zeehond Geplaatst November 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2005 Nou het slechte weer is er en gelijk hebben we de lekkage ook maar weer terug. Het lekt bij mij aan de voorkant waarschijnlijk onder het raam door maar weet het niet zeker. Zodra ik een bocht maakt dan loopt het water op mijn schoenen of die van de bijrijder. Ik zie dat het rooster aan de zijkant waar de speakers zitten nat zijn maar kan niet achterhalen waar het water nu precies vandaan komt. Ik heb het rubber onder het raam al vernieuwd. Er loopt water binnen als hij geparkeerd staat. Weet 1 van jullie nog raad? Zeehond Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2005 Heb je misschien de raamscharnieren al eens vervangen? Daar moet nl kit onder..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zeehond Geplaatst November 29, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2005 De raamscharnieren zijn niet vervangen. Nu zit er aan de zijkant van het raam wel een kier maar daar heb ik kit tussen gedaan. Tussen het opzetraam en de halve deur zit wel ruimte maar dit is bij het raam. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nick Geplaatst November 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2005 anders moet je eens kijken of er onder dat rooster bij je je vooruit water staat want daar kwam het vrijdag bij ook naar binnen via de kachel en als daar water staat moet je even kijken of er vuiligheid in het afvoerslangetje zit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zeehond Geplaatst November 29, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2005 Nick, bedankt voor de reactie. Ik heb daar in het verleden ook al naar gekeken maar het water komt binnen boven de luidsprekers lijkt wel. Omdat water kruipt weet ik alleen niet waar maar het lijkt op de rand waar de body samenkomt met de voorruit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst November 30, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2005 heb ik van de week ook last van gehad en ik had ook een half jaar geleden een nieuw rubber erop gezet, nu heb ik het raam naar voren geklapt en bleek dat op het schutbord rechts en links achter de schanieren dus boven de spiekers roest zat dit was ook op het rubber gaan zitten en daar lekte dus water doorheen, ik heb het roest van het rubber verwijdert en waar het op aansluit ook opgelapt alles in de vaseline gesmeerd en het is over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zeehond Geplaatst November 30, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2005 Menno, bedankt voor de uitleg. Als ik dit weekend tijd a ik ook de voorruit even platleggen en insmeren. Mzzl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 1, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2005 Laatst heb ik de knipperlichten aan de zijkant af gekit. Sinds dien geen last meer van water op de vloer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hbiesheuvel Geplaatst May 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2006 Laatst heb ik de knipperlichten aan de zijkant af gekit. Sinds dien geen last meer van water op de vloer. heb last van dezelfde lekkages en zie zie druppels op de speakers lopen.. Moet voor het vernieuwen van dat rubber (cowlrubber heet het geloof ik) trouwens het raamframe helemaal los of kun je het kantelen en dan een nieuw rubber er tussen frommelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zeehond Geplaatst May 24, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2006 Het is voldoende om het voorraam neer te klappen. Er is dan ruimte genoeg om het rubber neer te leggen. Maar het rubber vernieuwen gaf bij mij niet het gewenste resultaat, het bleef lekken. Daarna nog een keer de voorruit plat gelgd en kit ertussen gespoten. Nu is het gestopt met lekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de blauwe Geplaatst May 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2006 Het is voldoende om het voorraam neer te klappen.Er is dan ruimte genoeg om het rubber neer te leggen. Maar het rubber vernieuwen gaf bij mij niet het gewenste resultaat, het bleef lekken. Daarna nog een keer de voorruit plat gelgd en kit ertussen gespoten. Nu is het gestopt met lekken. Als er geen water