Spring naar bijdragen

ABS recall


jeeped
 Share

Recommended Posts

Even helemaal bij het begin beginnen.

Ik kocht mijn Cherokee in november 2003,prima auto had wat schade maar dat was zo gerepareerd en mijn check antilock lampje brande.

Nou dat was geen probleem want in principe ben ik altijd al van mening geweest alles is te repareren,maar had eigenlijk geen problemen met de ABS.

Na verloop van een paar maanden begon mijn ABSpomp wat meer te pompen.

Dus remmen en dan begon de pomp direct een tijdje te draaien.Wanneer de auto 's morgens gestart werd ging de pomp direct draaien en het duurde een tijdje voordat hij dan weer uitging.

Omstreeks maart april 2004 las ik hier op het forum iets over recalls,dus naar de site van Jeep Amerika en daar mijn Vinnummer ingegeven.

biggrin.gif Daar stond hij dan de recall voor mijn ABSpomp,en nog wat andere dingen.

Dus maar gelijk Jeep Amerika aangeschreven,die vervolgens een mail terug stuurde dat ik contact moest opnemen met mijn plaatselijke dealer.

Zo gezegd zo gedaan ik dus de Jeepdealer hier in Rotterdam gebeld.Leuk detail in Amerika had ik de laatste 8 cijfers van mijn vinnummer nodig en hier bij de Jeepdealer had ik er 10 nodig(?)

Volgens de dealer stond er inderdaad een recall open voor mijn ABSsysteem,MAAR als ik het zou laten repareren dan zouden er voor mij ook kosten bijkomen.

Nou had ik al op de Amerikaanse site gelezen dat de recall reparatie kosteloos zou zijn.

Ik heb met de Jeepdealer in Rotterdam diverse keren telefonisch contact gehad maar hier werd ik dus niet wijzer van.

Dit was juni 2004.

Oke niet getreurd dan maar naar een andere dealer want ik had zelf al sterk de indruk dat ik met dat oude ding niet erg gewenst was en dat ze liever nieuwe leasebakken in de garage hadden staan.

Ik contact opgenomen met de Jeepdealer in Breda en het hele verhaal verteld van de recall.Oke zeiden ze daar geef uw vinnummer maar op dan gaan wij even de recall lijst van uw auto bekijken.

Ze belden even later terug met de mededeling dat er geen recall voor de ABS meer open stond.Nou dat was even een verrassing want in die tussentijd is de auto niet in de Jeepgarage geweest laat staan dat er een monteur met zijn handen in de buurt van de pomp was geweest.

Ik heb van hun het nummer van de klantenservice van Chrysler Nederland gehad,dus daar maar direct even heen gebeld.

Aardige behulpzame mensen daar.Wat bleek de dealer in Rotterdam had voor de verandering maar even de recall als uitgevoerd gemeld bij Chrysler Nederland en dus vandaar dat er dus niets meer openstond voor mijn ABSsysteem.

Na veel heen en weer gebel met Chrysler Nederland is deze recall weer terug in de lijst gezet.

Ik kreeg dus te horen bij Chrysler Nederland dat ik de recall uit kon laten voeren bij de dealer in Breda.

Dus even Breda bellen voor een afspraak,nou waren ze voordat ik Chrysler belde best aardig aan de telefoon maar dat was nu even anders geworden.Ik moest er wanneer ik daar de recall uit zou laten voeren er rekening mee houden dat niet de gehele recall vergoedt zou worden door Chrysler,dat was duidelijk anders dan dat ik met Chrysler had afgesproken. mad.gif

Het kwam er dus op neer dat men liever niet had dat ik langs kwam met mijn Cherokee want hij moest er ruim geld op toeleggen als hij deze reparatie zou uitvoeren.

Ik dus even Chrysler Nederland bellen want hier werd ik wel een beetje moeilijk van.

De toezeggingen van Chrysler Nederland waren er wel maar de dealer deden net of hun neus bloedde,maar met een gesprek met het hoofd van de klantenservice afdeling werd mij verzekerd dat Chrysler Nederland alles in het werk zou stellen om mij te helpen,ondanks naar wat nu bleek dat de recall al in 1998 was uitgevoerd.Nu moet een recallreparatie wel een verbetering zijn en in dit geval was het dat dus niet want naar alle waarschijnlijkheid was dus weer mijn pomp overleden.

Oke dan maar naar de volgende dealer.

Dordrecht zou dat worden want ook dat ligt op de weg naar mijn werk.

Dus weer bellen,en wat denk je een zeer aardige dame aan de telefoon die gelijk het eea uit ging zoeken voor me.En iid het klopte de recall stond nog open.

Nou was het let wel met al dat gedoe juni 2005 geworden en dus nog niets wijzer geworden alleen maar slechter want de pomp ging totaal dienst weigeren.

