Spring naar bijdragen

pitman arm


ludo
 Share

Recommended Posts

Ik heb hetzelfde probleem gekend.

Eerst met diverse trekkers geprobeert maar ik trok ze stuk.

Toen maar geprobeert met warmstoken, nadeel vind ik dat alles heet wordt dus ook oliekeerringen maar loskomen ho maar.

Gelukkig was er iemand in de buurt die gewoon bruutweg de haaks slijper in de hand nam en hem doorgeslepen heeft.

Dit duurde een kwartiertje.

Voordeel hiervan is dat alles niet zo heet wordt en je belast de lagers niet zo met het proberen los te slaan van de pitman.

succes ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe heb ik het gedaan:

Eerst grote trekker op pitmanarm geplaatst en serieus spanning erop gezet.

Daarna de pitmanarm warmstoken en zo weinig mogelijk je as van het stuurhuis raken, ok dit wordt wel warm maar niet zo overdreven.

Wanneer roodgloeiend, enkele ferme tikken met een kunststof hamer en de spannig opdrijven van de trekker.

En floep, eraf was ie, geen probleem voor keeringen of lagers, natuurlijk wel de olie vervangen indien deze heet is geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@Oct 5 2005, 07:52

Hoe heb ik het gedaan:

Eerst grote trekker op pitmanarm geplaatst en serieus spanning erop gezet.

Daarna de pitmanarm warmstoken en zo weinig mogelijk je as van het stuurhuis raken, ok dit wordt wel warm maar niet zo overdreven.

Wanneer roodgloeiend, enkele ferme tikken met een kunststof hamer en de spannig opdrijven van de trekker.

En floep, eraf was ie, geen probleem voor keeringen of lagers, natuurlijk wel de olie vervangen indien deze heet is geweest.

<div align="right">

kijk.....dit mag ik wel.....een belg met lef!!! laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dezperado@Oct 5 2005, 10:28

Bij mij ging ie eraf door  er spanning op te zetten met pulleytrekker en er met een hamer op blijven slaan waardoor hij ook warm  wordt  en dan los schiet.

<div align="right">

Jij had toch echt wel SMID moeten worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@Oct 5 2005, 11:10

Jij had toch echt wel SMID moeten worden!

<div align="right">

even geheimpje verklappen

Iemand zocht pitman arm op MP en Hans antwoordde dat hij hem gratis kon afhalen maar dat hij hem er zelf af moest halen.

Hij moest hem hebben voor de wrangler van vriendin waar hij die vrijdag erop mee ging trouwen en dan met die auto met pitmanarm op huwelijksreis.

Hij is er 3 uur mee bezig geweest en heeft gelijk de nieuwe verlengde pitman arm van Hans gemonteerd.

Maar inderdaad na lang kloppen schoot hij los

Smit is niks voor Dez meer voor Utah rolleyes.gifrolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ze los!, ik moest er namelijk twee afhalen.

Ik heb die van een cherokee onder mijn wrangler gezet, de cherokee ligt lager.

De eerste heb ik los gekregen met een fuseetrekker, de tweede heb ik na veel geklooi maar afgeslepen.

Iedereen bedankt voor de tips.

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Oct 6 2005, 18:45

Morgen haal ik ff een trekker op.... Na het weekend, als ik tenminste alle vingers nog heb, lezen jullie het resultaat! tongue.gif <div align="right">

ehm....87wrangler....wij bedoelen niet zo'n deere of deutz hé.....dan heb je kans dat het stuurhuis nl. loskomt... smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...