Spring naar bijdragen

Warmlopen Jku 2014


mojito
 Share

Recommended Posts

Heren,

 

Ik ben knap nerveus geworden van hetgeen voorheen omschreven. I heb net een nieuwe gekocht maar 2014 model.

 

Hebben julie ook van soortgelijke gevallen gehoord met 2014/2015 modellen?

 

Gegroet!

Hallo Nashville,

 

Je moet niet zo vlug nerveus worden ik ken ook vele JK die geen of weinig problemen hebben.

Ik denk dat bij alle automerken wel problemen voorkomen.

 

Succes met je nieuwe auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Green JK, hebben die mensen al gewichten getrokken die wind vangen ???? wij hebben trouwens een hand geschakelde... we zijn net terug van zuid frankrijk en heb dag 1 van vakantie al gebeld dat wij nog altijd problemen hebben.... ik moet met stress rijden voor het warm lopen... zelfs vandaag vlakke weg tegen 110 km/h loopt hij altijd ronde de 110c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mojito het is een exemplarisch probleem. Mijn 2008 JK had de nodige problemen, maar geen warmteprobleem... Mijn 2011 JK diesel had er last van in heuvelachtig gebied (maar niet zo erg als die van jou). Mijn 2010 JK-8 komt net terug van de Jamboree in Frankrijk met een caravan van 1500 kg er achter, zonder ook maar 1 warmte probleem, zelfs niet in de soms toch pittige heuvels onder Brussel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nkijkuit, het zijn vooral de modellen 2014.. 2015 weet ik niets van.... op 7 juli krijgen wij een nieuwe visco koppeling... eindelijk want da heb ik van in het begin al gezegd bij van brempt... ben eens benieuwd hoe ze het nu gaan testen want ik rij geen meter meer om te testen of ze tanken mijne mazoutbak vol.... :coffee: :coffee: :coffee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Damn Mojito, nog steeds niet opgelost? Dat is echt schandalig zeg, enig idee waar de onwil ligt om het op te lossen? Je hebt ondertussen volgens mij al genoeg geklapt met de Jeep dealer en de importeur? Snap dat niet, mijn vader heeft 1,5 jaar terug flinke problemen met zijn XJ uit 2001 gehad, dealer waar hij hem nieuw gekocht had heeft dat met Jeep Nederland uiteindelijk op kunnen lossen en voor een XJ uit 2001 kosten toch nog netjes gedeeld tussen dealer, importeur en hem ondanks toch een oude wagen, dus ze willen & kunnen wel. Is het dan zo bar sinds Fiat het overgenomen heeft?

 

Is dat nu de viscokoppeling van de koelvin die ze gaan vervangen? dat is in Amerika al een heel oude terugroep actie die het probleem niet op gaat lossen als je de Amerikaanse fora moet geloven. Die modificatie laat gewoon iets eerder de fan inspringen voorzover ik begrepen heb, maar dat is een paardenmiddel niet de oplossing van het warmlopen zelf. Er zit gewoon ergens een restrictie in het koelsysteem die het niet kan bijbenen, bottleneck zeg maar, kan haast gewoon geen sensor probleem zijn als het zo consequent terug komt. Kun je koelen wat je wil maar als het er al te heet in gaat kun je er ijs opgooien helpt dat nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepijn, dat is inderdaad die koppeling dat ze gaan vervangen... wel niet vergelijken met Amerika want daar gaat het over een elektrische koelschroef... de benzine heeft er 2.... 1 voor hoofdkoeling en die sprong te laat op in Amerika en dan 1 voor de airco en zij springt ook op voor extra koeling.... die 2de voor de airco werkt bij ons ook.... en het is inderdaad volgens mij ergens fiat dat tegen werkt.... ik ben al blij dat G16 het zelfde probleem heeft want dankzij hem is alles in een "stroomversnelling" gekomen..... ik zou u mijn frustratie willen verwoorden maar dat lukt gewoon niet.....  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mojito ,

Bij mij hebben ze de visco ook onlangs vervangen , maar helpt niet , trailer erachter en de temp gaat omhoog. Lange bergop idem.

Op de jamboree was er iemand die met zijn Rubi en caravan hetzelfde voorhad. Heb hem gevraagd het asap te melden bij zijn dealer.

Momenteel is het bij Fiat wat windstil , maar Tds zit achter hun hielen. Wacht op hun volgende stappen....

Grts

G16

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

vandaag nog maar is gebeld naar jeep... probleem dus niet opgelost.... ze gaan mij op de hoogte houden... pffff da gezeik ken ik..... ik heb hun ook gevraagd wat er binnen een paar maanden gaat gebeuren als de garantie periode gedaan is en jeep niet gemaakt..... antwoord " tja mijnheer dat gaan we dan wel bekijken ik weet niet of de garantie op dat probleem dan blijft gelden.... hahahaha ik weet da wel... f*************** jeep service.... de maat is vol... binnenkort geen definitief antwoord en of oplossing is rechtbank.... de emmer is dubbel en dik vol....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Roo,

 

gisteren nog eens telefoon gehad van Jeep... met de melding dat de techniche dienst er volop mee bezig is.... ik heb haar gevraagd of de technichedienst weet dat ze er al ongeveer een jaar en half mee bezig zijn.... haar antwoord.... euuuhhh ja mijnheer ik begrijp uw frustratie maar ik kan niet meer doen dan u op de hoogte houden.... pfffff....

