G16 Geplaatst October 25, 2014 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2014 @ mojito, Bij mIj werd radiator vervangen, hielp niks , probleem zit blijkbaar in het motorblok. Als je naar je dealer gaat , verwijs maar naar mijn Rubi ( zeg maar die vd Jeepclub) . En desnoods doe je maar zoals ik , ga naar hun ''bijhuis'' in Turnhout ,daar durven de mechaniekers wel hun nek uitsteken..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mojito Geplaatst October 25, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2014 ok G16... K'zal daar maandag is van mijn gat gaan geven (bij wijze van spreken) :whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mojito Geplaatst October 27, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2014 gisteren gemerkt (samen met mijn olie maar andere topic voor gemaakt) dat mijn waterniveau plots op minimum staat (expansievat) zou dat komen door het warm lopen???? normaal kan uw water toch niet weg h Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mojito Geplaatst October 28, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2014 (bewerkt) vandaag een bezoekje gebracht aan de garage.... ze weten nog steeds niks maar ze vinden het nu ook niet meer kunnen van "jeep".... G16 ze zijn ook over u begonnen en dat er inderdaad niks help... normaal zouden ze nu in Italie aan het testen zijn wat er mis is in de motor... We hebben nu een klachten mail gestuurd naar Jeep... mischien help dit een beetje, mogelijk ook niet maar we verliezen er niets mee.... :whistle: u wordt op de hoogte gehouden.... (ben wel vergeten te melden dat mijn water is gezakt) October 28, 2014 bewerkt door mojito Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
G16 Geplaatst October 29, 2014 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2014 vandaag een bezoekje gebracht aan de garage.... ze weten nog steeds niks maar ze vinden het nu ook niet meer kunnen van "jeep".... G16 ze zijn ook over u begonnen en dat er inderdaad niks help... normaal zouden ze nu in Italie aan het testen zijn wat er mis is in de motor... We hebben nu een klachten mail gestuurd naar Jeep... mischien help dit een beetje, mogelijk ook niet maar we verliezen er niets mee.... :whistle: u wordt op de hoogte gehouden.... (ben wel vergeten te melden dat mijn water is gezakt) Ja ik heb vandaag zelf ook een mail gestuurd , en heb een snelle reactie gevraagd...ben benieuwd. Als je koelvloeistof niveau plots is gedaalt ,is niet normaal. Bij mij was het op 20.000km van max naar min gegaan. maar de Jk crd's hebben dat allemaal wel een beetje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mojito Geplaatst October 29, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2014 dat hebben wij ook gevraagd die snelle reactie.... tot nu nog geen antwoord en dat plots gedaald is relatief h Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mojito Geplaatst November 5, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2014 na 1 week wachten nog geen mailtje van jeep zelfs niet dat ze onze mail hebben gehad.... gisteren dan maar naar de klanten dienst gebeld.... na mijn verhaal was de dame aan de telefoon toch wel verschoten dat ze nog steeds niets hebben laten horen.... nu heeft zij een dossier aan gemaakt (nummer heb ik al gekregen via sms). volgens haar gaan ze nu contact opnemen met onze dealer en hun verhaal aanhoren, dan gaan ze verder speuren naar oplossing... volgens de dame moet ik deze week nog iets horen van jeep met een mogelijke oplossing.... dus nu is het weer wachten geblazen..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 5, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2014 Het begint wel een beetje een soap te worden zeg...... 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mojito Geplaatst November 5, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2014 jeep heeft gebeld.... resultaat.... zip.... ze gaan mij deze week nog eens bellen.... pffffff.... ik denk dat ik de volgende keer iets minder vriendelijk ga worden aan de telefoon, ik ben al wel blij dat ze nu ingang zijn gevlogen.... (ale wat je ingang kunt noemen...) en AB binnenkort op TV: het leven zoals het is JEEP..... hahahahah its a jeep thing zekers.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mojito Geplaatst November 12, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2014 update.... telefoon gehad van jeep... volgens de dame had hun technische dienst mij gebeld en was alles opgelost... :frusty: ik weet dus van niks.... ff naar garage gebeld en zij wisten ook van niks... mijn contact persoon bij jeep (dossier beheerster) gaat nog eens terug bellen want nu was ze echt niet happy op technische dienst... volgens hun zou er nu dus wel een oplossing zijn..... volgende keer meer in de soap het leven zoals het is 0IIII0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mojito Geplaatst November 20, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2014 G16, nog eens telefoon gehad van jeep... volgens hen gaan ze op uw rubi nu testen doen en ze zijn zeker dat het voor kerst gemaakt is..... :whistle: hebben ze trouwens op uw rubi nieuwe cylinder kop gestoken??? volgens hun wel.. (of ik heb het niet goed begrepen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
