Spring naar bijdragen

Motor afspuiten


Recommended Posts

Zelf doe ik dat altijd in 3 stappen...

Eerst de linkerkant en de voor en achterkant van de motor, tewijl 'ie stilstaat. De body om de motor heen pak ik dan gelijk mee. Niet op de dynamo, onsteking en andere electrische componenten spuiten!

Daarns start ik de motor, en doe ik de bovenkant. Daarna is, ook met draaiende motor de rechterkant aan de beurt. Let er daarbij op, dat de dynamo en verdeler/bobine niet de volle laag krijgen!

Nadien stop ik de motor en poets met een doek de elektriche komponenten nog even wat op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mike, ik doe het allemaal met stilstaande motor en spuit ook alternator en bobine af. Als er modder in je alternator zit is dat ook niet goed voor de kooltjes en lagers, dan kan je hem best mee uitspuiten. Alles eigenlijk. Enkel op letten dat je niet in je luchtinlaat spuit. En natuurlijk niet op 5 cm met 100Bar druk, gewoon op een halve meter spuiten

Jij hebt een diesel, hier zit beduidend minder elektronica op, dus normaal ga je geen problemen hebben.

Na het afspuiten start ik de motor en ga een eindje rijden zodat alle vocht verdampt of wegvliegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@Nov 15 2005, 08:10

Mike, ik doe het allemaal met stilstaande motor en spuit ook alternator en bobine af.  Als er modder in je alternator zit is dat ook niet goed voor de kooltjes en lagers, dan kan je hem best mee uitspuiten.  Alles eigenlijk.  Enkel op letten dat je niet in je luchtinlaat spuit.  En natuurlijk niet op 5 cm met 100Bar druk, gewoon op een halve meter spuiten

Jij hebt een diesel, hier zit beduidend minder elektronica op, dus normaal ga je geen problemen hebben.

Na het afspuiten start ik de motor en ga een eindje rijden zodat alle vocht verdampt of wegvliegt.

<div align="right">

<span style='font-family:Arial'>En dan, het belangrijkste! Even droog rijden !! laugh.giflaugh.giflaugh.gif </span>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by irish wolfie@Nov 15 2005, 14:25

Tip:

Spuit je volledige zuivere motorblok en aanverwanten even in met WD40 o.i.d.

Volgende keer dat je de blub induikt zal het vuil veel makkelijker loslaten.

<div align="right">

Is echt niet nodig hoor het komt er zo ook wel af, vindt het maar geklooi en onze beklinkerde oprit vindt al die oliedruppels ook maar niets.

Wat je eventueel wel kan doen is je electrische stekkers vullen met vaseline of ander waterafstond product zodat vocht er moeilijker in kan en het niet gaat roesten of oxideren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...