Flavio Geplaatst April 29, 2017 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2017 Weet iemand hoe en of je de deuren afkan hangen van een Wranler YJ? Of moet ik een teflon ringentje plaatsen bij het schanier? Beide deuren moeten eigenlijk veel te hard worden dichtgegooid of dicht getrokken. Soms sluit deur na enkele pogingen pas goed. Veelal dien ik deze ook nog eens goed in het slot te drukken. Wanneer ik de deur open doe, merk ik dat deze ook iets zakt. Iemand een suggestie? Alvast bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst April 30, 2017 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2017 De scharnierbeugels zijn iets te verstellen. Zowel op de deur als op de body. Niet veel, maar misschien net genoeg. Anders gewoon zoals je zegt een ringetje ertussen. De scharnieren willen door het gebruik ook wel een een klein beetje verbuigen. Door ze dan weer iets terug te buigen kan je de deur evt. ook weer in de juiste positie krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst April 30, 2017 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2017 Wat Remco schrijft klopt natuurlijk, maar kijk eerst even naar de afstelling van de slotpennen. Die kun je met een Torx dop verstellen. Succes, siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchMud Geplaatst April 30, 2017 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2017 De scharnieren op de dier verstellen of de scharnieren op je zij panelen. Mijn "nieuwe" half deuren moet ik echt hard dicht trekken voor ze goed sluiten. Alleen hopen dat de Torx bolts niet vast geroest zitten, dan ga je heel wat fun hebben! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flavio Geplaatst April 30, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2017 Helaas heb ik de torx schroeven erg vast zitten. Ik heb er maar vanaf gezien om meer kracht te zetten, van het schanrier van mijn mijn achterklep (hardtop) heb ik ook al een bout kapot gedraaid, net een slag te strak aangedraaid... Ik heb 10mm nylon ringen gehaald. Dacht dat ik met 8 mm wegkwam maar dat was alleen het draadeinde onder de stift van het schanier. Nylonringen heb ik kleiner geschuurd, buiten diameter was te groot en in carrosserie kleur gespoten. Vooralsnog is de klus geklaard en deuren sluiten als nieuw... Weer iets van het lijstje en het einde is nog niet in zicht Hartelijk dank voor jullie vlotte reacties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst May 1, 2017 Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2017 Ja, vooral de Torx bouten van een Jeep kunnen gruwelijk vast zitten! Denk dan ook aan gordelbevestiging en Trackbar bouten. Koop vooral een paar kwaliteits kracht doppen , je hebt maar 3 of 4 maten nodig, Torx gat goed uitkrabben met iets scherps, torx dop erin, goede klap met de hamer op de dop geven en een fors wringijzer gebruiken. Succes, siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchMud Geplaatst May 1, 2017 Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2017 Ik heb alle torx rond mijn raam weg moeten boren, twee van mijn deur weg moeten boren en een bij mijn tail gate. Ik kan je zeggen dat dat echt geen pretje was om te doen. Als je niets om de verf geeft kan je de bout verhitten. Ik heb sinds kort een inductive heater tot mijn beschikking! Wat een wereld van verschil is dat! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flavio Geplaatst May 1, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2017 ik zag ook al op youtube fimples dat dit problematisch kan zijn. Ik gebruik de auto als daily driver en torxbouten losbranden leek me inderdaad niet zo verstandig. Wrangler is 28 jaar oud maar wil deze zo netjes mogelijk houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchMud Geplaatst May 1, 2017 Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2017 Ik ken er maar weinig hier die een YJ als DD gebruiken! Petjes af voor jou! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmjj Geplaatst May 1, 2017 Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2017 3 uur geleden zei DutchMud: Ik heb alle torx rond mijn raam weg moeten boren, twee van mijn deur weg moeten boren en een bij mijn tail gate. Ik kan je zeggen dat dat echt geen pretje was om te doen. Als je niets om de verf geeft kan je de bout verhitten. Ik heb sinds kort een inductive heater tot mijn beschikking! Wat een wereld van verschil is dat! Kan je me iets meer vertellen over die inductive heater? En hoe je hem gebruikt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchMud Geplaatst May 1, 2017 Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2017 (bewerkt) http://www.autotronheater.com/?id=3 Dit is de inductive heater met bolt pro. Werkt geweldig als je de bouten kan bereiken, maar zoals deur scharnieren waar de inserts in de deuren zitten is het een beetje pielen. Tot nu toe nog geen goede oplossing gevonden dan PB blaster en heel veel hitte van een torch. Mijn Jeep is geen show wagen / of DD, verf is uit een spuit bus en groten deels trail rig. De heater wordt gebruikt in een professioneel body shop en ik heb tot nu toe nog niet echt schade in verf gezien of over gehoord. May 1, 2017 bewerkt door DutchMud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmjj Geplaatst May 1, 2017 Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2017 Heel interessant, bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.