Spring naar bijdragen

Voorruit Uithalen


Recommended Posts

Hallo!

Het frame van mijn voorruit heeft zijn beste tijd gehad dus heb ik maar een nieuwe besteld.

Ik zou wel graag mijn ruit zelf willen hergebruiken want die dingen zijn niet goedkoop. Kan die ruit eruit gehaald worden en hoe doe ik dat het best?

Groeten

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ruit zit met kit vast. Je moet dan de kit doorsnijden zonder de rubbers en het glas zelf te beschadigen. Je hebt hier een simpel stuk gereedschap voor, 2 handvaten met een snijdraad waardoor je al "zagend" de kit rondom de ruit doorsnijd, een goed scherp mes of een schroevendraaier kan ook. Dit kan wel heel lastig zijn want je snijd/beschadigt ook zomaar de ruit zelf als je niet oplet. Normaal gesproken is dat niet zo'n probleem omdat je dit meestal doet als de ruit toch al kapot is.

 

Daarna het restant kit verder wegsnijden (hoeft niet helemaal) nieuwe kit erop en ruit er terug oplijmen, rubbers terug en klaar is kees. Maar dat is een stuk makkelijker gezegd dan gedaan. Was ook wel benieuwd hoe het zit nadat ik een keer bijna een boom door de voorruit had   :D Ik dacht dat de ruit alleen in rubbers zat geklemd, dan is het redelijk eenvoudig met afwasmiddel en een sterk dik touwtje, en niet gelijmd, maar dus wel. Ook zitten er 2 aparte rubbers in het frame en is het vervangen toch niet zo eenvoudig als bij de voorruit van andere auto's.

 

Heb je geen carglass verzekering? Gewoon laten doen en zeggen dat je ruit onderweg zodanig gesneuveld is dat je hem er maar meteen helemaal uit hebt gehaald om naar huis te rijden ;-) Het is per slot van rekening een Jeep en je rijd wel vaker rond met de voorruit neergeklapt toch?? ;-)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 3 weken geleden mijn voorruit laten vervangen door CarGlass. Even nagevraagd bij de verzekering en toen laten doen.

Totale kosten: 67 euro.  Inclusief het verwijderen en repareren van de roestplekken in het raamframe.

 

Waarom zou je voor dat bedrag zelf lopen prutsen ?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 3 weken geleden mijn voorruit laten vervangen door CarGlass. Even nagevraagd bij de verzekering en toen laten doen.

Totale kosten: 67 euro.  Inclusief het verwijderen en repareren van de roestplekken in het raamframe.

 

Waarom zou je voor dat bedrag zelf lopen prutsen ?!

 

Omdat je verzekerd moet zijn voor ruitschade, zo niet vraagt Carglass al snel het tienvoudige van dat bedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat je verzekerd moet zijn voor ruitschade, zo niet vraagt Carglass al snel het tienvoudige van dat bedrag.

Zonder verzekering zou ik 400 euro kwijt zijn. Dus ik zou zeggen : gewoon even navragen bij je verzekering. De meeste verzekeringen met Beperkt-Casco vergoeding hebben al een ruitschade verzekering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ben ik niet verzekerd voor ruitschade maar zal het morgen eens navragen. Zou wel mooi zijn natuurlijk :-) denk niet dat ik het zelf ga doen, want het lijkt me nu niet direct gemakkelijk. Heb vandaag eens gebeld naar mijn garage. Die man heeft tijdje terug nog een ruit van een TJ vervangen, en ik denk niet dat een YJ zo verschillend zal zijn. Ik zal wel laten weten hoe het verlopen is.

Alleszins bedankt Pepijn voor de uitleg en de rest natuurlijk ook bedankt voor de input!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je geen carglass verzekering? Gewoon laten doen en zeggen dat je ruit onderweg zodanig gesneuveld is dat je hem er maar meteen helemaal uit hebt gehaald om naar huis te rijden ;-) Het is per slot van rekening een Jeep en je rijd wel vaker rond met de voorruit neergeklapt toch?? ;-)

 

?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het eens nagevraagd en heb geen ruitschadeverzekering. Frame doorzagen is ook een optie maar doe ik liever niet. Lijkt me meer risico om de ruit ook te beschadigen. Als ik hem er niet uitkrijg zal ik een nieuwe ruit moeten kopen denk ik. Mijn garage kan die bestellen voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het eens nagevraagd en heb geen ruitschadeverzekering. Frame doorzagen is ook een optie maar doe ik liever niet. Lijkt me meer risico om de ruit ook te beschadigen. Als ik hem er niet uitkrijg zal ik een nieuwe ruit moeten kopen denk ik. Mijn garage kan die bestellen voor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...