Spring naar bijdragen

Iemand ervaring met dit probleem?


lkraan
 Share

Recommended Posts

Ik heb ruim 2 weken geleden een Cherokee 4.0i Limited uit '92 gekocht en er flink mee getoerd. Rijdt heerlijk en ben/was erg tevreden tot er vandaag wat rook onder de auto vandaan begon te komen nadat ik er ongeveer 50km mee had gereden.

Het was "iets" dat onder de auto een beetje aan de linkerkant aan de uitlaat vast zit. Ik even langs een Kwik-Fit gereden, want er was niets anders meer open.

Zij vertelden mij dat de katalysator helemaal doorgebrand is en dat ik hier niet meer mee moet doorrijden, want dat dit de auto kan beschadigen. Op dit onderdeel onder de auto zit een soort roostertje dat inderdaad helemaal doorgebrand is en hij was gloeiend heet.

Ik heb hem bij een Bovag garage met garantie gekocht dus die ga ik morgen meteen bellen.

Weten jullie was een nieuwe katalysator ongeveer kost en of het inderdaad slecht is om hier mee te rijden? Ik moet immers naar een garage. De dealer is 5km ver, een goede 4x4 garage is 20km ver weg en de garage waar ik hem heb gekocht ruim 50km.

Weten jullie ook waar dit door kan komen? Verkeerde olie of benzine?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kapotte katalysator doet geen kwaad. Je moet natuurlijk wel oppassen met de warmte-ontwikkeling. Enkel je uitstoot is niet meer ok, je CO waarde zal veel te hoog liggen bij de jaarlijkse keuring.

Zelfs een geringe vermogenstoename en diepere klank behoren tot de mogelijkheden bij een kapotte kat. dit komt omdat het keramische element in de kat. voor een restrictie zorgt, wanneer je dit eruithaalt zal je uitlaat meer open zijn wat de afvoer van uitlaatgassen bevordert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het een 92er op grijs kenteken ?????

Indien JA dan kat lekker leeg laten halen en dus leeg weer terug plaatsen.

Want als de auto van dat bouwjaar is en hij is op grijs kenteken dan heb je geen kat nodig voor de APK.

Het geeft een mooiere sound en alle ellende is voorgoed opgelost.

Is de auto op geel kenteken dan weet ik niet of het mag voor de APK, dus dat moet je dan zelf even uitvogelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by JeePieRo@Sep 9 2005, 21:14

Is het een 92er op grijs kenteken ?????

Indien JA dan kat lekker leeg laten halen en dus leeg weer terug plaatsen.

Want als de auto van dat bouwjaar is en hij is op grijs kenteken dan heb je geen kat nodig voor de APK.

Het geeft een mooiere sound en alle ellende is voorgoed opgelost.

Is de auto op geel kenteken dan weet ik niet of het mag voor de APK, dus dat moet je dan zelf even uitvogelen.

<div align="right">

ff gezocht klik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...