Spring naar bijdragen

Paar "domme" Vragen Over Diff, Sigaretteaanstekers, Olie, En Goede Garage


Chappo
 Share

Recommended Posts

Ik rij al geruime tijd probleemloos met met mijn bouwjaar 2004 reg 2005  3.7 Sport Plus.(nog) Probleemloos. slechts 84.000 km

 

Bij   ca 50.000 km zijn de automaat olie en de achterasolie ververst.

Nu heb ik mijn keerring aan de ingaande zijde lek, en wil deze vervangen wat voor olie raden jullie aan voor het diff en de bak en vooras ? de 75-140 voor achterdif?

 

Als toch bezig zijn met verversen, raden jullie ook de vooras en automaatbak met filter aan? Of wachten tot 100.000?  

Ik hoor een heel heel  licht zoemend ( sjoe sjoe sjoe ) geluid als ik een bocht naar links/rechts maak - herkenbaar?

 

Nog een leuke, misschien is het een heel simpel: Mijn  sigaretten aansteker werkt niet: Zekeringen zijn heel, heb alleen geen spanning, zegt een van jullie: daar moet je kijken? Daar zit vaak een slechte contact of draadbreuk?

 

Nu ben ik zelf handig, maar wil de Jeep het liefst bij een goede vakman in onderhoud hebben. De dealer in Zwolle is drama en wil ik vergeten. Wie adviseren jullie in een straal van zeg maar max 50 km van Zwolle?  Het mag ook een goede "beun" zijn  als hij maar met verstand van zaken naar de auto kijkt.

 

hoor graag van jullie,

 

Roger

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woon zelf ook tussen Zwolle en Harderwijk en ga ook naar Maasbach. Relaxte gasten en leggen je alles uit wat je vraagt,

Wat je sigaretten aansteker betreft, meet de bedrading van zekering naar aansluiting aansteker eens door, misschien draadbreuk of los contact wat je zelf al vermoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dus niet of ik een Limited Slip heb een 3.7 Extreme Sport . In het terrein merk ik weinig van een limited slip in 4 hoog....?

Een limited slip diff heeft normaal altijd een tag/label met de letters lds op een van de bouten zitten. Als die er niet zit, kan je het ook testen door beide achterwielen van de grond te krikken, met de bak en tussenbak in z'n vrij. Dan een wiel rond draaien. Als het andere wiel dan de tegenovergestelde kant op draait heb je een open diff. Als het andere wiel dezelfde kant op draait, heb je een limited slip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maasbach 4x4 (Amersfoort) staat goed aangeschreven en is vanuit Zwolle best te doen.

Ik kom uit de omgeving van ZwoIle en ben daar terechtgekomen,  heb binnenkort mn eerste ervaring daar, dus kan nog niet uit eigen ervaring spreken.

Om hier ff op terug te komen, vandaag geweest en ze bevallen me prima. Veel kennis aanwezig en normale prijzen.

 

Ik ben blij met m'n 2.5" verhoging :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...