens remmen trekt de auto naar rechts. Onderkant zag er goed uit, kruisjes waren goed en er was ook geen olielekkage zichtbaar. Geen roest bij de gordelbevestigingen. Eigenlijk baren alleen de banden mij zorgen (grote onkostenpost) Komt het goed met de banden als er weer regelmatig op gereden wordt of zijn ze aan vervanging toe? Dank voor jullie adviezen. groet, Jim Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2005 De auto trilde wat, waarschijnlijk door afgeplatte kantjes op de banden door het lange stilstaan. Verder de normale problemen zoals stuur trekt iets naar links en tijdens remmen trekt de auto naar rechts. Zou als ik jou was nog eens heel goed naar de voortrein kijken. Wat IK bij een jeep een normaal probleem(uitdaging) vindt is olielekkage, maar zowel naar links als naar rechts trekken is niet normaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jim Geplaatst December 11, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2005 Misschien maak ik de verkeerde vergelijking, maar wat ik van andere type auto's weet is dat naar 1 kant trekken tijdens het rijden duidt op een slepende rem, lage bandenspanning, onjuiste uitlijning of versleten wiellagers. Ik vond overigens geen speling op de stuurinrichting en wiellagers en de bandenspanning leek mij in orde (visueel gezien). Het naar rechts trekken bij hard remmen lijkt mij een vastzittende remzuiger, zeker gezien het feit dat de auto al langere tijd heeft stilgestaan. Een rem lossen en uitlijnen vind ik normale dingen bij een auto van 10 jaar oud. Het grootste probleem vind ik het heftige schudden van de auto bij 70 km/u en hoger door de 'vierkante' banden. Als dit betekent dat ik 4 nieuwe banden moet monteren wordt het een dure grap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst December 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2005 hmm mss een stom detail maar het heef met toch een hele hoop geld gekost, houd de temperatuurmeter goed in het oog tijdens het rijden (maak een lang genoege testrit en rijd maar is flink door) en check de radiator op kalk of roest!! geef ook na het starten enkele keren flink gas en luister of de motor wel rustig loopt en niet sputtert. dat kan wijzen op ontstekingsproblemen. trouwens ideaal weer om nu te testen. luister zeker naar de motor of hij niet tikt!! (na testrit vooral) moest je even de kans hebben om hem te bekijken na regenweer kijk dan vooral dat er geen water instaat, daar kan je soms ook lang mee worstelen.. kijk na of het slot van de deur nog goed gaat en of de knalpot niet doorgeroest is, eventueel al een keer gelast is ofzo.. Dit mijne heren zijn mss kleine details en had ik eerder jullie forum ontdekt ik had ze wel gecontroleerd. toch even controleren want mij hebben deze dwaze dingetjes al hopen geld gekost. (lees dubbel van de aanschafprijs) hopelijk nog op tijd, anders laat het een waarschuwing zijn voor andere toekomstige wranglerbezitters Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.