mikev Geplaatst November 14, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2005 Hallo, na wat spelevaren en een platte batterie van de XJ zag ik dat het onder de motorkap nogal vuil begint te worden. Moet men eerst de accu ontkoppelen voor het schoonspuiten ? Met draaiende motor of motor uit ? Enig advies is welkom... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2005 Zelf doe ik dat altijd in 3 stappen... Eerst de linkerkant en de voor en achterkant van de motor, tewijl 'ie stilstaat. De body om de motor heen pak ik dan gelijk mee. Niet op de dynamo, onsteking en andere electrische componenten spuiten! Daarns start ik de motor, en doe ik de bovenkant. Daarna is, ook met draaiende motor de rechterkant aan de beurt. Let er daarbij op, dat de dynamo en verdeler/bobine niet de volle laag krijgen! Nadien stop ik de motor en poets met een doek de elektriche komponenten nog even wat op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst November 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2005 Mike, ik doe het allemaal met stilstaande motor en spuit ook alternator en bobine af. Als er modder in je alternator zit is dat ook niet goed voor de kooltjes en lagers, dan kan je hem best mee uitspuiten. Alles eigenlijk. Enkel op letten dat je niet in je luchtinlaat spuit. En natuurlijk niet op 5 cm met 100Bar druk, gewoon op een halve meter spuiten Jij hebt een diesel, hier zit beduidend minder elektronica op, dus normaal ga je geen problemen hebben. Na het afspuiten start ik de motor en ga een eindje rijden zodat alle vocht verdampt of wegvliegt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BUFFALO Geplaatst November 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2005 Originally posted by wrangler_tj@Nov 15 2005, 08:10 Mike, ik doe het allemaal met stilstaande motor en spuit ook alternator en bobine af. Als er modder in je alternator zit is dat ook niet goed voor de kooltjes en lagers, dan kan je hem best mee uitspuiten. Alles eigenlijk. Enkel op letten dat je niet in je luchtinlaat spuit. En natuurlijk niet op 5 cm met 100Bar druk, gewoon op een halve meter spuiten Jij hebt een diesel, hier zit beduidend minder elektronica op, dus normaal ga je geen problemen hebben. Na het afspuiten start ik de motor en ga een eindje rijden zodat alle vocht verdampt of wegvliegt. <div align="right">← <span style='font-family:Arial'>En dan, het belangrijkste! Even droog rijden !! </span> Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irish wolfie Geplaatst November 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2005 Tip: Spuit je volledige zuivere motorblok en aanverwanten even in met WD40 o.i.d. Volgende keer dat je de blub induikt zal het vuil veel makkelijker loslaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst November 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2005 Originally posted by irish wolfie@Nov 15 2005, 14:25 Tip: Spuit je volledige zuivere motorblok en aanverwanten even in met WD40 o.i.d. Volgende keer dat je de blub induikt zal het vuil veel makkelijker loslaten. <div align="right">← Is echt niet nodig hoor het komt er zo ook wel af, vindt het maar geklooi en onze beklinkerde oprit vindt al die oliedruppels ook maar niets. Wat je eventueel wel kan doen is je electrische stekkers vullen met vaseline of ander waterafstond product zodat vocht er moeilijker in kan en het niet gaat roesten of oxideren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.