Richard_Jeep Geplaatst May 30, 2021 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2021 Beste Jeepers, Een Jeep markeerd altijd zijn plek maar maar een auto moet gewoon niet lekken. Ik heb een stuk karton onder de auto gelegd om de precieze plek op te sporen. Vanmiddag heb ik er een foto van gemaakt. Als de auto langere tijd stil staat komen de druppels precies in het midden van de circel naar beneden. Wat denken jullie wat er aan de hand zou kunnen zijn? Mvgr, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst May 30, 2021 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2021 Maak het eerst een goed schoon want volgens mij zie ik ook een druppel aan je Carterplug hang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richard_Jeep Geplaatst May 30, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2021 Ik zag het, de plug van de oliecarter moet ik nog iets aandraaien. De druppels komen echt van de aangegeven plek nadat de auto langere tijd heeft stil gestaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst May 30, 2021 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2021 Wat voor aandrijving heb je automaat of een versnellingsbak ?? welke kleur heeft de olie die aan de rand hangt ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richard_Jeep Geplaatst May 30, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2021 Het is een 4.0 automaat. Ik weet bijna zeker dat het de rode versnellingsbakolie is maar ga dat nog wel even goed controleren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richard_Jeep Geplaatst May 30, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2021 Mooie auto trouwens zo'n Gladiator! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst May 30, 2021 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2021 Kijk daar heb je zelf al het antwoord gevonden, maar maakt het even goed schoon en controleer het olie niveau. Ik denk dat de vloeistofkoppeling wat lekt van de automaat. Suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richard_Jeep Geplaatst May 31, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2021 (bewerkt) Heb er zojuist nog onder gelegen. Olie is toch normale motorolie. Het ziet er naar uit dat de pakking van de oliecarter is gaan lekken. Er zit nog nieuwe olie in dus dat gaan we volgend jaar wel aanpakken. 'Green bear', dank voor het meedenken. May 31, 2021 bewerkt door Richard_Jeep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 31, 2021 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2021 Grote kans dat je krukas-keerring de boosdoener is...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richard_Jeep Geplaatst May 31, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2021 Hi Ab, zijn dat die 2 halve maantjes c.q. seals? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 1, 2021 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2021 Jup, rear main seal. Geeft lekkage langs de stofplaat van de versnellingsbak. Ik zou de onderzijde even goed schoon poetsen, stukje rijden en dan kijken waar het vandaan komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjanw Geplaatst June 18, 2021 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2021 Als je de de pakking van de oliecarter toch gaat vervangen kan je gelijk die achterste krukas pakking vervangen. Is makkelijk dan het lijkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richard_Jeep Geplaatst July 15, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2021 Bedankt allemaal, ben er uiteindelijk niet zelf aan begonnen om te voorkomen dat ik met een niet rijdbare auto op straat achter blijf. De pakking en de achterste krukaskering zijn inmiddels vervangen + de O ring(-en) in het huis waar het oliefilter op moet. Ziet er allemaal weer mooi droog uit! Nu ze toch bezig waren hebben ze gelijk een nieuw uitlaatspruitstuk gemonteerd omdat deze lek was. De bladveren waren ook toe aan vervanging en toen gelijk de auto 3" verhoogd. Ben er blij mee. De auto bromt nu wel tussen de 50 en de 60 km/u. Denk niet dat de reparatie slecht is uitgevoerd maar dat er een soort van resonantie optreed door een andere geometrie. Misschien dat iemand hier nog iets zinnigs aan toe kan voegen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 17, 2021 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2021 On 7/16/2021 at 12:17 AM, Richard_Jeep said: ....maar dat er een soort van resonantie optreed door een andere geometrie. Misschien dat iemand hier nog iets zinnigs aan toe kan voegen? Je zegt het zelf al. De hoeken van de aandrijfassen zijn veranderd. Meestal helpt een wigje plaatsen tussen bladveer en as. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richard_Jeep Geplaatst July 18, 2021 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2021 Hi Ab, ik zat meer te denken aan een andere vorm van het uitlaatspruitstuk wat voor de brom zorgt. Dat de hoek van de aandrijfas van invloed kon zijn was nog niet bij me opgekomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richard_Jeep Geplaatst March 2, 2022 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2022 (bewerkt) Hi Ab, ik heb nog steeds die resonantie brom rond de 55 km/u. Dit is toch een snelheid die je vaak rijdt. Is het ook te verklaren dat deze brom bij een bepaalde snelheid naar voren komt als de hoek van de aandrijfas groter is geworden? Groetjes, March 2, 2022 bewerkt door Richard_Jeep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 3, 2022 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2022 De hoek van de kruiskoppeling bij de bak en de hoek bij de as zijn ongelijk geworden door de verhoging. Dit kan vibraties bij een bepaalde snelheid geven. Het beste is dat de hoeken gelijk zijn. Om de corrigeren kan je een wigje (shim) een plaatsen bij de achteras, en/of de tussenbak laten zakken (tc lowering). Meer info over de hoeken hier: https://4xshaft.com/blogs/general-tech-info-articles/driveshaft-angles Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richard_Jeep Geplaatst March 4, 2022 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2022 Hi Ab, dank!! Ik ga het even bekijken wat de theorie hier achter is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richard_Jeep Geplaatst March 6, 2022 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2022 Okay, heb de video bekeken en begrijp wat ie zegt. Hmmm, dan is de tussenbak laten zaken nog de mooiste oplossing - heb die bodemvrijheid toch niet echt nodig - Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjanw Geplaatst March 27, 2022 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2022 Op 6/3/2022 om 11:06 PM zei Richard_Jeep: Okay, heb de video bekeken en begrijp wat ie zegt. Hmmm, dan is de tussenbak laten zaken nog de mooiste oplossing - heb die bodemvrijheid toch niet echt nodig - Ik heb nog een setje liggen om de tussenbak te verlagen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richard_Jeep Geplaatst April 2, 2022 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2022 Hi Arjan, dank maar had er al 1 besteld - maar moet nog wel binnen komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjanw Geplaatst April 2, 2022 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2022 1 uur geleden zei Richard_Jeep: Hi Arjan, dank maar had er al 1 besteld - maar moet nog wel binnen komen. Jammer... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.