Spring naar bijdragen

Trillingen In Assen


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb me een sye incl op maat gemaakte assen geplaatst incl nieuwe front yoke

Tussenbak op de originele hoogte , maar nu heb ik trillingen tijdens het rijden

Als ik de koppeling induw zijn de trillingen verdwenen

Vanaf 80 km/u wordt dit alleen maar erger

Wrangler 4.0 1991 , 4 " suspension lift en 32" banden inl 10j velgen

Wie weet raad ?

Ps. heb vantevoren nooit trillingen gehad !!

Mijn dank , Bob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er op maat gemaakt aan de assen? Je caster ook aangepast aan de assen? Banden met velgen uitgelijnd? Breedte banden?

Ik heb me in de us een sye set besteld incl voor en achteras

Heb deze moeten meten hoe ik ze wilde hebben , gemeten met de tussenbak op de orginele stand ( zonder doppen die erop zaten na verhoging )

rij op 32x12.5 banden . 

Na het monteren vd assen heb ik deze trillingen erin gekregen

assen zijn gebalanceerd

Wat is de caster ? Ben niet zo technisch !!

dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je ergens assen besteld hoort het bedrijf normaal ook te vragen wat je van plan bent qua verhoging. Hoe hoger je de jeep maakt mbv veerbladen of spiraalveren des te meer verandert je caster ( stand vooras )

 

Wat voor assen heb jij geplaatst?

 

Wat is de complete bandenmaat?

 

Zijn je banden gebalanceerd? Assen kan je niet balanceren. Je kan wel een wagen uitlijnen maar dat doe je als alles gebouwd en geplaatst is.

 

Alles kruisjes ook vervangen nadat alles gebouwd is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alle spicers zijn idd vernieuwd

we hebben zelfs de vooras er onderuit gehaald , zo gaan rijden en de trilling zit er nog in

volgens mij ligt het aan de achteras

 

teraflex assen incl sye kit  ( e bay.com 690usd )

de verkoper heeft alleen gevraagd om de assen te meten hoe ik ze wil hebben

moet ik de auto uitlijnen na deze veranderingen want hiervoor liep mijn jeep recht zonder enige trillingen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alle spicers zijn idd vernieuwd

we hebben zelfs de vooras er onderuit gehaald , zo gaan rijden en de trilling zit er nog in

volgens mij ligt het aan de achteras

teraflex assen incl sye kit ( e bay.com 690usd )

de verkoper heeft alleen gevraagd om de assen te meten hoe ik ze wil hebben

moet ik de auto uitlijnen na deze veranderingen want hiervoor liep mijn jeep recht zonder enige trillingen ?

Ik ga er vanuit dat je het hebt over aandrijfassen....zonder vooras rijd niet echt soepel ;)

Maak eens een foto waarop de hoek tussen achterste aandrijfas en pinion goed te zien is. Heb je conventionele aandrijfassen of cv-assen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is mooi! Volgens mij heb ik de staafmixer gewonnen....siert.

Siert heeft zo'n foutje vast vaker gezien...

Bij een CV-as wordt de hoek gemaakt aan de kant van de cv-verbinding. De andere zijde staat recht op het pinion. Bij het wijzigen van een coventionele aandrijfas naar een cv type zul je dus de askanteling moeten aanpassen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door wiggen tussen de as en bladveren te leggen.

succes met sleutelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...