meer naar binnen loopt en er geen olie meer op de straat lekt dan gaan er bij mij wat lichtjes branden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst May 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2006 Het is voldoende om het voorraam neer te klappen.Er is dan ruimte genoeg om het rubber neer te leggen. Maar het rubber vernieuwen gaf bij mij niet het gewenste resultaat, het bleef lekken. Daarna nog een keer de voorruit plat gelgd en kit ertussen gespoten. Nu is het gestopt met lekken. spuit je de kit tussen het rubber en het raam, of ook onder het rubber? heb juist mijn rubber ook vervangen en dat ding blijft lekken... is nu al een jaar aan de gang en toch steeds weer water binnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hbiesheuvel Geplaatst May 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2006 spuit je de kit tussen het rubber en het raam, of ook onder het rubber?heb juist mijn rubber ook vervangen en dat ding blijft lekken... is nu al een jaar aan de gang en toch steeds weer water binnen. goed, vanmorgen dus een weatherstrip (zo schijnen ze het ook te noemen) bij B&S gehaald. Ook gelijk een rubber voor de ruit + afdichtingsstrip voor aan de buitenkant. Helaas zagen ze er bij Autotaalglas om de hoek bij B&S niet overheen om de ruit er uit te halen en de rubbers te vervangen, dus dat laat ik hier in de buurt wel doen volgende week. Heb die weatherstrip vanmiddag gelijk vervangen, kan maar gebeurt zijn. Heb niet de illusie dat het nu gelijk over is, want weet dat het ook langs het raamrubber lekt. Maar goed, het moet toch gebeuren uiteindelijk. Wellicht dat het nu wat minder is qua water... keep you posted! Henk PS: het is weer bewezen dat die Torx bouten naadje zijn. Daar had m'n voorganger al enige kracht op uitgeoefend, dus er waren er een paar beschadigd. Eén zo erg dat ze er maar een moer opgelast hadden (maat 19!!!), dus dat was dan wel weer aardig... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst May 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2006 die torxboutjes zijn inderdaad heel vervelend. blijf ik me toch afvragen of de kit boven of onder de "weatherstrip" komt? of beide mss? een mens blijft bezig, maar nu wil ik het toch goed doen. ps: in haynes spreken ze van een upper en lower weatherstrip.. de lower heb ik vervangen, maar de upper? heb bovenop het raam geen weatherstrip gezien hoor... goeiezondag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hbiesheuvel Geplaatst May 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2006 die torxboutjes zijn inderdaad heel vervelend.blijf ik me toch afvragen of de kit boven of onder de "weatherstrip" komt? of beide mss? een mens blijft bezig, maar nu wil ik het toch goed doen. ps: in haynes spreken ze van een upper en lower weatherstrip.. de lower heb ik vervangen, maar de upper? heb bovenop het raam geen weatherstrip gezien hoor... goeiezondag Ik heb nu i.e.g. helemaal geen kit gebruikt en het lekt NIET. B&S adviseerde om vooralsnog niets te gebruiken. Het rubber moet zich tussen de twee delen ' zetten ' en er zou in principe niets door mogen komen (mits je de oppervlaktes niet goed hebt schoongemaakt). Gisterenavond heeft de regen er de hele tijd op gestaan, maar geen druppel te zien! Ook langs het raamrubber niet (???), vreemd genoeg.. Ik kom wel vaak de combinatie ' upper weatherstrip ' & tailgate tegen, dus misschien zit ie daar??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pedrie Geplaatst May 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2006 Bij mij zit aan de buitenzijde aan de onderkant van het raamframe ruimte tussen het afdichtingsrubber en het frame. Zie foto: Bij mijn vorige Wrangler zat daar een soort kit/lijm tussen zodat hij mooi aansloot aan het raamframe en ik ook geen natte voeten kreeg.Volgens mij loopt er via dit rubber ook water onder je raamframe naar binnen als het flink heeft geregend. Weet iemand welke kit of lijm ik hiervoor kan gebruiken?? Dubbelzijdig tape lukt iig niet. Zo te horen hebben meer jeepers hier last van... