Spring naar bijdragen

Proefrit Grand Cherokee Laredo


Recommended Posts

Hallo mensen,

Ik zal me even voorstellen; ik ben Marcel en heb morgen een proefrit in een mooie Grand Cherokee Laredo uit 2006 op LPG-G3. De motor is een V6.

Waar moet ik op letten bij de proefrit? Wat zijn bekende zwakke punten? En wanneer kan ik 'm beter laten staan?
Is de Laredo een kleiner broertje of zusje van de gewone Grand Cherokees? En zouden jullie een V8 boven de V6 prefereren? En hoe zijn jullie ervaringen met het verbruik?

Alvast enorm bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Marcel,

Net als bij andere Jeeps is de onderhouds en dus de onderhoudshistorie belangrijk. Vraag er naar! Verder het gewone verhaal bij een proefrit, let op rare geluiden, trillingen enz.
Laredo is een uitvoering van de GrandCherokee. Hier meer leesvoer over de GrandCherokee 2005 t/m 2010 (WK). -klik-
Kwa benzine/gas verbruik zullen de 6 of acht cilinder elkaar niet veel ontlopen. De 6cil. moet iets harder werken als de 8 cil.

Succes!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De proefrit was heerlijk. Wat een genot deze auto's. Ik rij nu een oldtimer en ik kan praktisch zonder de beurs te trekken, omruilen. Er zaten geen rare geluiden in de auto ook niet bij maximale uitslag. Ik heb ook nog achtjes gereden en dat ging ook prima en zonder rare geluiden. De auto is van binnen als nieuw. Alleen zag ik in het dashbord een lampje oplichten wat een motorblokje is. We hebben afgesproken dat dit voor de ruil verholpen wordt. Het enige waar ik nog over twijfel of ik toch niet beter voor een V8 had kunnen gaan. Maakt dit veel uit qua prestaties, geluid en ook verbruik? 

 

 

http://www.autowereld.nl/jeep/grand-cherokee/laredo-3-7-v6-automaat-6917099/foto.html

bewerkt door Jeepfreak2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de link Ab. Ik ga 'm zaterdag ophalen. De km stand is 170.000. Kan ik dan bepaalde reparaties verwachten? En hoe zit het met de distributieriem? Of heeft de Jeep een ketting? En wanneer moet deze vervangen worden? Ik ben blij met alle tips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het linkje van Ab bevat alle info die je nodig heb over je Jeep. Inclusief alle olie die erin moet, etc. Het is wel geschreven met de USA markt in gedachten dus soms moet je even googlen naar de juiste europese alternatieven.

Leuke jeep heb je. Ik heb het voorgaande model, een WJ (4.7HO V8). Hele fijne wagens om in te rijden. De WK is veelal hetzelfde, vooral het uiterlijk heeft een facelift gekregen.

Anyhoe, je hebt de 3.7 V6. Op zich niks mis mee, maar toen ik keek naar een gewone Cherokee viel me al op dat het verbruik nogal tegenvalt. Met 1:10 reken je jezelf rijk. 1:7 komt beter in de buurt, zeker op gas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks ik ben er nog steeds erg blij mee. Ik hou het nu even bij en na twee tankbeurten kom ik niet verder dan een gemiddeld verbruik van 1:6. Dit is combi van binnen de bebouwde kom en snelweg. Ik vind toch best tegenvallen, omdat ik mede vanwege het verbruik niet voor een V8 heb gekozen. Is 1:6 prima of kan dit beter? En hoe kun je het verbruik verbeteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb juist voor de V8 gekozen omdat het verbruik niet vreselijk veel van elkaar afweek.

 

Je zult er ook weinig aan kunnen doen afgezien van rustig rijden, misschien wat filters en vloeistoffen vervangen enzo. Zelf heb ik een Traildash besteld, dat is een ECU flasher met wat programmas zodat je wat kunt tunen. Maar veel zal dat vast ook niet uitmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achteraf bezien had ik ook liever voor de V8 gekozen. Ik wist wel dat de fabrieksopgave ver weg van de dagelijkse praktijk staan maar ik wist niet dat het zoveel kon afwijken. Afijn, de pret van het rijden in een Jeep wordt er niet minder om. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voordeel van de V8 vond ik dat deze in aanschaf meestal goedkoper is dan een V6 van hetzelfde jaar. Niemand wil ze kennelijk (meer). Okee, het ding is wel wat zwaarder, maar voor het verschil in aanschaf kan ik twee jaar lang het verschil in MRB betalen (ja, ik reken dat allemaal door :)). Tevens heb ik het trekgewicht dat op kenteken staat nodig, en voor de V6 is dat in het algemeen lager dan voor de V8. En aangezien het verbruik nagenoeg hetzelfde is (ik rij gemiddeld 1:6 op benzine) was de keuze voor mij snel gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vorige Amerikaan was een Mustang 3.8 v6 193 ps. verbruik lag tussen de 1:8 en 1:10 zeg er wel bij ik heb een rustige rijstijl.

Ik had van de 3.7 V6 toch een gunstiger verbruik dan 1:6 verwacht eerlijk gezegd, de Jeep zal wel een stuk zwaarder zijn en minder stroomlijn hebben natuurlijk maar dan nog.

Mijn GC 5.9 V8 heeft een verbruik van gemidddeld 1: 5,8 de vorige tankbeurt 1:6,1 gereden.

Veel verschil zit er idd niet in vergeleken met een V6 { bij de Jeep dan, bij de Mustang is het verschil toch behoorlijk V6 versus V8 }

 

mijn Mustang reed op lpg en de GC ook, dit in aanmerking genomen vind ik het verbruik wel redelijk.

bewerkt door Everhardus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook nog een andere Amerikaan, een '91 Chevrolet Caprice wagon met 5.0 liter V8 en daar is het verbruik gemiddeld 1:7,5 en op de snelweg zelfs 1:9,5.

Ik had daardoor wel verwacht dat mijn Jeep met V6 in ieder geval zuiniger zou zijn dan mijn Caprice. Maar inderdaad, zoals hierboven beschreven, een Jeep is een stuk minder gestroomlijnd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...