Boxman Geplaatst February 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2014 (bewerkt) Mijn cherokee heb ik voorzien van andere radiateur en onlucht via temp. senzor (achter op blok). Hij blijft op onderstaande temperatuur hangen (dus net niet in rood). Wat vinden jullie ? zo laten of verder gaan zoeken naar mogelijkheden om temp naar beneden te krijgen ? http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=5698_foto4_niwi.jpg (zie nu dat foto niet automatisch wordt toegevoegd, maar wijzertje staat op 3/4) February 14, 2014 bewerkt door Boxman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst February 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2014 Doet de waterpomp het wel? Even voelen of de slangen overal warm worden na een koude start. Het kan ook de thermostaat zijn die blijft 'hangen'. De temperatuur loopt meestal op tot bij de 100 gr. Hierna gaat de thermostaat open en zakt de temperatuur tot ong. 90-95 graden. Het kan ook de temperatuur sensor zijn. Kortom zaken genoeg om even na te lopen. Het kan ook wel helpen oom de echte temperatuur te weten door deze met een thermomwter te meten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rene83 Geplaatst February 26, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2014 Die motorkap van die witte erop zetten sander, kan ie de warmte onder de kap beter kwijt ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boxman Geplaatst February 28, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2014 Heb in tweede instantie de thermostaat eruit gehaald, toen werd hij niet meer warm. Nieuwe gekocht bij Boris. Nu staat hij echter op 1/3 van links (dus op ong 80 gr.) en wordt niet warmer. maar ja, liever iets te koud dan te warm... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst February 28, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2014 ALs je deze hebt gekocht bij Boris, dan klopt het wel dat de motor niet warmer wordt dan zo'n 80 graden. Deze thermostaat gaat open zodra de 80 graden bereikt worden. ALs dit je te koud is, dan zul je een thermostaat moeten kopen die pas open gaat bij een hogere temperatuur. Ik heb zelf een thermostaat die open gaat rond de 90 graden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boxman Geplaatst February 28, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2014 yep, die heb ik gekocht (verwacht ik...) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roler Geplaatst April 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2014 G'day, Nieuw op dit forum, maar al een paar jaar op Us and Australie forums actief, evenals het werken aan de Xj. De 80 graden thermostaat is, hoewel beschikbaar voor de XJ, niet ideaal.Koeler is niet altijd beter, en sub operating temp koelvloeistof zorgt voor persisterend open loop situaties, die er onder andere in kunnen resulteren dat de motor "rich" loopt, met andere woorden, relatief meer benzine bij de lucht mixed. Je kan er prima mee rijden, maar je bougies raken sneller bevuild and je verbruikt meer bezine. De 195 Fahrenheit thermostaat is wat de OEM (original equipment manufacturer) is, dus mijn advies is blijf daarbij. Vraag voor de OP (original poster): werd de Xj ook al warmer VOORDAT je de radiateur wisselde, of deed ie dat erna? Dit kan een wezenlijk verschil maken: als dit optrad NA de wissel, heb je hoogst waarschijnlijk lucht in het systeem. Ik heb nog nooit gehoord over onluchten via de thermo sensor achte rop het block. Onluchtenvan de Xj dienst te gebeuren door langzaam vullen van de radiator, motor aanzetten en wachten tot bubbels niet meer omhoog komen. Radiaotor dop erop en overflow tank bijvullen. De XJ heeft een 'self burping' system, daty vervolgens ervoor zorgt dat lucht uit het systeem raakt. Het warmer lopen maar niet overkoken kan diverse oorzaken hebben, dus als dit het niet was, kijken we verder. Een heel ander simpel ding, ALS het is gebeurd na het onluchten, is dat je temp sensor nu kapot is, met als gevolg een foute weergave van je temp op de dash. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.