Spring naar bijdragen

Obscuur lampje dashboard


Recommended Posts

Indien correct aangesloten en als het lampje nog werkt, is het de bedoeling dat daar een groen lampje gaat knipperen op het moment dat er een trailer achter hangt en de knipperlichten knipperen. Handig, dan weet je zeker dat de verlichting correct brandt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei rado:

Weet je toevallig een goed lpg inbouwstation? Wil denk ik een Prins laten inbouwen. 

 

Groet Maarten

Mooi zeg! Gekocht bij Karel Oto zo te zien?

Mijn eigen Prins systeem heb ik zelf ingebouwd:

Ik heb inmiddels met behoorlijk wat LPG boeren zaken gedaan, de meeste vielen helaas erg tegen. Waar ik wel goede ervaringen mee heb, is LPG & Airco Service Ruissen in Broekland. Voor mij behoorlijk ver, maar kennis is aanwezig en de prijzen zijn redelijk.

Overweeg ook meteen om een Valvecare kleppensmering van Prins zelf te nemen in plaats van Flashlube. Dit is gekoppeld aan de Prins computer, en wordt aan de hand daarvan per cylinder apart geinjecteerd. Geen extra schakelaartjes of gerommel met het ventieltje voor de juiste vacuum afstelling, altijd de juiste dosering, en via de Prins schakelaar een melding wanneer de reservoir bijna leeg is. Als ik eea van mijn to-do lijstje afgestreept heb, ga ik mijn vacuum Flashlube ook vervangen door Valvecare van Prins.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx voor de info. Ik zit er inderdaad ook aan te denken om hem langs Tilburg te brengen. Daar hebben ze Lanti toch?

 

In mijn vorige Jeep had ik een Prins installatie met valvecare. was ik erg tevreden over. behalve de valvecare dan want die slangetjes kunnen behoorlijk lekken. Veel troep op de motor op den duur. Verder hoor ik van iedereen dat de koppen/kleppen van deze jeeps van dien aard zijn dat een klepsmeringsysteem niet nodig is. Delen jullie die mening?

 

Moet ik deze discussie niet verplaatsen naar een ander deel vh forum btw?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en inderdaad geen roest ontdekt tot nu toe!

moeten nog een paar dingen gebeuren:

 

fuseekogel linksvoor

airco is verstopt, druk loopt fors op

nieuwe olie bak of evt flushen (mn als ie koud is schakelt ie net wat minder ok)

kabelbreuk antenne opzoeken (geen ontvangst)

LPG

 

staat nu 250 K op maar rijdt nog als nieuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
32 minuten geleden zei Vette73:

Was dit alleen een optie op buitenlandse Niners? (Deze is geen origineel NL geleverde auto).

Ik had dit nooit eerder gezien...... Trekhaak is af fabriek dan?


Nee, is gewoon een aftermarket trekhaak die later ingebouwd is. Ik heb hem zelf ook maar ga de haak vervangen door een iets ander model die bijna 10 (!) cm lager uit komt. Ik hoop dat ik daarmee een beetje uit kom met de nieuwe lift kit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 hours ago, Masis said:


Nee, is gewoon een aftermarket trekhaak die later ingebouwd is. Ik heb hem zelf ook maar ga de haak vervangen door een iets ander model die bijna 10 (!) cm lager uit komt. Ik hoop dat ik daarmee een beetje uit kom met de nieuwe lift kit.

OK....... Ik kan hem in de Service Manual niet vinden.

In '8W-40 Instrument Cluster' zie ik hem niet staan

In '8W-52 Turn Signals' zie ik wel dat er verschillen zijn tussen 'Factory Trailer Tow' en 'Aftermarket Trailer Tow', maar wordt dat lampje niet genoemd.

In '8W-54 Trailer Tow' kom ik hem ook niet tegen. Hier zie ik alleen de 'Factory Trailer Tow Connector' en de 'Aftermarket Trailer Tow Connector' (die ik bij mij ook nooit gevonden heb).

 

Masis, is jouw auto 'origineel NL' of later geimporteerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Vette73:

OK....... Ik kan hem in de Service Manual niet vinden.

In '8W-40 Instrument Cluster' zie ik hem niet staan

In '8W-52 Turn Signals' zie ik wel dat er verschillen zijn tussen 'Factory Trailer Tow' en 'Aftermarket Trailer Tow', maar wordt dat lampje niet genoemd.

In '8W-54 Trailer Tow' kom ik hem ook niet tegen. Hier zie ik alleen de 'Factory Trailer Tow Connector' en de 'Aftermarket Trailer Tow Connector' (die ik bij mij ook nooit gevonden heb).

 

Masis, is jouw auto 'origineel NL' of later geimporteerd?

Klopt, omdat het een niet originele haak is, aftermarket en niet van Chrysler zelf.

Mijne is in 2003 uit Duitsland geïmporteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...