Spring naar bijdragen

Dana 44 assen 5x4,5 (Wrangler YJ)


kenzo
 Share

Recommended Posts

27 minuten geleden zei kenzo:

Goede middag,

Ik zoek een complete set Dana 44 assen of kwa sterkte iets vergelijkbaars. (moet 35"ers of 37"ers aankunnen)
Het moet passen op YJ velgen (5x4.5)

 

Bedankt alvast!

ik heb wel n dana 44 ,klok aan bijrijderskant, en n amc 20 met one piece axles(4 of 5  cm dik :)

bewerkt door willem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei michel1972:

Waarom niet voor patrol Y60 / Y61 assen gaan dan. Ok die hebben een andere steek 6x5.5 ofzo maar die assen koop je voor rond de 1000 euro met meestal 4.3 of 4.6 R&P erin schijven rondom. Klok vooras bijrijders kant en High pinion en vrijloopnaaf en achter klok in het midden, Half pinion en sper op lucht achter. Als je dana 44 assen vindt met al deze opties ben je heel veel meer kwijt en de Patrol assen zijn net zo sterk of zelfs sterker.

Ik denk niet dat je op 5x4.5 uitkomt straks. Daar zal je wat op moeten vinden. Assen qua sterkte dana 44 met een steek van 5x4.5 en de klok aan de juiste kant zijn er niet voor zover ik weet. Je zal dan aan een andere steek moeten beginnen want met 5x4.5 kom je niet weg. Die moet je laten aanpassen / draaien of de velgen laten aanpassen wat natuurlijk goed te doen is.

PS staat trouwens in verkeerde topic. Moet in te koop gevraagd topic staan ipv te koop aangeboden.

wagoneer heeft ze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja smaken verschillen,heb je wel eens naar de bevestiging van de as bollen gekeken? is een buisje van 50 mm,1 keer een flinke jump en je heb een altijd lekkende vooras,de bol zit er dan scheef op en de steekas scheef in keering nml , spreek uit ervaring

en dan de vraagprijzen :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Y61 assen zijn van flens tot flens 1m64 en de y60assen 1m59. Y60 assen met 2.8td handgeschakeld hebben 4.56/1 overbrenging.met automaat 5.13/1 

De y61 assen van een 2.8td hebben ook 4.56/1 overbrenging en de 3.0  4cilinders hebben 4.33 overbrenging. De achteras met inschakelbare vaciumsper is goed voor recreatie gebruik.in competitties is het koppelstuk te breekbaar en monteren de meesten een ARB airlocker.voor de vooras van alle modellen kan je een detroid locker of ARB locker kopen...

De Y61vooras  heeft grotere homokineten die ze geliefder maken  voor extreme off-road gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het beste en goedkoopste is gewoon GR assen! Y60 assen heb je al compleet voor zo'n 400euro voor een set, als je wat zoekt met een 4.625 R&P en inschalelbare 100% sper achterin. 

ik spreek uit ervaring. Had die onder mijn CJ, en heb die nu ook onder mijn TJ gebouwd...

inderdaad, aan de "bollen" zit het zwakste gedeelte, maar is super eenvoudig te verstevigen (en dit zou ik zeker geen "buisje van 50mm" noemen) en een dana 44 zonder trust is zeker niet steviger!

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...