Spring naar bijdragen

Afgebroken onderdeel in carterpan automaat ZJ 5.9


Recommended Posts

Vandaag een nare verrassing bij het vervangen van de filter van mijn automaat. In de carterpan lag een schijnbaar afgebroken onderdeel. Staal 2-3 mm dik. Schat dat wanneer ik de circel  afmaak Ik kom op een diameter van zo'n 10 cm. Tevens veel slijpsel aan de magneet  ik heb geen flauw idee wanneer de laatste filterwissel is geweest maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat erg lang geleden is geweest  

Het prettige is dat afgezien van het feit dat hij wanneer de motor nog koud is vrij lang (tot 2100 rpm) in z'n 1 rijdt voordat hij doorschakelt. Rest van de versnellingen gaan prima en wanneer de motor warm is schakelt ie perfect. 

Iemand een idee? En dan natuurlijk de vraag of ik em moet reviseren of nog maar ff doorrijden? Zijn er meer mensen die of het punt staan de bak te laten reviseren? Wellicht dat we dan een mooiere prijs kunnen maken? 😉

 

IMG_1862.JPG

IMG_1863.JPG

bewerkt door rado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei rado:

Zijn er meer mensen die of het punt staan de bak te laten reviseren? Wellicht dat we dan een mooiere prijs kunnen maken? 😉

 

 


Ja, ik. Wessel zat er misschien ook aan te denken, en nog een jongen uit Amsterdam met een 5,9L ook. Heb een tijdje terug wat rond zitten bellen, prijzen van rond de €1350 incl btw als je de bak zelf aflevert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt nog uit- en inbouwen bij en het overdrivegedeelte wordt voor die prijs (zoals ik het lees) niet gereviseerd. Het lijkt mij dat je gelijk de hele bak doet als hij toch onder de auto uit is en uit elkaar gehaald wordt (en volgens mij komt die kapotte snap ring uit de OD)

En als laatste is dit excl. andere onderdelen die versleten of kapot zijn, die wil je (lijkt mij) ook niet hergebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het zeker een keer proberen.

Ik heb binnenkort een donor Niner en dan nog op zoek naar een huis met sleutelruimte. Als dat rond is ga ik die bak een keer uit elkaar halen (en weer in elkaar proberen te zetten)

Ik heb alle filmpjes gekeken, de rebuild manual gelezen en volgens mij is het zelf te doen. Heel veel specialistisch gereedschap heb je er niet voor nodig. Al is het natuurlijk wel een verschil of je een 'probeer bak' hebt of dat je het met je 'daily driver bak' gaat proberen en dat de auto al die tijd stil staat.

Let er trouwens op dat je er met zo'n rebuild kit nog niet bent want bijv. die wavy snap ring die bij Rado gebroken is zit niet in die kit. Toch wordt aangeraden deze te vervangen voor een nieuwe tijdens een rebuild, ook als hij niet gebroken is.

Er zijn meer (goedkope) onderdelen die je beter ook vervangt als de boel toch open ligt. Zie hiervoor de filmpjes in het topic van Masis.

bewerkt door Vette73
typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...