Spring naar bijdragen

Warmlopen Jku 2014


mojito
 Share

Recommended Posts

hallo iedereen ik ben mojito een trotse jku 2.8 crd anvil sport eigenaar....

 

nu heb ik problemen met warmlopen.... als ik onze caravan trek loopt onze motor heet... wij hebben een handgeschakelde 6 Vitesse met korte overbrenging.... onze caravan weegt 1300 kg max.... de jeep loopt heet bij het bergop rijden snel en traag ( zuid Frankrijk bij 32

post-16098-0-25033900-1412016491_thumb.j

post-16098-0-95541300-1412016546_thumb.j

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier idem dito.

Rubi 10 th ann Ult atx, loopt zelf warm op de snelweg aan 130.durf er zelf mijn trailer niet meer aanhangen.

Denk dat we bij dezelfde dealer zitten , en kreeg dezelfde antwoorden.

Heb hem nu ergens a,nders binnengebracht , waar ze wat verder zoeken dan hun neus lang is. zou hem donderdag terughebben.hou je op de hoogte of er beterschap is.

Grts

g16

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de onze handgeschakelde Maarten... G16 heb jij een zwarte rubi met powerdoom motorkap ???? volledig zwart met chrome handgrepen enzo ??? Wij hebben zo zonder trailer geen probleem... mijn Hella's luminators er op tegen 150 km/h geen probleem...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De fan word ook gebruikt voor je airco

Alleen het circuit voor je motorkoeling is apart,de koelvin

Heeft 2 standen 1 langzaam voor de airco stand 2 hoog voor de koeling motor.

Dit kan je zelf ook controleren als je de motor laat warmdraaien als hij op stand 2 staat

hoor je hem duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de onze handgeschakelde Maarten... G16 heb jij een zwarte rubi met powerdoom motorkap ???? volledig zwart met chrome handgrepen enzo ??? Wij hebben zo zonder trailer geen probleem... mijn Hella's luminators er op tegen 150 km/h geen probleem...

Neen heb een billet silver met gekleurd dak en aev bumpers en velgen.De mijne draait constant rond de 100

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hiervoor moet je toch gewoon terug naar de dealer.

Mag niet mogen met de 'nieuwe' motor.

 

Weet niet bij welke dealer jullie komen, maar heb goede verhalen over de dealer in Schinnen gehoord.

Deze geven meer service dan een groot aantal andere... (wil niemand beledigen of zo....)

 

Heb zelf een benzine met een automaat en (helaas) niet van 2014... dus geen zelf geen ervaring.

Ook nog niets over gehoord bij de JCN.

 

Succes. 

Roo  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben de.mijne gisteren gaan terughalen ,want had hem nodig voor de job.

Tsb uitgevoerd , werking visco en elektrische fan nagekeken , nieuwe termostaat , oct tuning eraf gehaald, verstralers eraf , nummerplaat eraf en nog geen stap verder.

Meeting gehad met verantwoordelijk dst na verkoop , hebben nu zelfs Vm in italie aangeschreven....heb nieuwe afspraak op 20/10....wordt vervolg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heu , Euro 6? Een Egr klep die de uitlaatgassen hergebruikt staat er al jaren op.

Als het aan de drang naar verlaagde co2 ligt moeten alle Jk Crd er last van hebben en niet een paar zoals nu.

Hebben zij aan zij gereden met de onze en een 2014 rubi x , de onze op 285 banden de X op 315.

Wel bij gelijke snelheid op de snelweg hij aan 94

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat doet de motortemperatuur als je de verwarming op de hoogste stand en vol open zet, blijft deze dan wel op een normale waarde of neemt zienderogen af als hij te warm loopt?

 

Altijd een beetje problematisch bij wagens die nog in de garantie zijn en hoe goed je dealer is. Loopt er nog een monteur bij die zelf denkt of alleen nog monteurs met een diploma stekkertje erin en aan de computer hangen.

 

Ik neem aan de dat de radiateur fan via een sensor ergens op de radiateur wordt aangestuurd? Anders door verbinden zodat ie altijd meedraait om te testen. Je zou ook een testrit zonder thermostaat erin kunnen maken, alleen weet ik niet hoe geavanceerd de CRD is!? Ik heb ooit eens opgevangen dat sommige moderne motoren niet zonder thermostaat kunnen, dan wordt de koelvloeistof niet rondgepompt!?

 

Lijkt erop dat de capaciteit van de koeling gewoon niet voldoende is, een grotere/efficientere radiateur zou nodig kunnen zijn, maar dat is dan wel iets dat de dealer/fabriek gewoon moet oplossen.

 

Kan ook goed zijn dat er ergens een sensor gewoon op de verkeerde plek zit en alles veel te heet laat worden. Afkoelen is moeilijker dan bijkoelen om op een juiste temperatuur te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik had dat probleem met een CRD (handbak). Heuveltje op in Frankrijk ging de airco al uit omdat de motor te warm werd. Ik vermoed dat het probleem verergerd werd door te grote wielen (35") in verhouding tot de overbrenging. Terugschakelen hielp namelijk wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Op mijn wagen blijven ze rondjes draaien dit is nu al nagekeken/vervangen

- visco ventilator werkt

-elektrische ventilator werkt

- koelvloeistof niveau op max gezet , na spoeling circuit,geen verschil

- thermostaat vervangen , geen verschil

-oct tuning eraf , geen verschil

- nieuwe radiator , geen verschil

Verschillende temperatuur metingen gedaan op verschillende plaatsen , en

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu de buitentemperaturen lager liggen wat gebeurd er dan? Heb je dat al getest? Het is een nieuwe wagen dus is eigenlijk aan de dealer & importeur, maar je zou het zelf kunnen testen en hen met de resultaten om de oren slaan, als de waardes nu normaal blijven is het toch echt een koel capaciteitsprobleem en moet de dealer/importeur op hun kosten desnoods gewoon een aftermarket radiateur plaatsen!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik Mojito, het ook bij lagere buiten temperatuur warm lopen had ik niet begrepen uit je verhaal, ik probeer hier ook maar mee te denken. Een aftermarket radiateur hoeft overigens zeker niet te beteken dat het namaak is:

 

http://www.mishimoto.com/jeep-wrangler-yj-tj-radiator-87-06.html

 

Zoiets is echt vele malen beter dan Jeep ooit in een van zijn modellen zal plaatsen, zelfs in een srt8 tref je die kwaliteit niet aan. En ik bedoel, als dat de oplossing zou zijn, dient men die gewoon te installeren en bij wijze van een bloemetje erbij te geven als het daarmee opgelost is. En ik begrijp ook je frustratie helemaal, het moet gewoon opgelost worden vanuit Jeep en niet vanuit jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry als ik wat brut over kwam was zeker niet de bedoeling... ik vindt de reacties hier zeker tof en nuttig... als wij naar Zuid-Frankrijk rijden vertrekken wij rond 20u en rijden tot ongeveer 6u... en de Wrangler heeft het heel de nacht gehad.... de max temp buiten was toen ongeveer een 10c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...