Spring naar bijdragen

Cherokee Te Warm ? Maar Niet In Rood...


Boxman
 Share

Recommended Posts

Mijn cherokee heb ik voorzien van andere radiateur en onlucht via temp. senzor (achter op blok).

 

Hij blijft op onderstaande temperatuur hangen (dus net niet in rood).

 

Wat vinden jullie ? zo laten of verder gaan zoeken naar mogelijkheden om temp naar beneden te krijgen ?

 

http://www.4x4fotos.nl/upload/img.php?image=5698_foto4_niwi.jpg

 

 

(zie nu dat foto niet automatisch wordt toegevoegd, maar wijzertje staat op 3/4)

bewerkt door Boxman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doet de waterpomp het wel? Even voelen of de slangen overal warm worden na een koude start.

Het kan ook de thermostaat zijn die blijft 'hangen'.

De temperatuur loopt meestal op tot bij de 100 gr. Hierna gaat de thermostaat open en zakt de temperatuur tot ong. 90-95 graden.

Het kan ook de temperatuur sensor zijn. Kortom zaken genoeg om even na te lopen.

Het kan ook wel helpen oom de echte temperatuur te weten door deze met een thermomwter te meten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ALs je deze hebt gekocht bij Boris, dan klopt het wel dat de motor niet warmer wordt dan zo'n 80 graden. Deze thermostaat gaat open zodra de 80 graden bereikt worden. ALs dit je te koud is, dan zul je een thermostaat moeten kopen die pas open gaat bij een hogere temperatuur. Ik heb zelf een thermostaat die open gaat rond de 90 graden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

G'day,

 

Nieuw op dit forum, maar al een paar jaar op Us and Australie forums actief, evenals het werken aan de Xj.

 

De 80 graden thermostaat is, hoewel beschikbaar voor de XJ, niet ideaal.Koeler is niet altijd beter, en sub operating temp koelvloeistof zorgt voor persisterend open loop situaties, die er onder andere in kunnen resulteren dat de motor "rich" loopt, met andere woorden, relatief meer benzine bij de lucht mixed. Je kan er prima mee rijden, maar je bougies raken sneller bevuild and je verbruikt meer bezine.

 

De 195 Fahrenheit thermostaat is wat de OEM (original equipment manufacturer) is, dus mijn advies is blijf daarbij.

 

Vraag voor de OP (original poster): werd de Xj ook al warmer VOORDAT je de radiateur wisselde, of deed ie dat erna?

Dit kan een wezenlijk verschil maken: als dit optrad NA de wissel, heb je hoogst waarschijnlijk lucht in het systeem. Ik heb nog nooit gehoord over onluchten via de thermo sensor achte rop het block. Onluchtenvan de Xj dienst te gebeuren door langzaam vullen van de radiator, motor aanzetten en wachten tot bubbels niet meer omhoog komen. Radiaotor dop erop en overflow tank bijvullen.

De XJ  heeft een 'self burping' system, daty vervolgens ervoor zorgt dat lucht uit het systeem raakt.

 

Het warmer lopen maar niet overkoken kan diverse oorzaken hebben, dus als dit het niet was, kijken we verder.

Een heel ander simpel ding, ALS het is gebeurd na het onluchten, is dat je temp sensor nu kapot is, met als gevolg een foute weergave van je temp op de dash.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...