Kan je vertellen dat dat geen pretje is zonder bekrachtiging te moeten remmen,sterker nog levensgevaarlijk!!!!!

Ik dus een afspraak gemaakt in Dordrecht en hun deden als eerste totaal niet moeilijk.

Daar aangekomen ging ik met de monteur en de meetapparatuur naar mijn wagen want nu zou eindelijk mijn ABSsysteem uitgelezen worden.Want aan de hand van de foutcodes kan men zien wat er in het systeem kapot is.

Probleem.......... de stekker van de uitleesapparatuur paste niet op mijn systeem, ik had WEER eens geen mazzel de pomp was van het oude type en de stekkers van het nieuwe type.En natuurlijk had hij die niet dry.gif .

Nou de monteur had nog een optie dat was Rotterdam bellen,maar die had hij al meer gebeld en wat bleek uitleesapparatuur was kapot en hun lieten hem niet meer maken(!),want als die nog heel was geweest had hij die misschien kunnen lenen.

Lekker,ik was dus weer bij af.

Nou had ik het telefoonnummer van Spijkenisse meegekregen ook een Jeepdealer.Ik belde en vroeg of hun dan wel de juiste apparatuur hadden en wat denk je............,ja meneer wij hebben die apparatuur dus u kunt zo langskomen zonder afspraak.

Oke vol goede moed naar Spijkenisse en kon daar direct de wagen de garage inrijden(man das nog eens service dacht ik).

Ik heb om precies te zijn 2 minuten binnengestaan,want wat bleek ..........hij had dus ook niet de juiste apparatuur. mad.gif

Maar de monteur daar kon me wel vertellen dat ze voor 100% zeker in Waddinxveen wel de juiste apparatuur hadden.

Dus thuis gekomen maar weer eens de telefoon gepakt en maar weer bellen.

Die telefoonrekening was dus inmiddels al aardig geworden met al dat gebel.

Weer het zelfde verhaal,ik die man over de recall gebeld en hij begon over de kosten die voor mij rekening kwamen.Ik heb die man verteld dat ik even Chrysler Nederland zou bellen over dit geval en hij zei "dan krijg ik de zwarte piet toegespeeld".Ik heb hem ook verteld dat dat dus nou net niet mijn bedoeling was maar dat ik nu wel eens een keer geholpen wilde worden.

Nou even Chrysler bellen en het "probleem "weer uitgelegd.Chrysler heeft vervolgens contact opgenomen met Waddinxveen.

Ik werd weer door Chrysler teruggebeld met de boodschap dat het was geregeld.

Ik weer Waddinxveen bellen voor een afspraak en wat denk je ,nou meneer dat duurt nog wel een tijdje want wij hebben het zeer druk dus hou rekening met een week of 8 wachttijd.

Fijn die nam dus revange op het telefoongesprek wat ik met Chrysler had gevoerd.

16 Augustus was het zover het ABSsysteem zou uitgelezen worden.

Hehe 16 augustus werd het systeem ook uitgelezen en wat bleek de pomp was overleden.(duh dat wisten we nog niet).

Hij zou donderdag of vrijdag contact met me opnemen of de reparatie volgens Chrysler Nederland uitgevoerd mocht worden.

Nou vrijdagmiddag was er nog steeds niet gebeld en om iets voor vijven heb ik maar even gebeld.

Monteur was er dus niet,vrij!

Maandag dus maar weer even gebeld en idd hij mocht de recall uitvoeren van Chrysler MAAR volgens hem zaten er kosten voor mij bij want daar ging zoveel tijd inzitten in deze reparatie.Nou had ik van vorige keer geleerd EERST de afspraak maken en dan pas Chrysler Nederland bellen want anders kon ik weer de nodige weken wachten voordat ik aan de beurt was.

Chrysler gebeld en weer het probleem uitgelegd over dat ik volgens de dealer mee moest betalen,bij Chrysler werdt men hier natuurlijk ook een beetje moeilijk van en hun hebben vervolgens de dealer opgebeld en in telefoonconferentie hebben we afgesproken dat alle kosten voor het vervangen van de pomp en arbeidsloon vergoed zouden worden door Chrysler.

Oke dus nu geen vuiltje meer aan de lucht want alles was nu afgesproken..............althans dacht ik.

Dinsdag 4 september was de grote dag de recall zou uitgevoerd worden,eindelijk een eind aan al dat gezeur............althans dacht (hoopte)ik.

Ik kom daar 'smorgens aan en meld me netjes aan de balie,goedenmorgen ik kom mijn auto brengen voor de recall.

O bent U die meneer van die cherokee met die recall want mijn collega heeft U gistermiddag geprobeerd te bellen.

Ik voelde het alweer .............problemen.

