Spring naar bijdragen

slechte weer


zeehond
 Share

Recommended Posts

Nou het slechte weer is er en gelijk hebben we de lekkage ook maar weer terug.

Het lekt bij mij aan de voorkant waarschijnlijk onder het raam door maar weet het niet zeker.

Zodra ik een bocht maakt dan loopt het water op mijn schoenen of die van de bijrijder.

Ik zie dat het rooster aan de zijkant waar de speakers zitten nat zijn maar kan niet achterhalen waar het water nu precies vandaan komt.

Ik heb het rubber onder het raam al vernieuwd.

Er loopt water binnen als hij geparkeerd staat.

Weet 1 van jullie nog raad?

Zeehond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb ik van de week ook last van gehad en ik had ook een half jaar geleden een nieuw rubber erop gezet,

nu heb ik het raam naar voren geklapt en bleek dat op het schutbord rechts en links achter de schanieren dus boven de spiekers roest zat dit was ook op het rubber gaan zitten en daar lekte dus water doorheen, ik heb het roest van het rubber verwijdert en waar het op aansluit ook opgelapt alles in de vaseline gesmeerd en het is over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
Laatst heb ik de knipperlichten aan de zijkant af gekit. Sinds dien geen last meer van water op de vloer. mpr.gif

heb last van dezelfde lekkages en zie zie druppels op de speakers lopen..

Moet voor het vernieuwen van dat rubber (cowlrubber heet het geloof ik) trouwens het raamframe helemaal los of kun je het kantelen en dan een nieuw rubber er tussen frommelen? blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voldoende om het voorraam neer te klappen.

Er is dan ruimte genoeg om het rubber neer te leggen.

Maar het rubber vernieuwen gaf bij mij niet het gewenste resultaat, het bleef lekken.

Daarna nog een keer de voorruit plat gelgd en kit ertussen gespoten.

Nu is het gestopt met lekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voldoende om het voorraam neer te klappen.

Er is dan ruimte genoeg om het rubber neer te leggen.

Maar het rubber vernieuwen gaf bij mij niet het gewenste resultaat, het bleef lekken.

Daarna nog een keer de voorruit plat gelgd en kit ertussen gespoten.

Nu is het gestopt met lekken.

Als er geen water meer naar binnen loopt en er geen olie meer op de straat lekt dan gaan er bij mij wat lichtjes branden! biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voldoende om het voorraam neer te klappen.

Er is dan ruimte genoeg om het rubber neer te leggen.

Maar het rubber vernieuwen gaf bij mij niet het gewenste resultaat, het bleef lekken.

Daarna nog een keer de voorruit plat gelgd en kit ertussen gespoten.

Nu is het gestopt met lekken.

spuit je de kit tussen het rubber en het raam, of ook onder het rubber?

heb juist mijn rubber ook vervangen en dat ding blijft lekken...

is nu al een jaar aan de gang en toch steeds weer water binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

spuit je de kit tussen het rubber en het raam, of ook onder het rubber?

heb juist mijn rubber ook vervangen en dat ding blijft lekken...

is nu al een jaar aan de gang en toch steeds weer water binnen.

goed, vanmorgen dus een weatherstrip (zo schijnen ze het ook te noemen) bij B&S gehaald.

Ook gelijk een rubber voor de ruit + afdichtingsstrip voor aan de buitenkant.

Helaas zagen ze er bij Autotaalglas om de hoek bij B&S niet overheen om de ruit er uit te halen

en de rubbers te vervangen, dus dat laat ik hier in de buurt wel doen volgende week.

Heb die weatherstrip vanmiddag gelijk vervangen, kan maar gebeurt zijn. Heb niet de illusie dat

het nu gelijk over is, want weet dat het ook langs het raamrubber lekt.

Maar goed, het moet toch gebeuren uiteindelijk. Wellicht dat het nu wat minder is qua water...

keep you posted!

Henk

PS: het is weer bewezen dat die Torx bouten naadje zijn. Daar had m'n voorganger al enige kracht

op uitgeoefend, dus er waren er een paar beschadigd. Eén zo erg dat ze er maar een moer opgelast hadden (maat 19!!!),

dus dat was dan wel weer aardig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die torxboutjes zijn inderdaad heel vervelend.

blijf ik me toch afvragen of de kit boven of onder de "weatherstrip" komt? unsure.gif

of beide mss? tongue.gif een mens blijft bezig, maar nu wil ik het toch goed doen.

ps: in haynes spreken ze van een upper en lower weatherstrip.. de lower heb ik vervangen, maar de upper? heb bovenop het raam geen weatherstrip gezien hoor...

goeiezondag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die torxboutjes zijn inderdaad heel vervelend.

blijf ik me toch afvragen of de kit boven of onder de "weatherstrip" komt? unsure.gif

of beide mss? tongue.gif een mens blijft bezig, maar nu wil ik het toch goed doen.

ps: in haynes spreken ze van een upper en lower weatherstrip.. de lower heb ik vervangen, maar de upper? heb bovenop het raam geen weatherstrip gezien hoor...

goeiezondag

Ik heb nu i.e.g. helemaal geen kit gebruikt en het lekt NIET. B&S adviseerde om vooralsnog niets te gebruiken. Het rubber moet zich tussen

de twee delen ' zetten ' en er zou in principe niets door mogen komen (mits je de oppervlaktes niet goed hebt schoongemaakt).