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hbiesheuvel Geplaatst May 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2006 als het rubber nieuw is klemt het er vrij stevig tegenaan. Water zal niet 1-2-3 via het rubber uiteindelijk in de auto belanden, tenzij het helemaal poreus is. Mijn oude rubber zat ook los en dat heb ik er tegen aan gelijmd met Bison Tix. Kleine tube, nog geen 4 euro geloof ik. Speciaal voor o.a. rubber op metaal. (voor lijmtips en advies: www.bison.nl) Bison Tix® Gelvormige contactlijm op basis van synthetische rubber, kunstharsen en oplosmiddelen. Toepassingsgebied Lijmt plastic bekledingsplaat (zoals Formica), fineer, board, plastic randen, trapranden, vloerbedekking op trappen, rubber, leer, linoleum, kurk, polyetherschuim, textiel onderling en op hout, spaanplaat, beton, stucwerk en metaal. Niet geschikt voor polystyreenschuim (piepschuim). Eigenschappen * druipt niet, draadt niet * universeel * direct vast * extra sterk * vochtbestendig * zeer goed bestand tegen vorst * chemicaliënbestendig * eenvoudig te verwerken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pat Geplaatst May 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2006 ik heb laatst met een gietertje over de auto gegoten, omdat ik ook telkens water binnenkreeg. Wat bleek: als je de motorkap opent, zie je een goot lopen daat waar de scharnieren van de motorkap zitten. Daar is de carroserie aan elkaar gevouwen en afgekit...door de loop der jaren is de kit te hard geworden en zitten er spleetjes tussen de gevouwen carroserie. nieuwe kit erin en gieter erop en klaar is keesie! wie weet werkt het voor jou ook! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hbiesheuvel Geplaatst May 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2006 als je de motorkap opent, zie je een goot lopen daat waar de scharnieren van de motorkap zitten.Daar is de carroserie aan elkaar gevouwen en afgekit...door de loop der jaren is de kit te hard geworden en zitten er spleetjes tussen de gevouwen carroserie. nieuwe kit erin en gieter erop en klaar is keesie! wie weet werkt het voor jou ook! goeie tip.. thanx! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2006 ik heb laatst met een gietertje over de auto gegoten, omdat ik ook telkens water binnenkreeg. Wat bleek: als je de motorkap opent, zie je een goot lopen daat waar de scharnieren van de motorkap zitten. Daar is de carroserie aan elkaar gevouwen en afgekit...door de loop der jaren is de kit te hard geworden en zitten er spleetjes tussen de gevouwen carroserie. nieuwe kit erin en gieter erop en klaar is keesie! wie weet werkt het voor jou ook! goeie tip voor Marc van Rossum Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hbiesheuvel Geplaatst May 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2006 goeie tip voor Marc van Rossum absoluut, alleen had je het hem beter VOOR die plas kunnen vertellen........... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pat Geplaatst June 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2006 absoluut, alleen had je het hem beter VOOR die plas kunnen vertellen........... je hebt wel snel lekker het gietertje vol!!!!!!!!!!! begrijp alleen niet hoe de luidspekers nat worden, zo hoog staat het water toch ook niet op de foto??? ben wel benieuwd of je al die rand waar ik over spreek bekeken hebt, duurde bij mij toch ff voor ik het gevonden had. Eerst het rooster op motorkap verwijdert en daar emmers water in gegooid...nix..en zo verder tot het drupte 2 tellen nadat ik de goot volgooide. Het water komt helemaal van boven uit je dashboard langs de binnenkant naar de matten. succes!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst June 2, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2006 gisteren eindelijk gevonden waar het binneregende, achter de scharnierende motorkap is er nog een vast gedeelte motorkap. tussen dit deel en de onderkant van het raam is er ook een kleine spleet met kit in. de kit was ook bij mij volledig verhard en gebroken, even afgekuist en nieuwe silicone erbovenop mooi openstrijken en klaar is kees eindelijk na een jaartje natte voeten geen water meer binnen. ik begon al te wanhopen wat mij betreft zijn er dus drie zwakke plekken om water binnen te krijgen: de pinkers aan de zijkant, het rubber tussen de scharnier en de kleine spleet onder je ruit. groeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.