Wat bleek volgens hun had de man van de dealer vorige keer nog geen accoord gegeven dat hun de reparatie uit wilde voeren.

Tuurlijk!!!!!

Het hoofd van de werkplaats deed nu het woord en wat bleek ze waren het niet eens met de afspraak over de kosten,ik moest de uren voor meerwerk gewoon betalen.

PFFFFFFF!!!!!!!!

Oke ik was dus nu zover dat men bijna mijn auto ging repareren en dan dit weer.Nou ben ik echt niet de moeilijkste en na overleg met hun hebben we besloten de kosten hiervan te delen.

Volgende probleem,pomp vervangen (ik praat uit ervaring) duurt ongeveer een uurtje plus het ontluchten en wat bijkomende dingen zoals een remleiding die dus niet lekker los gaat.Oke doe eens gek maak er 3 uur van maar dat is dan ook wel maximaal.

Vraagt die man wordt U opgehaald dus ik zeg nog nou nee ik wacht er wel op ,lekker weer buiten en zo lekker hier langs het water bootjes kijken dan kom ik mijn tijd wel door.

Nou ik denk dat het lang wachten wordt want hij is waarschijnlijk morgen pas klaar.

Nou was hij in dit geval zeer schappelijk een leenauto voor 30 euro ongeacht hoe lang het duurt alleen moest deze afgetankt terug wat natuurlijk normaal is.

Oke woensdag nog niet klaar ,donderdag je raadt het nooit dus nog niet klaar want er waren problemen met de remleidingen,ze kregen ze niet met een normale sleutel los en alleen maar met een moordenaar.Dus ze waren op zoek gegaan naar nieuwe leidingen,nou HEEL toevallig in heel nederland geen remleiding te krijgen.Dus ik werd opgebeld en ze hebben me het probleem uitgelegd,en daarbij de vraag gesteld of ze misschien dan maar de oude leidingen moesten proberen te monteren,nou ik dacht dan is de auto misschien nog wel die dag klaar.

Dus lekker niet,ik kon de auto vrijdagmiddag pas ophalen.

Ik kreeg even een rekening voorgeschoteld van 300 euro voor de uren van het meerwerk(arbeidsloon).

Nu was volgens mij in het laatste gesprek met Chrysler toch duidelijk afgesproken dat het vervangen van de pomp en de bijbehorende uren volledig vergoedt zouden worden.

Nu voel ik wel waar de schoen wringt want Chrysler vergoedt maar een x aantal uren en daar kan de dealer het niet in repareren,maar dat is een probleem tussen die 2 partijen en daar sta ik bij aan de zijlijn.

Maar de dealer heeft natuurlijk een verschrikkelijk mooi macht middel......dat is dus mijn auto.

Geen geld geen auto.

Echt doodziek werd ik vanmiddag toen die rekening kwam,en natuurlijk na 5 uur dus Chrysler niet meer aanwezig om even verhaal te halen.

Maarja wat doe je als je inmiddels 4 dagen je auto kwijt bent en je het gevoel hebt dat je op een verschrikkelijke manier in de maling wordt genomen.

Juist ja ,die wagen moet zo snel mogelijk weg daar.

Dus nu ga ik maar proberen om mijn geld via Chrysler Nederland terug te krijgen.

Dus denk goed na wanneer je gaat proberen een recall te laten uitvoeren.

Tot zover wil ik zeer zeker Chrysler Nederland bedanken voor de service

en over de Jeepdealer nou ik heb daar werkelijk geen goed woord voor over,maar dat lijkt mij vrij normaal.Behalve de Jeepdealer in Dordrecht die was zeer behulpzaam,jammer dat hij me niet verder kon helpen.

frusty.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ouwehoer, wat een verhaal. volgens mij zijn nu ook je toetsenbord en je vingers aan een recall toe.

maar zonder gekheid...

echt lullig dat je als klant van chrysler en fan van je eigen merk zo genaaid wordt door de ontwerp/productie fouten van Chrysler.

aan de andere kant een heel logisch probleem (vooral na zoveel jaren) want alle tijd en onderdelen kosten wel wat. maar nogmaals als het om een recall gaat vind ik dat de eigenaar geen enkele kosten zou moeten krijgen, beter nog, declareer de telefoon rekening, kosten van het heen en weer gesjees en de 30 euro van de leenauto ook. je koopt ten slotte een product dat als goed wordt bestempeld door de fabrikant en als chrysler dit soort gedoe niet wil moeten ze een vervaldatum op recalls doen dat het alleen voor een bepaalde periode kan, als dit niet zo is moeten ze gewoon alles betalen...

mijn volledige steun heb je, succes met het verhalen van de kosten!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Remmen doet weer als de beste maar.............

het lampje check antilock brandt nog steeds en volgens de garage zit de foutcode 808 modulator fault er nog in.

