Spring naar bijdragen

Wiellager voor (verschillende types?)


RANDOMAN
 Share

Recommended Posts

Aloha,

Onlangs een wiellager(hub) via internet besteld. Ik had geen keuzeopties, en kwam die ook niet tegen, alle wiellagerhubs zouden zijn toe te passen op cherokees van 88 tot 2001.

Nu blijkt dus dat dit wiellager(hub) niet past ivm een andere steek. Daarop de Haynes manual erbij gepakt er daar stata bij de reparatiesectie inderdaad dat er een verschil is voor types van na 1998. 

Vraagje:

- is het correct dat een model na 1998 een andere wiellagerhub zou moeten worden aangeschaft dan van een auto voor 1998

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben even voor je gaan kijken op mijn favorite shopping site en daar kom ik alleen maar 1990 - 99 wheel hubs tegen: http://www.morris4x4center.com/front-hub-assembly-bearing-513084.html?gclid=Cj0KEQiAnb3DBRCX2ZnSnMyO9dIBEiQAOcXYH3U6xkqPnhaN2GzXdhhaOeZQalZSL4DaSeLGeITrFG4aAqfP8P8HAQ


1990-1999 Jeep Cherokee XJ (4WD)
1994-1999 Jeep Cherokee XJ (RWD)
1993-1998 Jeep Grand Cherokee ZJ (4WD)
1994-1998 Jeep Grand Cherokee ZJ (RWD)

Hier de Wiki pagina van Cherokee's. Als ik de Wiki moet geloven heb jij een ZJ tot 1998. Daarna zit je op de WJ 1999 tot 2004. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee

Of te wel Ja het is mogelijk dat na 1998 een andere wiel lager nodig is. Ik hoop dat je hier een beetje mee uit de voeten kan. Succes!

bewerkt door DutchMud
Adding content
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De wiellagers zijn veranderd op een XJ in 1999. Het makkelijkst kun je dit herkennen aan het middelste pijpje dat iets langer is na ’99. Zie de blauwe lijnen op de foto, pre '99 is 12 mm hoog en de '99+ is 19 mm.

Hub11.jpg

Ook hierdoor zijn de remschijven anders en iet dieper van voor en na ’99 op de XJ.

bewerkt door Adebisi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onlangs mijn XJ vervangen en via Winparts nieuwe hubs besteld (99'). 

Die eruit kwamen hadden een hogere naaf (middelste pijpje) dan de nieuwe ontvangen. 

Desondanks geplaatst en geen problemen. 

Weet ook niet welke nu juist zijn, de oude die er uit kwamen zullen ook niet origineel zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...