Spring naar bijdragen

Elektrische Fan


brandend zand
 Share

Recommended Posts

Zoals de meeste wel meegekregen hebben is mijn fan van de 5.9 defect. Alleen de 2e stand werkt nog vandaar dat mijn airco het nu niet goed doet. Dus ben ik op zoek naar een elektrische fan. Dus heeft iemand nog een goede fan liggen van de 5.9 laat het me weten.

Groet Gerrit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel Amerikanen vervangen de Niner fan door een fan uit de Ford Taurus (kennen wij als Mondeo volgens mij). Schijnt goed te passen en dat is ook een 2 speed fan.

Weet je wel zeker dat het de fan zelf is die defect is en niet de schakelaar? Dat laatste was namelijk bij mij het geval, waardoor ik geen low speed meer had. Dat sluit je als volgt uit: op de bovenste radiator slang zit een sensor, zoals deze:

radiator_hose.jpg

 

Als je de bedrading van die sensor los klikt, en de 2 pinnetjes in de bedrading doorverbindt, bijvoorbeeld met een paperclip, dan moet de fan gaan draaien. Contact moet natuurlijk wel op On staan. Kleine moeite, ik zou dit zeker even proberen. Is een veelvoorkomend probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, heb ik geprobeerd en hoor dan wel een relais schakelen naast de accu ongeveer maar fan doet helemaal niets. Dan toch fan stuk lijkt me :unsure: .

Dus op de sloop naar een fan van een Mondeo zoeken lijkt me dan een goede oplossing. Originele fan is bijna niet aan te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, heb ik geprobeerd en hoor dan wel een relais schakelen naast de accu ongeveer maar fan doet helemaal niets. Dan toch fan stuk lijkt me :unsure: .

Dus op de sloop naar een fan van een Mondeo zoeken lijkt me dan een goede oplossing. Originele fan is bijna niet aan te komen.

 

Stuur geert/jeepertje hier op het forum eens een pb.

Hij heeft nog een 5.9 staan die hij uit elkaar gaat halen.  mss heeft hij de fan nog...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...