G16 Geplaatst November 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2014 Mojito, Ja heb een meeting gehad bij Fiat aftersales en ze willen absoluut een oplossi g vinden. ik zit nu zelf in het buitenland maar volgens de laatste berichten zouden ze de oorzaak gevonden hebben. Heeft te maken met de doorstroming in de verwarmingsradiator. Meer d 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mojito Geplaatst November 24, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2014 how das al positief nieuws.... me ons dossier zijn ze (denk ik) volop bezg.... fiat heeft gezegd eerst de auto in turnhout, daar kunnen we op teste omdat hi in de garage staan en dan de onze.... maar verwarmingsradiator wat heeft die met de koeling te maken??? das toch enkel om lekker warm in de auto te zitten.... we zullen ze wel horen h Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roo4JK Geplaatst November 27, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2014 Goed om te horen dat er wellicht toch een eind gaat komen aan deze 'drama' soap... Ter informatie: Heb persoonlijk contact gehad met een dealer in Nederland over jullie problemen. Ook in NL hadden jullie welkom geweest onder fabrieksgarantie. Mits hij er nog onder valt. Maar voor Jeeps uit 2014 moet dit geen probleem zijn. Hij wist er ook al vanaf. Er is een service bulletin van, ook in NL. Al weet ik niet goed wat dit precies inhoud..... Succes en groet Roo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIIIIO Geplaatst November 27, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2014 how das al positief nieuws.... me ons dossier zijn ze (denk ik) volop bezg.... fiat heeft gezegd eerst de auto in turnhout, daar kunnen we op teste omdat hi in de garage staan en dan de onze.... maar verwarmingsradiator wat heeft die met de koeling te maken??? das toch enkel om lekker warm in de auto te zitten.... we zullen ze wel horen h Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mojito Geplaatst November 27, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2014 hmmm, ik wist niet dat die radiator dat deed; merci voor de info... Roo, k heb eigenlijk geen probleem met mijn dealer... wel na een goed gesprek, het s de Jeep service die te wensen oer liet naar ons en garage toe. toch bedankt voor de hulp... 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
G16 Geplaatst November 29, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2014 ff schematisch : bij een watergekoelde moter wordt het hete water aan de bovenkant vh moterblok door de waterpomp naar de koelradiator gepompt , daar wordt het gekoeld en gaat onderaan terug het moterblok in. In het moterblok is een aftakking naar de verwarmingsradiator , welke op,een Jk crd een constante doorvoer krijgt van warm water. Vanuit deze radiator loopt het water terug het moterblok in. De temperatuur vd verwarmingslucht wordt geregeld door de mix aangevoerde koude lucht en de temp vd verwarmingsradiator. Deze flux zou om de een of andere reden verstoord zijn waardoor het water uit de verwarmingsradiator rondjes blijft draaien en niet wordt gekoeld en de bedrijfstemperatuur onder belasting de hoogte in gaat. hoe ze het hebben opgelost , en wat de oorzaak,is hoop,ik volgende week te kennen. 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mojito Geplaatst December 3, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2014 vandaag telefoon gehad van de garage :D volgende week gaat jku binnen voor een dag, het probleem zou gevonden en opgelost zijn.... normaal zou G16 de zijne nu al gemaakt zijn... dus er zou een einde komen aan dit verhaal... :thumbsup: :coffee: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
G16 Geplaatst December 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2014 Yep , ik ga hem morgen afhalen. Ben benieuwd 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PeterJeep Geplaatst December 4, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2014 Met JK 2011, 2.8 crd Sahara - automaat - geen enkel probleem - loopt prima - Oct tuning - stralers voor grill - temp blijft onder de helft van de meter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roo4JK Geplaatst December 5, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2014 Goed nieuws !! Laat je bevindingen na tijdje even weten a.u.b. We zijn wel benieuwd hiernaar. Peter: Volgens mij zit er vanaf 2012 een andere 2.8 dieselmotor in. Is vanaf dat jaartal iig veel veranderd aan de JK. Meen ook de automaat, de uitlaat ect. Weet dat dit bij een benzinemotor in ieder geval zo is en volgens mij ook bij de diesel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PeterJeep Geplaatst December 5, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2014 Roo, Ja kan zijn - bij mij ligt er een VM Agusta in. Hoop dat jullie probleem opgelost geraakt want mijn ervaringen met Fiat zijn allesbehalve +. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mojito Geplaatst December 5, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2014 wat ik niet begrijp is dat G16 nog niet zeker is dat het probleem is opgelost.... volgens jeep zou hij getest zijn en ok bevonden..... we bekijken het wel.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 5, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2014 Roo, Ja kan zijn - bij mij ligt er een VM Agusta in. Hoop dat jullie probleem opgelost geraakt want mijn ervaringen met Fiat zijn allesbehalve +. Je bedoelt vast VM Motori. Augusta is een motorfiets. @G16; weet je wat ze precies gedaan hebben om het probleem op te lossen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
G16 Geplaatst December 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2014 Heb hem terug en het probleem lijkt opgelost ( maar t'is nu wel bitterkoud buiten ). Morgen trailer eraan en een eind de snelweg op, ben benieuwd. Er zit nu een reductie ( restrictie) op de inlaat vd verwarmingsradiator. Daardoor is de flux in het moterblok blijkbaar weer normaal en circuleerd het koelwater mooi rond en is de watertemperatuur normaal.en ja mijn verwarming werkt normaal. Vraag waarom de ene het wel heeft en de andere niet is nog steeds een openstaande vraag. Grts. G16 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.