Spring naar bijdragen

Verfraaien, banden


zdev
 Share

Recommended Posts

Hi! Maand geleden een zwarte 1999 Cherokee sport 4.0i gekocht en helemaal verslaafd.

Tot mijn verrassing rijdt hij redelijk zuinig: 1:9. Ik zou hem op 1:10 willen krijgen, wat kan ik daarvoor doen? (behalve rustiger rijden met het voetje smile.gif ))

Ik heb gehoord dat er betere lucht inlaten zijn waardoor de auto efficiënter rijdt, maar ook lekkerder trekt en beter klinkt? Welke inlaten zijn dit?

Ik zou er graag een V8-achtig geluid uit krijgen, wat moet ik daarvoor doen? Andere uitlaat? Welke?

Er zitten nu Goodyear Wrangler RT/S banden onder maar die zijn af. Welke banden adviseren jullie? Ze moeten er natuurlijk wel stoer uit zien, maar ik rij nauwelijks offroad, dus ik heb liever stille, zuinige en veilige banden voor op de snelweg.

Ook ben ik op zoek naar chromen side bars/steps.

Ben benieuwd naar julllie tips!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat banden betreft, kijk eens -om wat voorbeelden van "75%-weg/25%-terrein banden" te noemen- naar:

-Michelin 4x4 Synchrone (heb ik er nu zelf onder; bevallen mij goed, prima bij nattigheid)

-Goodyear Wrangler HP (eerste montage, op zich goed maar vrij duur)

-Cooper Discoverer AST-II (vond ik vrij lawaaiig, scherpe prijs, handling in de regen maar zo-zo, maar: èrg slijtvast)

-Pirelli Scorpion STR

-Bridgestone Dueler A/T

-General Tires Grabber TR

-Mickey Thompson Baja Radial MTX ('Het Echte Merk Voor Jeepers': maar...niet schrikken van de prijs!)

Bel wat bandenboeren in de rondte en vraag naar de prijzen 'all-in'; je zult versteld staan wat er voor prijsverschillen zijn.....

Met 'verre oosten-banden' (Taiwan, Korea, Indonesië) zoals Kuhmo, Maxxis, Starfire etcetera wordt nogal eens gestunt door de bandenboeren. Qua kwaliteit moet je echter niet al te veel verwachten (handling bij nattigheid, rolweerstand, slijtvastheid en dat soort zaken).

Een aardige site om wat merken/maten te weten te komen is:

http://www.offroadreifen.com/

(het is wel een Duitse site en niet alle merken/maten zijn zondermeer leverbaar in Nederland)

Greetz,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by zdev@Sep 17 2005, 14:04

Ik zou er graag een V8-achtig geluid uit krijgen, wat moet ik daarvoor doen? Andere uitlaat? Welke?

<div align="right">

Met V8-achtig bedoel je waarschijnlijk een zwaarder geluid?

Eén van de mogelijkheden is het monteren van een Cherry Bomb uitlaat, in amerikaanse fora's regelmatig aangeduid als low cost V8. Je krijgt er niet meer cilinders van, wel een hoop herrie. (of niet 87wrangler? wink.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...