Spring naar bijdragen

Gaatjesvelgen aluminium


Pedrie
 Share

Recommended Posts

Hallo medejeepers,

Ik ben op zoek naar 4 of 5 aluminium gaatjesvelgen voor de bandenmaat 31x10.5x15.

Ik wil hier dan mudbanden op plaatsen om mijn niet verhoogde en nog teveel standaard Wrangler een beter uiterlijk te geven.

Mijn originele velgen met nog redelijke banden kan ik evt. inruilen.

Om jullie een idee te geven welke velgen ik bedoel, kun je kijken op de site van offroadparts want die heeft ze momenteel in de aanbieding voor 320.00 euro.

(Het is mij niet gelukt de lnk naar hun directe site in te voegen in dit bericht..)

Op zich een redelijke prijs (??) maar de banden vind ik niet mooi.

Wellicht heeft iemand van jullie ze voor een betere prijs of kan mij wel de goede banden verkopen?

bvd,

Pedrie smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Barry@Nov 16 2005, 23:17

Ik vrees dat die 31'ers te groot gaan zijn voor een standaard YJ sad.gif

Maar dan heb je meteen een reden om die te verhogen yes.gif

<div align="right">

Bedankt voor je reactie Barry,

Weet jij (of iemand anders) wat de meest simpele (goedkoopste) manier is om de wrangler te verhogen?

Ik zie veel dingen voorbij komen maar heb geen idee op welke manieren je kan verhogen zonder de hele boel aan de onderkant te moeten aanpassen.

Misschien kan iemand van jullie dit toelichten? huh.gif

bvd,

Pedrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pas op : eens je begint met verhogen lijkt het steeds te laag laugh.gif

I.v.m bodylift : YJ carroserie lijkt hier niet goed tegen te kunnen (zou uitscheuren), en wat in verband met momentum bij inpact bij eventueel ongeval? Hier heb ik steeds mijn twijfels over gehad.

I.v.m. shackles : goedkoop op 't eerste zicht, maar rekening houdend met een standaard YJ moet je toch rekenen op nieuwe (langere) shocks. Dus shackles (uit de US besteld ± 95 dollar/paar (80 euro/paar × 2 = 160 euro) + shocks ± 350 euro geeft een totaal van 510 euro (transport shackles niet inbegrepen, maar is beperkt van gewicht).

Als je dan weet dan een komplete Rubicon Express 4 inch liftkit uit de US 635 dollar kost (alles in, dus 530 euro) is de keuze snel gemaakt. Ok, transportkosten zullen ook nog ± 250 dollar bedragen en itaksen (in België 25% (BTW + invoertaks), Nederland?), dan kom je op een totaal van 800 à 900 euro. Dan kan je zelfs 33'ers steken i.p.v. 31'ers.

Trouwens die velgen die ze op offroadparts laten zien zijn denk ik gechromeerde stalen velgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Barry@Nov 17 2005, 09:57

Pas op : eens je begint met verhogen lijkt het steeds te laag laugh.gif

I.v.m bodylift : YJ carroserie lijkt hier niet goed tegen te kunnen (zou uitscheuren), en wat in verband met momentum bij inpact bij eventueel ongeval?  Hier heb ik steeds mijn twijfels over gehad.

I.v.m. shackles : goedkoop op 't eerste zicht, maar rekening houdend met een standaard YJ moet je toch rekenen op nieuwe (langere) shocks.  Dus shackles (uit de US besteld ± 95 dollar/paar (80 euro/paar × 2 = 160 euro) + shocks ± 350 euro geeft een totaal van 510 euro (transport shackles niet inbegrepen, maar is beperkt van gewicht).

Als je dan weet dan een komplete Rubicon Express 4 inch liftkit uit de US 635 dollar kost (alles in, dus 530 euro) is de keuze snel gemaakt.  Ok, transportkosten zullen ook nog ± 250 dollar bedragen en itaksen (in België 25% (BTW + invoertaks), Nederland?), dan kom je op een totaal van 800 à 900 euro.  Dan kan je zelfs 33'ers steken i.p.v. 31'ers.

Trouwens die velgen die ze op offroadparts laten zien zijn denk ik gechromeerde stalen velgen.

<div align="right">

Hoi Barry en ogdak,

Bedankt voor de reacties!

Ik ga eens rondkijken wat er tegen welke kosten te verkrijgen is.

Ik weet in ieder geval weer een hoop meer.

Bedankt, wink.gif

Pedrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bodylift 3" kost je € 150 aan materiaal, als je het door B&S laat doen komt er 6 uur arbeidsloon bij. Als de bouten niet vastgeroest zitten ben je bij Maasbach 4x4 in Amersfoort ongeveer € 300 kwijt excl. de materialen

Dan kun je probleem loos op 31 ers rijden zonder nieuwe schokdempers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4wd klik hier

hier staan de onderdelen van een bodylift transport ongeveer usd 50

Dus totaal eur 150 incl transport btw invoerrechten etc. Kunt het natuurlijk ook hier kopen bij B&S of OFF Road centre

Hoe je de klus moet klaren staat in verschillend 4x4 websites uitvoerig beschreven

blink.gifblink.gif4WD832.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de bouten niet vast zitten is dat dan ook zelf te doen voor een matige klusser

met beperkte mogelijkheden als ik  of is het verstandiger om dit uit te besteden?

Ook voor een matige klusser is het zelf te doen.

Kijk wel eerst op internet over hoe en wat. Er zijn zat sites te vinden waar het plaatsen goed is beschreven. Altijd handig om te weten wat een bodylift inhoud en waar je allemaal rekening moet houden.

Suc6 smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...