rdolfijn Geplaatst December 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2015 gaat om een jeep cherokee uit 1996 4.0ltr high output. het check engine lampje brand. nou loopt de jeep op lpg en dat gaat prima, op benzine heeft hij geen power, dus ik wil weten wat er aan de hand is. op benzine haal ik op de snelweg na een aanloop net de 70km/uur en dat is niet fijn, als je lpg op is. nou hoorde ik dat je door 3x contakt aan en uit te zetten het check engine lampje gaat knipperen. en dat het aantal de foutcode geeft. dus geprobeerd maar nee hoor niks geen geknipper. doe ik iets fout of is deze truck niet voor mijn jeep? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst December 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2015 Volgens deze auteur is het dus aan uit aan uit aan wachten op check engine en daarna uit en dan weer aan. Pre- 97 Jeeps can be read by putting the key in the ignition and turn the key to run (not start), then off, then run, then off, then run (that's 3 runs and 2 offs). Leave the key in the run position. The check engine light will turn on for a few seconds, then turn off, then (sometimes after 20-30 seconds) start flashing. The flashes are counting out 2-digit trouble codes. Fast flashes count up each digit, with a longer pause between digits. 55 indicates the end of all codes. Once you've got your code list, consult the list below to see what they mean. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rdolfijn Geplaatst December 4, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2015 Volgens deze auteur is het dus aan uit aan uit aan wachten op check engine en daarna uit en dan weer aan. rare is dat bij mij het check engine lampje meteen aan gaat zodra ik de sleutel in on positie zet, het gaat ook niet uit als de auto rijdt. niks geen geknipper dus. heb wel een lijst met codes gevonden, maar ja dan moet er wel geknipperd worden. heb ook een obd 2 kabel van ELM327 echter deze reageert niet als ik hem aansluit, lijkt wel of de stekker in de auto het niet doet of zou het niet een standaard zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst December 4, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2015 Misschien is er een probleem met de bedrading, wel of niet veroorzaakt door het aanpassen van de bedrading t.b.v. de gasinstalatie. Computer kan natuurlijk ook zelf het probleem zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst December 4, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2015 rare is dat bij mij het check engine lampje meteen aan gaat zodra ik de sleutel in on positie zet, het gaat ook niet uit als de auto rijdt. niks geen geknipper dus. heb wel een lijst met codes gevonden, maar ja dan moet er wel geknipperd worden. heb ook een obd 2 kabel van ELM327 echter deze reageert niet als ik hem aansluit, lijkt wel of de stekker in de auto het niet doet of zou het niet een standaard zijn? Het is OBD1 trouwens, die kun je ook uitlezen maar niet met die kabel denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rdolfijn Geplaatst December 11, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2015 hehe je moet dus 4x aan en uit zetten. een hele reeks foutcodes nu dus uitzoeken waar die door komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 11, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2015 96 is een overgangs jaar van OBDI naar OBDII, beide systemen zijn mogelijk, en dit jaar is het inderdaad 4x contact aan. Voorgaande jaren (91/96) is OBDI en 3x contact aan. Welke codes heb je gevonden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rdolfijn Geplaatst December 12, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2015 (bewerkt) het lijstje ligt in de jeep, uit mijn hoofd 12 27 43 21 27 27 27 55 mis echt nog een aantal. maar raar dat mijn ELM327 kabel dan niks wilt lezen want dat is ook obdII. bedacht me later wel dat dit de codes zijn op gas stand zijn, morgen eens proberen op benzine stand kijken of dat anders is. December 12, 2015 bewerkt door rdolfijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 12, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2015 ELM327 is OBD2..... Niet raar dat deze een OBD1 systeem niet uitleest. 21 en 27 zijn waarschijnlijk het gevolg van rijden op LPG.Door de accupolen los te nemen en even tegen elkaar te houden kun je de codes wissen. Daarna een stukje op benzine rijden, dan nogmaals codes uitlezen. Hierna herhalen en dan op LPG. Zo kun je een beetje kijken waar je probleem optreed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rdolfijn Geplaatst December 13, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2015 ELM327 is OBD2..... Niet raar dat deze een OBD1 systeem niet uitleest. 