Jeepfreak2 Geplaatst August 22, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2014 Hallo mensen, Ik zal me even voorstellen; ik ben Marcel en heb morgen een proefrit in een mooie Grand Cherokee Laredo uit 2006 op LPG-G3. De motor is een V6. Waar moet ik op letten bij de proefrit? Wat zijn bekende zwakke punten? En wanneer kan ik 'm beter laten staan?Is de Laredo een kleiner broertje of zusje van de gewone Grand Cherokees? En zouden jullie een V8 boven de V6 prefereren? En hoe zijn jullie ervaringen met het verbruik? Alvast enorm bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petra Geplaatst August 22, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2014 (bewerkt) Hallo Marcel, ook welkom hier :-) De Grand-rijders kunnen je beter informeren... August 22, 2014 bewerkt door Petra Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 22, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2014 Welkom Marcel,Net als bij andere Jeeps is de onderhouds en dus de onderhoudshistorie belangrijk. Vraag er naar! Verder het gewone verhaal bij een proefrit, let op rare geluiden, trillingen enz.Laredo is een uitvoering van de GrandCherokee. Hier meer leesvoer over de GrandCherokee 2005 t/m 2010 (WK). -klik-Kwa benzine/gas verbruik zullen de 6 of acht cilinder elkaar niet veel ontlopen. De 6cil. moet iets harder werken als de 8 cil.Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst August 22, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2014 De 8 cylinder heeft een mooier geluid. Maar wat Ab al zegt, de Laredo is de uitvoering, meestal wel de kaalste. Wil je echt luxe hebben,neem dan een Limited uitvoering. Maar laat even weten hoe het gegaan is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst August 23, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2014 Bedankt mensen, ik ga het jullie laten weten. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst August 23, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2014 (bewerkt) De proefrit was heerlijk. Wat een genot deze auto's. Ik rij nu een oldtimer en ik kan praktisch zonder de beurs te trekken, omruilen. Er zaten geen rare geluiden in de auto ook niet bij maximale uitslag. Ik heb ook nog achtjes gereden en dat ging ook prima en zonder rare geluiden. De auto is van binnen als nieuw. Alleen zag ik in het dashbord een lampje oplichten wat een motorblokje is. We hebben afgesproken dat dit voor de ruil verholpen wordt. Het enige waar ik nog over twijfel of ik toch niet beter voor een V8 had kunnen gaan. Maakt dit veel uit qua prestaties, geluid en ook verbruik? http://www.autowereld.nl/jeep/grand-cherokee/laredo-3-7-v6-automaat-6917099/foto.html August 23, 2014 bewerkt door Jeepfreak2 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2014 Let wel op dat het lampje niet simpelweg verwijderd is........ Niet gezegd dat de garage dit doet natuurlijk! Bij aanzetten van het contact moet hij kortstondig oplichten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst August 23, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2014 Ik zal er op letten bij het starten :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petra Geplaatst August 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2014 Gefeliciteerd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2014 Dat lampje is een MIL (malfunction indication light), het waarschuwt je als er een storing aanwezig is. Niet dat dit pers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimvan hezik Geplaatst August 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2014 Als je twijfelt moet je ook in een V8 gaan rijden. Dan weet je meteen het verschil. daarna kun je nog je keuze maken. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst August 23, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2014 Bedankt voor de link Ab. Ik ga 'm zaterdag ophalen. De km stand is 170.000. Kan ik dan bepaalde reparaties verwachten? En hoe zit het met de distributieriem? Of heeft de Jeep een ketting? En wanneer moet deze vervangen worden? Ik ben blij met alle tips. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 25, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2014 Voor onderhouds intervallen e.d. kun je het best even een FSM (factory service manual) opzoeken. Er slingeren hier op het forum een paar linkjes rond waar je deze kan downloaden. Distributie ketting wordt eigenlijk alleen bij blok revisie vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst August 26, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2014 Dat is een goede, heb je misschien een linkje? Ik kan ze niet vinden hier van de 2006 Laredo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 26, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2014 Je moet ook niet Laredo zoeken, maar "Jeep WK 2006 factory service manual" Anders even zoeken met Google...