Spring naar bijdragen

Diameter uitlaatsysteem


andretr
 Share

Recommended Posts

Hoi Jeepers,

mijn uitlaat is lek, en dan ook niet zo'n beetje ook biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

De uitlaat is net na het spruitstuk afgescheurd dus het geluid is nu iets "to much"

nu kan ik het voorste deel halen bij de autoshop maar een kennis van me wil de uitlaat wel buigen op zijn werk smile.gif dat is wel super natuurlijk!! alleen kan hij maximaal een diameter van 48 mm buigen.

Nou is mijn uitlaatsysteem een bijmekaar geraapt zootje volgens mij dus ik weet niet wat er onder hoort qua diameter?

Als ik nou ga voor die 48mm, merk ik dat dan heel erg in vermogen? of zijn er andere problemen die daar door gaan ontstaan??

de planning is wel dat de cat er uit gaat en dat er een glasspack tussen komt, dus die tegendruk is dan al weg.

alvast bedankt voor de reacties weer cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wist niet dat de diameter ook invloed had op de co?? hoe zit dat dan? dan is het toch al verbrand enzo?

Nou, je doorstroming in de cilinders wordt minder, daardoor kan er een probleem ontstaan met je CO. Ook kan het zijn dat je motor meer warmte vasthoudt, waardoor de kleppen warmer worden.

Er zijn gewoon tal van redenen waarom ik de diameter niet zou reduceren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke ik ben om tongue.gif

ik had zelf al wel het idee dat 48 te klein was maar omdat mijn uitlaatsysteem nu allemaal verschillende diameters heeft (het eind is bijvoorbeeld 45 mm, voor de cat 51 mm en op de cat een pijp van 62 a 63 mm ) was ik benieuwd wat het nou moest zijn? want van 51 naar 48 is misschien nog wel te overzien? maar inderdaad van 63 naar 48 is wel veel.... van 45 naar 48 is dan weer een verbetering?!

te groot is ook weer niet goed toch? dit in reactie op pullie..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by andretr@Oct 3 2005, 10:50

te groot is ook weer niet goed toch? dit in reactie op pullie..

<div align="right">

Ligt eraan waar je vrouw van houdt wink.gif

ff on-topic..

ik heb zelf nog nooit problemen met een te grote diameter, enige is dat het meer ruimte in neemt en dat je niet om de demper past...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zoooo pijpie zit er op smile.gif

ik heb het voorste en het achterste deel besteld bij de dealer, scheelde qua prijs nagenoeg niets met BS of offroadcenter utrech. verder heb ik toch maar de cat gehouden maar de demper (van een ford?) er tussenuit gehaald en gelukkig is het geluid is best oke zo biggrin.gif

bedankt voor de reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...