21 en 27 zijn waarschijnlijk het gevolg van rijden op LPG. Door de accupolen los te nemen en even tegen elkaar te houden kun je de codes wissen. Daarna een stukje op benzine rijden, dan nogmaals codes uitlezen. Hierna herhalen en dan op LPG. Zo kun je een beetje kijken waar je probleem optreed. goede tip, wist niet dat je door de accukabels los te maken en tegen elkaar te houden de codes wist. had uit je vorige bericht begrepen dat 4x voor een obdII zou zijn, 3x contact aan geeft bij mij geen codes, 4x wel. nou ja weer een stukje verder. zal de resultaten hier weer neer zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rdolfijn Geplaatst December 15, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2015 (bewerkt) toch een obdII, via een wifi obdII stekker uit kunnen lezen. snap niet dat de motor loopt op LPG over lange tijd Huidige storing registratiebestand ------------------ P0203: Injector Circuit - Cylinder 3 P0202: Injector Circuit - Cylinder 2 P0201: Injector Circuit - Cylinder 1 C0013: Onbekende code - Meer informatie kan beschikbaar zijn via internet P2025: EVAP Fuel Vapor Temperature Sensor Performance P0206: Injector Circuit - Cylinder 6 P1899: Onbekende code - Meer informatie kan beschikbaar zijn via internet P0138: O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2) P0204: Injector Circuit - Cylinder 4 P0132: O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1) P0205: Injector Circuit - Cylinder 5 P0401: Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected P2020: Intake Manf Runner Position Sensor/Switch Circuit Range/Performance bank2 In afwachting storingen registatiebestand ------------------ ECU meldt geen hangende storingen Historische storingsregistratie ------------------ ECU meldt geen historische storingen Na wissen op benzine Huidige storing registratiebestand ------------------ P0203: Injector Circuit - Cylinder 3 P0202: Injector Circuit - Cylinder 2 P0201: Injector Circuit - Cylinder 1 P0204: Injector Circuit - Cylinder 4 P0132: O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1) P0205: Injector Circuit - Cylinder 5 P0206: Injector Circuit - Cylinder 6 P1899: Onbekende code - Meer informatie kan beschikbaar zijn via internet P0138: O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2) In afwachting storingen registatiebestand ------------------ ECU meldt geen hangende storingen Historische storingsregistratie ------------------ ECU meldt geen historische storingen Na wissen terug op LPG Huidige storing registratiebestand ------------------ P0203: Injector Circuit - Cylinder 3 P0202: Injector Circuit - Cylinder 2 P0201: Injector Circuit - Cylinder 1 C0000: Onbekende code - Meer informatie kan beschikbaar zijn via internet P3202: Onbekende code - Meer informatie kan beschikbaar zijn via internet P0204: Injector Circuit - Cylinder 4 P0205: Injector Circuit - Cylinder 5 P0206: Injector Circuit - Cylinder 6 In afwachting storingen registatiebestand ------------------ ECU meldt geen hangende storingen Historische storingsregistratie ------------------ ECU meldt geen historische storingen wie kan er iets over zeggen? December 15, 2015 bewerkt door rdolfijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 15, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2015 Kolommen zie ik helaas niet.... maar wel heel veel keer een storing betreffende het injector circuit. Bij LPG duid dit meest opeen slecht werkend injector simulatie. Welk merk LPG systeem zit er bij jouw Jeep gemonteerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rdolfijn Geplaatst December 15, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2015 Kolommen zie ik helaas niet.... maar wel heel veel keer een storing betreffende het injector circuit. Bij LPG duid dit meest opeen slecht werkend injector simulatie. Welk merk LPG systeem zit er bij jouw Jeep gemonteerd? volgens het kenteken een prins g3. maar daar geloof ik niks van het is gewoon een verdamper met schroeven voor de regeling niks geen computer. dus die fouten op lpg kunnen wel kloppen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rdolfijn Geplaatst December 15, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2015 (bewerkt) toch een obdII, via een wifi obdII stekker uit kunnen lezen. snap niet dat de motor loopt op LPG over lange tijd Huidige storing registratiebestand P0203: Injector Circuit - Cylinder 3 P0202: Injector Circuit - Cylinder 2 P0201: Injector Circuit - Cylinder 1 C0013: Onbekende code - Meer informatie kan beschikbaar zijn via internet P2025: EVAP Fuel Vapor Temperature Sensor Performance P0206: Injector Circuit - Cylinder 6 P1899: Onbekende code - Meer informatie kan beschikbaar zijn via internet P0138: O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2) P0204: Injector Circuit - Cylinder 4 P0132: O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1) P0205: Injector Circuit - Cylinder 5 P0401: Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected P2020: Intake Manf Runner Position Sensor/Switch Circuit Range/Performance bank2 In afwachting storingen registatiebestand ------------------ ECU meldt geen hangende storingen Historische storingsregistratie ------------------ ECU meldt geen historische storingen Na wissen op benzine Huidige storing registratiebestand ------------------ P0203: Injector Circuit - Cylinder 3 P0202: Injector Circuit - Cylinder 2 P0201: Injector Circuit - Cylinder 1 P0204: Injector Circuit - Cylinder 4 P0132: O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1) P0205: Injector Circuit - Cylinder 5 P0206: Injector Circuit - Cylinder 6 P1899: Onbekende code - Meer informatie kan beschikbaar zijn via internet P0138: O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2) In afwachting storingen registatiebestand ------------------ ECU meldt geen hangende storingen Historische storingsregistratie ------------------ ECU meldt geen historische storingen Na wissen terug op LPG Huidige storing registratiebestand ------------------ P0203: Injector Circuit - Cylinder 3 P0202: Injector Circuit - Cylinder 2 P0201: Injector Circuit - Cylinder 1 C0000: Onbekende code - Meer informatie kan beschikbaar zijn via internet P3202: Onbekende code - Meer informatie kan beschikbaar zijn via internet P0204: Injector Circuit - Cylinder 4 P0205: Injector Circuit - Cylinder 5 P0206: Injector Circuit - Cylinder 6 In afwachting storingen registatiebestand ------------------ ECU meldt geen hangende storingen Historische storingsregistratie ------------------ ECU meldt geen historische storingen wie kan er iets over zeggen? zal er een rijtje van maken. op lpg rijdt en start hij goed op benzine start hij goed maar rijdt niet. geen vermogen. ploffen. December 15, 2015 bewerkt door rdolfijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 15, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2015 Prins G3 (AFS) werkt met eigen computer, zoals op onderstaande foto. En met een injector simulator. Deze zorgt ervoor dat de PCM denkt dat de injectoren gewoon zijn werk doen als hij op gas rijd. Deze gaan nog wel eens kapot, met storingsmelding op de injectorcircuits tot gevolg. Met als weer een ander gevolg, misfire, onverbrande brandstof in de uitlaat, slechte CO waarde's, CO sensor storing. Hieronder de injectorsimulator. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rdolfijn Geplaatst December 20, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2015 (bewerkt) gisteren de bedrading van een alarm systeem eruit geknipt, ben het kastje nog niet tegen gekomen. had de onderrand van het dashboard los. daar zitten 3 kastjes, aan de passagiers kant de regeling van de automaat aan de bestuurders kant interval van de ruitenwissers en in het midden nog een kastje waar ik de functie niet van weet. o ja had 1 draad te veel geknipt dus hij wilde niet meer starten :-( gelukkig heb ik het bij het contact slot kunnen herstellen. alles is nu wel weer aardig origineel onder het dashboard. volgende plan is het weghalen van de loze draden onder de motorkap. wel dus nog even een geconcentreerd werkje en hopelijk zie ik dan het kastje. de losse stekker van de computer is wel gespot. December 20, 2015 bewerkt door rdolfijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rdolfijn Geplaatst February 5, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2016 het betreffende simulatie kastje nog niet gevonden. wel een nare ervaring vandaag. starten ging zoals normaal en zonder problemen, liet de auto lopen tijdens het aankoppelen van de aanhanger. toen ik instapte was de motor al op temperatuur. probeerde weg te rijden maar de motor sloeg af zodra ik de automaat in drive zette. nu heeft de jeep de kuur dat als hij niet de eerste keer start hij slecht aanslaat, moet dan doorstarten met een beetje gas geven (zowel op benzine als op gas) uiteindelijk kwam ik opgang alleen aan het einde van de straat sloeg hij weer af. weer met veel moeite aan de gang gekregen in N stand en met een klein beetje gas kon ik weer wegkomen. rondje om de wijk gereden gelukkig bleef hij lopen. onderweg na ongeveer 8 km zag ik dat de temperatuur hoog werd, vooral bij stilstand (in de file en voor het stoplicht) ging hij over de 100 hoorde wel dan de ventilator aanslaan. op een rustig plekje gestopt en onder de motorkap gekeken, er zat tot max koelvloeistof in, slangen naar de radiator waren heet, er stond wel druk op. toch maar niet de 70 km naar de camping gereden maar terug gegaan naar huis. probeer al een paar maanden de jeep garage zover te krijgen dat ze de jeep goed maken, zoals beloofd bij de verkoop. nadeel is dat deze garage in ede is en ik in Uithoorn woon en eigenlijk dagelijks afhankelijk ben van een auto. wordt er dus een beetje moedeloos van. mailen en bellen helpt dus niet worden beide niet beantwoord. weet iemand een goede en betrouwbare jeep garage in de buurt van Uithoorn ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rdolfijn Geplaatst February 6, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2016 vandaag onder de motorkap gedoken, niks kunnen ontdekken. alles lijkt goed ook na een lange tijd laten lopen blijft de temperatuur op ongeveer 85 gr. dan maar loze bedrading weghalen van de oude G3 installatie. blijft weinig over. dit kastje tegen gekomen maar beide draden gaan de loze g3 computer stekker is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 6, 2016 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2016 Blijkbaar heb je geen G3, zoals op je kenteken vermeld staat, maar een oudere eenvoudigere installatie. Maar ook bij een oudere eenvoudige installatie zal op de gas stand de auto electronica gefopt moeten worden. Op de gas stand moeten de injectors niet aangestuurd worden, terwijl de PCM denkt dat dit wel het geval is. Je zou eens kunnen resetten en dan alleen een stukje op LPG rijden, daarna uitlezen. Dit ook op benzine doen. Door de verschillen in codes te bekijken heb je een aardig idee waar te zoeken. Normaal start een LPG auto op benzine, om na korte tijd over te schakelen op LPG, meestal aangestuurd door een verhoging van de motor temperatuur. Ik vermoed dat hier jou probleem zit, er wordt niet omgeschakeld. Je start waarschijnlijk direct op LPG...... Geen probleem, dit kan ook, maar is wat gevoeliger.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.