Maar het opzoeken van deze foutcode kon wel eens zeer veel uren gaan kosten dus dat heb ik maar ff laten zitten .

Ik had zoals je wel kunt begrijpen even mijn zakken vol van storing zoeken en repareren door de d(st)ealer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by jeeped@Sep 9 2005, 23:57

Remmen doet weer als de beste maar.............

het lampje check antilock brandt nog steeds en volgens de garage zit de foutcode 808 modulator fault er nog in.

Maar het opzoeken van deze foutcode kon wel eens zeer veel uren gaan kosten dus dat heb ik maar ff laten zitten .

Ik had zoals je wel kunt begrijpen even mijn zakken vol van storing zoeken en repareren door de d(st)ealer

<div align="right">

Fijn dat ie het weer doet Ed ,in ieder geval een pluspunt.Misschien kun je proberen het geschil voor te leggen bij je rechtsbijstand oid.??

Niet geschoten is Altijd mis wink.gif

Je kunt er alleen maar bij winnen in dit geval toch,

greetz John .G

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Beest@Sep 10 2005, 10:22

als ik het verhaal zo lees is, Chrysler Nederland wel goed bezig....

dus het zal wel goedkomen. toch?

wordt trouwens tijd dat Chrysler Nederland sommige dealers flink over de vingers tikt

<div align="right">

Tja , negatieve reclame is ook niet goed voor Chrysler

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by jeeped@Sep 9 2005, 23:05

Even helemaal bij het begin beginnen.

Ik kocht mijn Cherokee in november 2003,prima auto had wat schade maar dat was zo gerepareerd en mijn check antilock lampje brande.

Nou dat was geen probleem want in principe ben ik altijd al van mening geweest alles is te repareren,maar had eigenlijk geen problemen met de ABS.

Na verloop van een paar maanden begon mijn ABSpomp wat meer te pompen.

Dus remmen en dan begon de pomp direct een tijdje te draaien.Wanneer de auto 's morgens gestart werd ging de pomp direct draaien en het duurde een tijdje voordat hij dan weer uitging.

Omstreeks maart april 2004 las ik hier op het forum iets over recalls,dus naar de site van Jeep Amerika en daar mijn Vinnummer ingegeven.

biggrin.gif Daar stond hij dan de recall voor mijn ABSpomp,en nog wat andere dingen.

Dus maar gelijk Jeep Amerika aangeschreven,die vervolgens een mail terug stuurde dat ik contact moest opnemen met mijn plaatselijke dealer.

Zo gezegd zo gedaan ik dus de Jeepdealer hier in Rotterdam gebeld.Leuk detail in Amerika had ik de laatste 8 cijfers van mijn vinnummer nodig en hier bij de Jeepdealer had ik er 10 nodig(?)

Volgens de dealer stond er inderdaad een recall open voor mijn ABSsysteem,MAAR als ik het zou laten repareren dan zouden er voor mij ook kosten bijkomen.

Nou had ik al op de Amerikaanse site gelezen dat de recall reparatie kosteloos zou zijn.

Ik heb met de Jeepdealer in Rotterdam diverse keren telefonisch contact gehad maar hier werd ik dus niet wijzer van.

Dit was juni 2004.

Oke niet getreurd dan maar naar een andere dealer want ik had zelf al sterk de indruk dat ik met dat oude ding niet erg gewenst was en dat ze liever nieuwe leasebakken in de garage hadden staan.

Ik contact opgenomen met de Jeepdealer in Breda en het hele verhaal verteld van de recall.Oke zeiden ze daar geef uw vinnummer maar op dan gaan wij even de recall lijst van uw auto bekijken.

Ze belden even later terug met de mededeling dat er geen recall voor de ABS meer open stond.Nou dat was even een verrassing want in die tussentijd is de auto niet in de Jeepgarage geweest laat staan dat er een monteur met zijn handen in de buurt van de pomp was geweest.

Ik heb van hun het nummer van de klantenservice van Chrysler Nederland gehad,dus daar maar direct even heen gebeld.

Aardige behulpzame mensen daar.Wat bleek de dealer in Rotterdam had voor de verandering maar even de recall als uitgevoerd gemeld bij Chrysler Nederland en dus vandaar dat er dus niets meer openstond voor mijn ABSsysteem.

Na veel heen en weer gebel met Chrysler Nederland is deze recall weer terug in de lijst gezet.

Ik kreeg dus te horen bij Chrysler Nederland dat ik de recall uit kon laten voeren bij de dealer in Breda.

Dus even Breda bellen voor een afspraak,nou waren ze voordat ik Chrysler belde best aardig aan de telefoon maar dat was nu even anders geworden.Ik moest er wanneer ik daar de recall uit zou laten voeren er rekening mee houden dat niet de gehele recall vergoedt zou worden door Chrysler,dat was duidelijk anders dan dat ik met Chrysler had afgesproken. mad.gif

Het kwam er dus op neer dat men liever niet had dat ik langs kwam met mijn Cherokee want hij moest er ruim geld op toeleggen als hij deze reparatie zou uitvoeren.