ik begrijp ook nog steeds niet dat ze dat probleem niet kunnen vinden... eerlijk gezegd denk ik dat jeep der gewoon geen moeite voor doet... de auto's zijn verkocht ze hebben hun centen gekregen en hop.... ff wachten tot garantie verloop en dat de klant zijn plan maar trekt.... want op mijn vraag wat er gebeurd na de garantie periode en het probleem nog niet is verholpen krijg ik geen antwoord.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een ellende voor jullie maar wordt het niet tijd om bv je rechtsbijstand verzekering of als je die niet hebt een advokaat in te schakelen? En dan Jeep aansprakelijk stelt voor het leveren van een niet deugdelijk product. Bewijslast ligt in dit geval bij Jeep dat ze wel een goed product geleverd hebben en dat lijkt me onmogelijk als ik die verhalen zo lees.  De ANWB zou je hier ook mee kunnen helpen. Kijk op hun site daar staat alles over garantie op. In ieder geval erg veel succes gewenst en hopelijk neemt Jeep zijn verantwoordelijkheid hier eindelijk in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb jij der nog moed in G16 ???? ik eigenlijk niet zo zeer.... volgens mij zullen ze nooit volledig gemaakt worden... om noch maar te zwijgen over motor schade op langere termijn....

T'ja ....mensen vd dienst naverkoop zijn mijn wagen gaan afhalen bij de dealer , volgens hun zeggen hebben ze hem getest en niets abnormaals gevonden. En ze hebben hem teruggebracht met lege tank...leuk h

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zal morgen ook nog is bellen se om te vragen wat er nu binnen 6 maand gaat gebeuren met garantie.... en G16 met onze jeep rijdt geen vreemde... ik wil met hun gaan rijden maar dan moeten ze hun tankkaart mee brengen....

Mijn garantie verloopt 15/12.... Maar als er een dossier is geopend moeten ze deze periode voor die klacht verlengen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

:angry:onbegrijpelijk, vandaag telefoon gehad van Jeep.... volgens de techniche dienst is der niks mis en het komt erop neer dat ze ons niet geloven dat we een probleem hebben.... nee das voor ons plezier al die zever... k'heb dan ook de melding gedaan dat ik een van deze naar een advocaat stap want dat dit de druppel is.... dan maar ff naar de garage in turnhout gebeld waar ik een zeer aangenaam gesprek heb gehad van meer dan 30min.... zij begrijpen de reactie ook niet en werken zeker nog verder aan ons probleem en we kunnen 100% op hun steun rekenen dat vindt ik al zeer positief.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Naar aanleiding van het telefonisch contact met de Jeep klantendienst betreft uw Jeep Wrangler, willen wij u graag als volgt informeren.

Het spijt ons te vernemen dat u enkele ongemakken heeft ervaren bij het gebruik van uw wagen en danken u dan ook om de tijd te hebben genomen ons uw grieven te laten geworden.

Wat het technische aspect betreft, begrijpt u zeker dat ondanks de bijzondere aandacht die ieder onderdeel van een voertuig toegemeten krijgt, niet kan vermeden worden dat er zich onvoorziene pannes voordoen, ongeacht de leeftijd en/of de kilometerstand van de wagen. In samenwerking met ons verdeler net trachten wij erop toe te zien deze ongemakken zoveel mogelijk op te vangen en dit steeds volgens de voorgeschreven waarborginstructies van de constructeur.

Niettegenstaande deze feiten hebben wij het dossier opgenomen met de garage TDS, de garage VAN BREMPT en de betrokken diensten teneinde meer informatie te verkrijgen. Er werden op initiatief van de garage TDS enkele interventies uitgevoerd. Beide interventies brachten geen verandering in de situatie. De wagen werd door de garage TDS getest en terug aan u meegegeven.

Rekening houdend met de eigenschappen inherent aan het door u gekozen product dienen wij u te bevestigen dat het fenomeen waarover sprake geheel normaal is. De nodige technische informatie werd naar de garage TDS gestuurd. Wij zijn zo vrij u hieronder een uittreksel door te sturen:

A customer may experience the engine coolant temperature gauge reads in the orange area of the gauge when towing up hills or when the vehicle is under a heavy load. The customer may also complain about poor engine performance when towing up hills.
If a customer complains about the conditions above this is normal behavior of the coolant system and engine management systems. Towing heavy load up hills will cause heavy engine loads which may increase the engine coolant temperature.

Note: When the engine temperature gauge reads in the orange zone of the gauge this does not mean that there is an engine overheat condition.

The gauge on this vehicle will show higher but still acceptable operating temps under towing conditions. The orange zone in the gauge indicates the vehicle is working hard and is starting to employ active thermal management to balance thermal load vs. vehicle performance. This thermal management may include up to using active speed management to help control temps under these conditions. Operating in the orange zone should bring a level of attention to the driver for engine coolant but is still an acceptable temperature range for towing.

Gezien bovengenoemde feiten bestaat er bijgevolg geen mogelijkheid de wagen verder aan te passen daar het voertuig conform is.

Het spreekt vanzelf dat wij, in samenwerking met ons verdeler net, ter beschikking staan indien u dit nodig acht.

Ons nogmaals verontschuldigend voor de geleden ongemakken, verblijven wij intussen, geachte Heer Cools, met de meeste hoogachting.

Jannie Hendriks
Customer Care Jeep

U kunt onze afdeling klantenservice telefonisch bereiken op nummer 080055888, van maandag t/m vrijdag, van 9.00 tot 17.00 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...