Spring naar bijdragen

Even Voorstellen


Batavier
 Share

Recommended Posts

goedenmiddag,

 

al een aantal jaar is er een jeep grand cherokee van '97 in de familie.

tevens ook een VW passat 1.9 (maar die is niet zo interessant)

 

momenteel 18 jaar, wonende in breda en studeer werktuigbouwkunde. probeer zoveel mogelijk zelf onderhoud en reparaties uit te voeren, zover dit gaat op de oprit :P

al jong begonnen met fietsen en daarna over gestapt op de brommers. nadat het financieel wat krapper werd, thuis de keuze gemaakt om voor beide auto's al het haalbare onderhoud en reparaties zelf uit te voeren, wat tot nu toe goed is gelukt. maar bij een jeep houdt het volgens mij nooit op hahaha

 

heb sinds kort last van de befaamde death wobble,

koelvloeistof lekt weg. denk dat het via de waterpomp komt en dat deze defect is.

tevens gasveren achterklep en achterruit die vervangen moeten worden. weten jullie hier een adresje voor? overal waar ik zoek zijn ze of heel duur, of als ik ze van ebay uit Amerika wil betaal ik 250+ dollar verzendkosten

 

dit was het wel zo'n beetje dacht ik.

 

gegroet,

 

Batavier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

koelvloeistof gaat niet koken. of er water bij zit zou ik even moeten kijken.

 

betreft de kop. als het alleen de pakking zou zijn, hoef ik als het blok helemaal koud is en voorzichtig ben, de koppen toch niet de vlakken, mits ze van gietijzer zijn.

 

km stand is zo ongeveer 205xxx km.

 

wat ik oook nog vergeten te vermelden was dat er gaten onder de portieren zitten. zeg maar onder de auto op het plaatwerk. hoe kan ik dit het beste oplossen? vervangen of een plaatje tussen lassen?

 

gasveren kunnen wat mij betreft nog wel wachten. heb nu een hele mooie stok om de klep op zijn plaats te houden. is alleen niet handig als je grote platen wil inladen.. (al een paar keer stok weggeduwd, met een klep op mn kop als gevolg :whistle:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

koelvloeistof gaat niet koken. of er water bij zit zou ik even moeten kijken.

 

betreft de kop. als het alleen de pakking zou zijn, hoef ik als het blok helemaal koud is en voorzichtig ben, de koppen toch niet de vlakken, mits ze van gietijzer zijn.

 

km stand is zo ongeveer 205xxx km.

 

wat ik oook nog vergeten te vermelden was dat er gaten onder de portieren zitten. zeg maar onder de auto op het plaatwerk. hoe kan ik dit het beste oplossen? vervangen of een plaatje tussen lassen?

 

gasveren kunnen wat mij betreft nog wel wachten. heb nu een hele mooie stok om de klep op zijn plaats te houden. is alleen niet handig als je grote platen wil inladen.. (al een paar keer stok weggeduwd, met een klep op mn kop als gevolg :whistle:)

Je bedoeld de dorpels?

Als je het goed wilt doen dan moet je de dorpel vervangen.

Achter de dorpel zit waarschijnlijk ook roest wat verwijderd en behandeld moet worden.

Dorpels kan je zelf maken of laten maken, je kan ze ook kant en klaar bestellen in de USA.

Je hoeft hier dan alleen maar de oude dorpel eruit te slijpen en de nieuwe er in te lassen.

Maar ik zou eerst de motor nakijken als ik jou was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat was ik sowieso van plan. als het beestje maar kan blijven pruttelen vind ik het belangrijkst. ik zou evt de dorpels zelf wel kunnen maken, mits ik er n mooi tekeningetje van kan maken.

 

maar eerst nog wat reparaties aan de passat, aangezien het binnenkort weer kouder wordt en ik geen zin in krabben heb 's ochtends.

 

ach zo blijf je toch bezig he  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Welkom hier Batavier !!

 

Mocht je meer Jeepers willen bereiken met je vragen,

 zet dit dan bij het technisch deel van je type.

Krijg je meer reacties dan hier, niet iedereen leest dit deel.

 

Wellicht tot ziens in het veld of er langs....

 

Groet Roo  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...