Ik dus even Chrysler Nederland bellen want hier werd ik wel een beetje moeilijk van.

De toezeggingen van Chrysler Nederland waren er wel maar de dealer deden net of hun neus bloedde,maar met een gesprek met het hoofd van de klantenservice afdeling werd mij verzekerd dat Chrysler Nederland alles in het werk zou stellen om mij te helpen,ondanks naar wat nu bleek dat de recall al in 1998 was uitgevoerd.Nu moet een recallreparatie wel een verbetering zijn en in dit geval was het dat dus niet want naar alle waarschijnlijkheid was dus weer mijn pomp overleden.

Oke dan maar naar de volgende dealer.

Dordrecht zou dat worden want ook dat ligt op de weg naar mijn werk.

Dus weer bellen,en wat denk je een zeer aardige dame aan de telefoon die gelijk het eea uit ging zoeken voor me.En iid het klopte de recall stond nog open.

Nou was het let wel met al dat gedoe juni 2005 geworden en dus nog niets wijzer geworden alleen maar slechter want de pomp ging totaal dienst weigeren.

Kan je vertellen dat dat geen pretje is zonder bekrachtiging te moeten remmen,sterker nog levensgevaarlijk!!!!!

Ik dus een afspraak gemaakt in Dordrecht en hun deden als eerste totaal niet moeilijk.

Daar aangekomen ging ik met de monteur en de meetapparatuur naar mijn wagen want nu zou eindelijk mijn ABSsysteem uitgelezen worden.Want aan de hand van de foutcodes kan men zien wat er in het systeem kapot is.

Probleem.......... de stekker van de uitleesapparatuur paste niet op mijn systeem, ik had WEER eens geen mazzel de pomp was van het oude type en de stekkers van het nieuwe type.En natuurlijk had hij die niet dry.gif .

Nou de monteur had nog een optie dat was Rotterdam bellen,maar die had hij al meer gebeld en wat bleek uitleesapparatuur was kapot en hun lieten hem niet meer maken(!),want als die nog heel was geweest had hij die misschien kunnen lenen.

Lekker,ik was dus weer bij af.

Nou had ik het telefoonnummer van Spijkenisse meegekregen ook een Jeepdealer.Ik belde en vroeg of hun dan wel de juiste apparatuur hadden en wat denk je............,ja meneer wij hebben die apparatuur dus u kunt zo langskomen zonder afspraak.

Oke vol goede moed naar Spijkenisse en kon daar direct de wagen de garage inrijden(man das nog eens service dacht ik).

Ik heb om precies te zijn 2 minuten binnengestaan,want wat bleek ..........hij had dus ook niet de juiste apparatuur. mad.gif

Maar de monteur daar kon me wel vertellen dat ze voor 100% zeker in Waddinxveen wel de juiste apparatuur hadden.

Dus thuis gekomen maar weer eens de telefoon gepakt en maar weer bellen.

Die telefoonrekening was dus inmiddels al aardig geworden met al dat gebel.

Weer het zelfde verhaal,ik die man over de recall gebeld en hij begon over de kosten die voor mij rekening kwamen.Ik heb die man verteld dat ik even Chrysler Nederland zou bellen over dit geval en hij zei "dan krijg ik de zwarte piet toegespeeld".Ik heb hem ook verteld dat dat dus nou net niet mijn bedoeling was maar dat ik nu wel eens een keer geholpen wilde worden.

Nou even Chrysler bellen en het "probleem "weer uitgelegd.Chrysler heeft vervolgens contact opgenomen met Waddinxveen.

Ik werd weer door Chrysler teruggebeld met de boodschap dat het was geregeld.

Ik weer Waddinxveen bellen voor een afspraak en wat denk je ,nou meneer dat duurt nog wel een tijdje want wij hebben het zeer druk dus hou rekening met een week of 8 wachttijd.

Fijn die nam dus revange op het telefoongesprek wat ik met Chrysler had gevoerd.

16 Augustus was het zover het ABSsysteem zou uitgelezen worden.

Hehe 16 augustus werd het systeem ook uitgelezen en wat bleek de pomp was overleden.(duh dat wisten we nog niet).

Hij zou donderdag of vrijdag contact met me opnemen of de reparatie volgens Chrysler Nederland uitgevoerd mocht worden.

Nou vrijdagmiddag was er nog steeds niet gebeld en om iets voor vijven heb ik maar even gebeld.

Monteur was er dus niet,vrij!