Gisterenavond heeft de regen er de hele tijd op gestaan, maar geen druppel te zien! Ook langs het raamrubber niet (???), vreemd genoeg..

Ik kom wel vaak de combinatie ' upper weatherstrip ' & tailgate tegen, dus misschien zit ie daar???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij zit aan de buitenzijde aan de onderkant van het raamframe ruimte tussen het afdichtingsrubber en het frame.

Zie foto:

img00471ye.th.jpg

Bij mijn vorige Wrangler zat daar een soort kit/lijm tussen zodat hij mooi aansloot aan het raamframe en ik ook geen natte voeten kreeg.Volgens mij loopt er via dit rubber ook water onder je raamframe naar binnen als het flink heeft geregend.

Weet iemand welke kit of lijm ik hiervoor kan gebruiken?? Dubbelzijdig tape lukt iig niet.

Zo te horen hebben meer jeepers hier last van... sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als het rubber nieuw is klemt het er vrij stevig tegenaan. Water zal niet 1-2-3 via het rubber uiteindelijk in de auto belanden, tenzij het helemaal poreus is.

Mijn oude rubber zat ook los en dat heb ik er tegen aan gelijmd met Bison Tix. Kleine tube, nog geen 4 euro geloof ik. Speciaal voor o.a. rubber op metaal.

(voor lijmtips en advies: www.bison.nl)

af993e0fc2c7dd2dc07ba1.gif

Bison Tix®

Gelvormige contactlijm op basis van synthetische rubber, kunstharsen en oplosmiddelen.

Toepassingsgebied

Lijmt plastic bekledingsplaat (zoals Formica), fineer, board, plastic randen, trapranden, vloerbedekking op trappen, rubber, leer, linoleum, kurk, polyetherschuim, textiel onderling en op hout, spaanplaat, beton, stucwerk en metaal. Niet geschikt voor polystyreenschuim (piepschuim).

Eigenschappen

* druipt niet, draadt niet

* universeel

* direct vast

* extra sterk

* vochtbestendig

* zeer goed bestand tegen vorst

* chemicaliënbestendig

* eenvoudig te verwerken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

smile.gif

ik heb laatst met een gietertje over de auto gegoten, omdat ik ook telkens water binnenkreeg.

Wat bleek:

als je de motorkap opent, zie je een goot lopen daat waar de scharnieren van de motorkap zitten.

Daar is de carroserie aan elkaar gevouwen en afgekit...door de loop der jaren is de kit te hard geworden en zitten er spleetjes tussen de gevouwen carroserie.

nieuwe kit erin en gieter erop en klaar is keesie! smile.gif

wie weet werkt het voor jou ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je de motorkap opent, zie je een goot lopen daat waar de scharnieren van de motorkap zitten.

Daar is de carroserie aan elkaar gevouwen en afgekit...door de loop der jaren is de kit te hard geworden en zitten er spleetjes tussen de gevouwen carroserie.

nieuwe kit erin en gieter erop en klaar is keesie! smile.gif

wie weet werkt het voor jou ook!

goeie tip.. thanx!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

smile.gif

ik heb laatst met een gietertje over de auto gegoten, omdat ik ook telkens water binnenkreeg.

Wat bleek:

als je de motorkap opent, zie je een goot lopen daat waar de scharnieren van de motorkap zitten.

Daar is de carroserie aan elkaar gevouwen en afgekit...door de loop der jaren is de kit te hard geworden en zitten er spleetjes tussen de gevouwen carroserie.

nieuwe kit erin en gieter erop en klaar is keesie! smile.gif

wie weet werkt het voor jou ook!

goeie tip voor Marc van Rossum

marc0ub.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

absoluut, alleen had je het hem beter VOOR die plas kunnen vertellen...........

tongue.gif je hebt wel snel lekker het gietertje vol!!!!!!!!!!!

begrijp alleen niet hoe de luidspekers nat worden, zo hoog staat het water toch ook niet op de foto??? ohmy.gif

ben wel benieuwd of je al die rand waar ik over spreek bekeken hebt, duurde bij mij toch ff voor ik het gevonden had. Eerst het rooster op motorkap verwijdert en daar emmers water in gegooid...nix..en zo verder tot het drupte 2 tellen nadat ik de goot volgooide. Het water komt helemaal van boven uit je dashboard langs de binnenkant naar de matten.

succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren eindelijk gevonden waar het binneregende, achter de scharnierende motorkap is er nog een vast gedeelte motorkap. tussen dit deel en de onderkant van het raam is er ook een kleine spleet met kit in. de kit was ook bij mij volledig verhard en gebroken,

even afgekuist en nieuwe silicone erbovenop mooi openstrijken en klaar is kees biggrin.gif

eindelijk na een jaartje natte voeten geen water meer binnen. ik begon al te wanhopen smile.gif

wat mij betreft zijn er dus drie zwakke plekken om water binnen te krijgen: de pinkers aan de zijkant, het rubber tussen de scharnier en de kleine spleet onder je ruit.

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...