bobbyagusta Geplaatst July 2, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2014 Hallo, Ik heb me een sye incl op maat gemaakte assen geplaatst incl nieuwe front yoke Tussenbak op de originele hoogte , maar nu heb ik trillingen tijdens het rijden Als ik de koppeling induw zijn de trillingen verdwenen Vanaf 80 km/u wordt dit alleen maar erger Wrangler 4.0 1991 , 4 " suspension lift en 32" banden inl 10j velgen Wie weet raad ? Ps. heb vantevoren nooit trillingen gehad !! Mijn dank , Bob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst July 2, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2014 Wat is er op maat gemaakt aan de assen? Je caster ook aangepast aan de assen? Banden met velgen uitgelijnd? Breedte banden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bobbyagusta Geplaatst July 3, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2014 Wat is er op maat gemaakt aan de assen? Je caster ook aangepast aan de assen? Banden met velgen uitgelijnd? Breedte banden? Ik heb me in de us een sye set besteld incl voor en achteras Heb deze moeten meten hoe ik ze wilde hebben , gemeten met de tussenbak op de orginele stand ( zonder doppen die erop zaten na verhoging ) rij op 32x12.5 banden . Na het monteren vd assen heb ik deze trillingen erin gekregen assen zijn gebalanceerd Wat is de caster ? Ben niet zo technisch !! dank Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst July 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2014 Als je ergens assen besteld hoort het bedrijf normaal ook te vragen wat je van plan bent qua verhoging. Hoe hoger je de jeep maakt mbv veerbladen of spiraalveren des te meer verandert je caster ( stand vooras ) Wat voor assen heb jij geplaatst? Wat is de complete bandenmaat? Zijn je banden gebalanceerd? Assen kan je niet balanceren. Je kan wel een wagen uitlijnen maar dat doe je als alles gebouwd en geplaatst is. Alles kruisjes ook vervangen nadat alles gebouwd is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bobbyagusta Geplaatst July 3, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2014 alle spicers zijn idd vernieuwd we hebben zelfs de vooras er onderuit gehaald , zo gaan rijden en de trilling zit er nog in volgens mij ligt het aan de achteras teraflex assen incl sye kit ( e bay.com 690usd ) de verkoper heeft alleen gevraagd om de assen te meten hoe ik ze wil hebben moet ik de auto uitlijnen na deze veranderingen want hiervoor liep mijn jeep recht zonder enige trillingen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bobbyagusta Geplaatst July 3, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2014 rij op 32x12.5x15" all season grabber ( geen grof profiel ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst July 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2014 alle spicers zijn idd vernieuwdwe hebben zelfs de vooras er onderuit gehaald , zo gaan rijden en de trilling zit er nog in volgens mij ligt het aan de achteras teraflex assen incl sye kit ( e bay.com 690usd ) de verkoper heeft alleen gevraagd om de assen te meten hoe ik ze wil hebben moet ik de auto uitlijnen na deze veranderingen want hiervoor liep mijn jeep recht zonder enige trillingen ? Ik ga er vanuit dat je het hebt over aandrijfassen....zonder vooras rijd niet echt soepel Maak eens een foto waarop de hoek tussen achterste aandrijfas en pinion goed te zien is. Heb je conventionele aandrijfassen of cv-assen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst July 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2014 Mijn gok is een cv en de achteras niet gedraaid, dus....... trillingen. siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bobbyagusta Geplaatst July 3, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2014 Ik ga er vanuit dat je het hebt over aandrijfassen....zonder vooras rijd niet echt soepel Maak eens een foto waarop de hoek tussen achterste aandrijfas en pinion goed te zien is. Heb je conventionele aandrijfassen of cv-assen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst July 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2014 Dat is mooi! Volgens mij heb ik de staafmixer gewonnen.... siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst July 4, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2014 Dat is mooi! Volgens mij heb ik de staafmixer gewonnen....siert. Siert heeft zo'n foutje vast vaker gezien... Bij een CV-as wordt de hoek gemaakt aan de kant van de cv-verbinding. De andere zijde staat recht op het pinion. Bij het wijzigen van een coventionele aandrijfas naar een cv type zul je dus de askanteling moeten aanpassen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door wiggen tussen de as en bladveren te leggen. succes met sleutelen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.