Maandag dus maar weer even gebeld en idd hij mocht de recall uitvoeren van Chrysler MAAR volgens hem zaten er kosten voor mij bij want daar ging zoveel tijd inzitten in deze reparatie.Nou had ik van vorige keer geleerd EERST de afspraak maken en dan pas Chrysler Nederland bellen want anders kon ik weer de nodige weken wachten voordat ik aan de beurt was.

Chrysler gebeld en weer het probleem uitgelegd over dat ik volgens de dealer mee moest betalen,bij Chrysler werdt men hier natuurlijk ook een beetje moeilijk van en hun hebben vervolgens de dealer opgebeld en in telefoonconferentie hebben we afgesproken dat alle kosten voor het vervangen van de pomp en arbeidsloon vergoed zouden worden door Chrysler.

Oke dus nu geen vuiltje meer aan de lucht want alles was nu afgesproken..............althans dacht ik.

Dinsdag 4 september was de grote dag de recall zou uitgevoerd worden,eindelijk een eind aan al dat gezeur............althans dacht (hoopte)ik.

Ik kom daar 'smorgens aan en meld me netjes aan de balie,goedenmorgen ik kom mijn auto brengen voor de recall.

O bent U die meneer van die cherokee met die recall want mijn collega heeft U gistermiddag geprobeerd te bellen.

Ik voelde het alweer .............problemen.

Wat bleek volgens hun had de man van de dealer vorige keer nog geen accoord gegeven dat hun de reparatie uit wilde voeren.

Tuurlijk!!!!!

Het hoofd van de werkplaats deed nu het woord en wat bleek ze waren het niet eens met de afspraak over de kosten,ik moest de uren voor meerwerk gewoon betalen.

PFFFFFFF!!!!!!!!

Oke ik was dus nu zover dat men bijna mijn auto ging repareren en dan dit weer.Nou ben ik echt niet de moeilijkste en na overleg met hun hebben we besloten de kosten hiervan te delen.

Volgende probleem,pomp vervangen (ik praat uit ervaring) duurt ongeveer een uurtje plus het ontluchten en wat bijkomende dingen zoals een remleiding die dus niet lekker los gaat.Oke doe eens gek maak er 3 uur van maar dat is dan ook wel maximaal.

Vraagt die man wordt U opgehaald dus ik zeg nog nou nee ik wacht er wel op ,lekker weer buiten en zo lekker hier langs het water bootjes kijken dan kom ik mijn tijd wel door.

Nou ik denk dat het lang wachten wordt want hij is waarschijnlijk morgen pas klaar.

Nou was hij in dit geval zeer schappelijk een leenauto voor 30 euro ongeacht hoe lang het duurt alleen moest deze afgetankt terug wat natuurlijk normaal is.

Oke woensdag nog niet klaar ,donderdag je raadt het nooit dus nog niet klaar want er waren problemen met de remleidingen,ze kregen ze niet met een normale sleutel los en alleen maar met een moordenaar.Dus ze waren op zoek gegaan naar nieuwe leidingen,nou HEEL toevallig in heel nederland geen remleiding te krijgen.Dus ik werd opgebeld en ze hebben me het probleem uitgelegd,en daarbij de vraag gesteld of ze misschien dan maar de oude leidingen moesten proberen te monteren,nou ik dacht dan is de auto misschien nog wel die dag klaar.

Dus lekker niet,ik kon de auto vrijdagmiddag pas ophalen.

Ik kreeg even een rekening voorgeschoteld van 300 euro voor de uren van het meerwerk(arbeidsloon).

Nu was volgens mij in het laatste gesprek met Chrysler toch duidelijk afgesproken dat het vervangen van de pomp en de bijbehorende uren volledig vergoedt zouden worden.

Nu voel ik wel waar de schoen wringt want Chrysler vergoedt maar een x aantal uren en daar kan de dealer het niet in repareren,maar dat is een probleem tussen die 2 partijen en daar sta ik bij aan de zijlijn.

Maar de dealer heeft natuurlijk een verschrikkelijk mooi macht middel......dat is dus mijn auto.

Geen geld geen auto.

Echt doodziek werd ik vanmiddag toen die rekening kwam,en natuurlijk na 5 uur dus Chrysler niet meer aanwezig om even verhaal te halen.

Maarja wat doe je als je inmiddels 4 dagen je auto kwijt bent en je het gevoel hebt dat je op een verschrikkelijke manier in de maling wordt genomen.

Juist ja ,die wagen moet zo snel mogelijk weg daar.

Dus nu ga ik maar proberen om mijn geld via Chrysler Nederland terug te krijgen.

Dus denk goed na wanneer je gaat proberen een recall te laten uitvoeren.