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst August 27, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2014 Ok, bedankt. Dat gaat wel lukken zo. Weet iemand hoe reeel de verbruikscijfers zijn voor de 3.7 V6? Er wordt 1:10 opgegeven voor op de snelweg en een gemiddeld verbruik van 1:8. Klopt dit enigszins? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst September 5, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2014 Ik zag dat ik een beetje olie moet bijvullen. Welke motorolie gaat er in een 2006 Cherokee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FOTempel Geplaatst September 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2014 Het linkje van Ab bevat alle info die je nodig heb over je Jeep. Inclusief alle olie die erin moet, etc. Het is wel geschreven met de USA markt in gedachten dus soms moet je even googlen naar de juiste europese alternatieven. Leuke jeep heb je. Ik heb het voorgaande model, een WJ (4.7HO V8). Hele fijne wagens om in te rijden. De WK is veelal hetzelfde, vooral het uiterlijk heeft een facelift gekregen. Anyhoe, je hebt de 3.7 V6. Op zich niks mis mee, maar toen ik keek naar een gewone Cherokee viel me al op dat het verbruik nogal tegenvalt. Met 1:10 reken je jezelf rijk. 1:7 komt beter in de buurt, zeker op gas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst September 6, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2014 Thanks ik ben er nog steeds erg blij mee. Ik hou het nu even bij en na twee tankbeurten kom ik niet verder dan een gemiddeld verbruik van 1:6. Dit is combi van binnen de bebouwde kom en snelweg. Ik vind toch best tegenvallen, omdat ik mede vanwege het verbruik niet voor een V8 heb gekozen. Is 1:6 prima of kan dit beter? En hoe kun je het verbruik verbeteren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FOTempel Geplaatst September 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2014 Ik heb juist voor de V8 gekozen omdat het verbruik niet vreselijk veel van elkaar afweek. Je zult er ook weinig aan kunnen doen afgezien van rustig rijden, misschien wat filters en vloeistoffen vervangen enzo. Zelf heb ik een Traildash besteld, dat is een ECU flasher met wat programmas zodat je wat kunt tunen. Maar veel zal dat vast ook niet uitmaken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst September 6, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2014 Achteraf bezien had ik ook liever voor de V8 gekozen. Ik wist wel dat de fabrieksopgave ver weg van de dagelijkse praktijk staan maar ik wist niet dat het zoveel kon afwijken. Afijn, de pret van het rijden in een Jeep wordt er niet minder om. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2014 Achteraf bezien had ik ook liever voor de V8 gekozen. Neem je de volgende keer een V8, dan ben je inmiddels aan het brandstof verbruik gewend :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FOTempel Geplaatst September 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2014 Het voordeel van de V8 vond ik dat deze in aanschaf meestal goedkoper is dan een V6 van hetzelfde jaar. Niemand wil ze kennelijk (meer). Okee, het ding is wel wat zwaarder, maar voor het verschil in aanschaf kan ik twee jaar lang het verschil in MRB betalen (ja, ik reken dat allemaal door ). Tevens heb ik het trekgewicht dat op kenteken staat nodig, en voor de V6 is dat in het algemeen lager dan voor de V8. En aangezien het verbruik nagenoeg hetzelfde is (ik rij gemiddeld 1:6 op benzine) was de keuze voor mij snel gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Everhardus Geplaatst September 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2014 (bewerkt) Mijn vorige Amerikaan was een Mustang 3.8 v6 193 ps. verbruik lag tussen de 1:8 en 1:10 zeg er wel bij ik heb een rustige rijstijl. Ik had van de 3.7 V6 toch een gunstiger verbruik dan 1:6 verwacht eerlijk gezegd, de Jeep zal wel een stuk zwaarder zijn en minder stroomlijn hebben natuurlijk maar dan nog. Mijn GC 5.9 V8 heeft een verbruik van gemidddeld 1: 5,8 de vorige tankbeurt 1:6,1 gereden. Veel verschil zit er idd niet in vergeleken met een V6 { bij de Jeep dan, bij de Mustang is het verschil toch behoorlijk V6 versus V8 } mijn Mustang reed op lpg en de GC ook, dit in aanmerking genomen vind ik het verbruik wel redelijk. September 6, 2014 bewerkt door Everhardus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepfreak2 Geplaatst September 6, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2014 Ik heb ook nog een andere Amerikaan, een '91 Chevrolet Caprice wagon met 5.0 liter V8 en daar is het verbruik gemiddeld 1:7,5 en op de snelweg zelfs 1:9,5. Ik had daardoor wel verwacht dat mijn Jeep met V6 in ieder geval zuiniger zou zijn dan mijn Caprice. Maar inderdaad, zoals hierboven beschreven, een Jeep is een stuk minder gestroomlijnd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.