Tot zover wil ik zeer zeker Chrysler Nederland bedanken voor de service

en over de Jeepdealer nou ik heb daar werkelijk geen goed woord voor over,maar dat lijkt mij vrij normaal.Behalve de Jeepdealer in Dordrecht die was zeer behulpzaam,jammer dat hij me niet verder kon helpen.

  frusty.gif <div align="right">

Hoi ED , wat is de site van Chrysler USA ,kan ik ook eens kijken of er op mijn GC ook nog iets open staat bij een evt , storing oid,??

Of is er een Nederlandse misschien ,en ze vragen vin nummer toch he??

Laatste 8 of 10 ??

cool.gifsmile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by JOHN GRAND@Sep 10 2005, 09:31

Hoi ED , wat is de site van Chrysler USA ,kan ik ook eens kijken of er op mijn GC ook nog iets open staat bij een evt , storing oid,??

Of is er een Nederlandse misschien ,en ze vragen vin nummer toch he??

Laatste 8 of 10 ??

cool.gif   smile.gif <div align="right">

klik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hetzelfde met een 1992 Cherokee meegemaakt bijna hetzelfde verhaal ( scheelt een boel typewerk) maar uiteindelijk bleef het lampje branden en remde hij helemaal niet meer.

Maar de jeepdealer in Velp heeft dit zeer coulant opgelost en heeft de auto ingekocht. Het schijnt dat dit soort recalls nooit lukken.

Beter is een conventioneel remsysteem in te bouwen !!

Heb nu een CJ7 uit 1981 , remt best zonder ABS !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou deze week te horen gekregen van Chrysler Nederland dat ik mijn geld dus niet terug krijg.

Ik ben dus afgelopen maandag begonnen met bellen naar DCN en het verhaal verteld.Men ging contact opnemen met de desbetreffende dealer omtrent dit geschil.

Even later belde ze terug met de mededeling dat de dealer zelfs meer had gedaan dan dat afgesproken was,men had als meerwerk de remleidingen losgehaald en de remmen ontlucht.

Ik vroeg dus aan de medewerker van DCN of die misschien wat technische kennis had omdat volgens mij als je een ABSpomp hebt vervangen je automatisch de remleidingen moet loshalen om het geheel te ontluchten(staat trouwens ook in de werkplaatsmanual).Daarbij moet ook de remmen ontlucht worden bij de wielen.

Nou daar had de medewerker geen verstand van en zij zou het voorleggen aan de after sales manager,maar die was er natuurlijk weer niet.

Dinsdag heb ik zelf weer teruggebeld en direct naar de after sales manager gevraagd,word ik doorverbonden krijg ik weer de vrouw van maandag aan de telefoon.Dus ik vraag kunt U mij doorverbinden met de after sales manager zegt die vrouw ,nee ik mag U niet direct doorverbinden maar ik heb met hem overleg gehad omtrent dit geval en hij vondt het een schappelijk bedrag en ook dat de dealer het netjes had opgelost.

Dus nu was het probleem met de pomp opgelost en ik moest maar blij zijn dat ik een dealer had gevonden die zo gek was om dit ver onder de prijs te repareren.

Enigste wat ik volgens haar nog kon doen was contact opnemen met de dealer en proberen met hem eruit te komen.Of een brief schrijven aan DCN en daar het hele verhaal inzetten.

Ik ga nu zelf maar eens kijken wat ik verder nog kan doen,want 4 remleidingen loshalen en vast zetten en de remmen ontluchten daar een bedrag van 300 euro voor betalen vind ik wel een beetje veel.

Zeer zeker als je bedenkt wat afgesproken was met DCN en de dealer.

Wordt vervolgd...............! mad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by jeeped@Sep 17 2005, 09:28

Nou deze week te horen gekregen van Chrysler Nederland dat ik mijn geld dus niet terug krijg.

Ik ben dus afgelopen maandag begonnen met bellen naar DCN en het verhaal verteld.Men ging contact opnemen met de desbetreffende dealer omtrent dit geschil.

Even later belde ze terug met de mededeling dat de dealer zelfs meer had gedaan dan dat afgesproken was,men had als meerwerk de remleidingen losgehaald en de remmen ontlucht.

Ik vroeg dus aan de medewerker van DCN of die misschien wat technische kennis had omdat volgens mij als je een ABSpomp hebt vervangen je automatisch de remleidingen moet loshalen om het geheel te ontluchten(staat trouwens ook in de werkplaatsmanual).Daarbij moet ook de remmen ontlucht worden bij de wielen.

Nou daar had de medewerker geen verstand van en zij zou het voorleggen aan de after sales manager,maar die was er natuurlijk weer niet.

Dinsdag heb ik zelf weer teruggebeld en direct naar de after sales manager gevraagd,word ik doorverbonden krijg ik weer de vrouw van maandag aan de telefoon.Dus ik vraag kunt U mij doorverbinden met de after sales manager zegt die vrouw ,nee ik mag U niet direct doorverbinden maar ik heb met hem overleg gehad omtrent dit geval en hij vondt het een schappelijk bedrag en ook dat de dealer het netjes had opgelost.

Dus nu was het probleem met de pomp opgelost en ik moest maar blij zijn dat ik een dealer had gevonden die zo gek was om dit ver onder de prijs te repareren.

Enigste wat ik volgens haar nog kon doen was contact opnemen met de dealer en proberen met hem eruit te komen.Of een brief schrijven aan DCN en daar het hele verhaal inzetten.

Ik ga nu zelf maar eens kijken wat ik verder nog kan doen,want 4 remleidingen loshalen en vast zetten en de remmen ontluchten daar een bedrag van 300 euro voor betalen vind ik wel een beetje veel.

Zeer zeker als je bedenkt wat afgesproken was met DCN en de dealer.

Wordt vervolgd...............! mad.gif <div align="right">

En dat vinden ze ook nog schappelijk dan ,die 300 voor uurtje werk normaal!!

Succes ED

P.S denk dat ik ook maar een garage begin dan ,remmen ontluchten enzo wink.gifsmile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he ed,

ken het hele verhaal van mijn xj uit 91, echter met het verschil dat het ontluchten incl. nwe vloeistof bij mijn dealer 71,- euro kostte. incl btw !!!!!!!!!!!!!!

daarna zijn mijn schijven nog een keer afgedraaid, nwe remblokken en de trommels achter schoon gemaakt en dat kostte 200, euro all incl.

wat een verschil hè

bij mij zijn ze nu zover dat als ik nu kom met problemen aan het systeem dat het nu service is.

dit heeft echter tot nu toe wel 1200 euro gekost.

het probleem bij die dealers is dat ze met hun neus kijken en niet werkelijk een probleem onderzoeken en uitdenken. (maarja wel uurtjes maken wink.gif )

daarnaast ben jij werkelijk in handen gekomen van een paar oplichters zeg ph34r.gif en dan heb ik het ook over diegene die je niet wilde helpen enz.

ps mijn dealer zit in apeldoorn voor de geinteresseerden enik moet zeggen dat ze nu werkelijk hun best doen, alle apparatuur hebben en na een lange wakkerwordt periode nu wel een compliment verdien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

ik ben ook bezig om een openstaande recall van mijn xj uit 90 te laten verhelpen.

gezien de diverse verhalen op het forum heb ik bij 2 verschillende dealers in Limburg dezelfde onderstaande vraag neergelegd, ik kreeg (binnen 24 uur)twee verschillende schriftelijke reacties.

Ik heb de namen van de dealers maar weggelaten.

Geachte,

ik heb onlangs een Jeep Cherokee uit 1990 gekocht.

ik heb het vin nummer gecontroleerd en nu blijken er nog zaken mbt een recall open te staan. Kunt u mij zeggen waar en hoe ik deze zaken moet laten afhandelen. Ik heb al geinformeerd bij DaimlerChrysler Nederland B.V.

Zei vertelden mij dat de afhandeling van een recall altijd gratis is en dat ik contact moest opzoeken met de dealer.

Reactie van Dealer 1

Er staat inderdaad nog 1 recall open:A05

Jeep Brake Rotors, als u nog de remschijven die af fabriek

gemonteerd zijn op u auto er nog op heeft dan dienen deze

vervangen te worden, uiteraard is dit gratis

Reactie van dealer 2

Ik heb het chassisnumemr gecontroleerd en inderdaad Recall A05 is van toepassing op dit chassisnummer. (heeft te maken met remschijven voorzijde, deze kunnen scheuren) Echter Uw auto valt niet onder de gecontroleerde bouwserie. Hiervoor moet op de 11e positie de code Y of C voorkomen. Deze zijn in een aparte fabriek geproduceerd. Uw voertuig valt daar niet onder. Maw deze is niet van toepassing op uw voertuig.

Er behoeft geen verder actie ondernomen te worden.

En inderdaad recalls zijn altijd kosteloos !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"ondanks naar wat nu bleek dat de recall al in 1998 was uitgevoerd"

De recall was dus al wel uitgevoerd. De ABS pomp was gewoon weer defect geraakt na 6 jaar. Dat is heel normaal bij amerikaanse auto's (eigen ervaring). Eigenlijk vind ik dat je zeer coulant behandeld bent door zowel de importeur als de dealer(s).

Ik heb dit voorjaar bij GIVA Den Haag ook een recall op mijn KJ laten uitvoeren, iets met het opnieuw programmeren van een brandstofinspuitcomputer. Ik heb geen idee of dat ook echt gebeurd is want als ik nu de recalls opvraag dan staat hij nog steeds open. Bij de eerst komende onderhoudsbeurt (bij een andere dealer) laat ik de recall dus gewoon weer uitvoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...