Spring naar bijdragen

lampje


timmerluca
 Share

Recommended Posts

Allereerst welkom hier, timmerluca! yes.gif

Wat betreft je ABS lampje: Dat probleem hebben meerdere Cherokee's uit die jaren!

En er zijn al heel wat topics over geweest ook:

ABS lampje

Thuis uitvinder tongue.gif

Zelfde probleem als jij?

Nog één met brandend ABS lampje

En volgens mij zijn er nog meer.... Zoek maar eens op "remmen" met de zoekfunctie van het forum!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb hetzelfde. Het ligt aan de balancering van de banden. Er zit een groot aantal nopjes in de velg. Die worden continue geteld. Zodra de wielen blokkeren komen er geen nopjes langs, waardoor de ABS weet dat hij moet stoppen met remmen.

Als je wielen niet goed gebalanceerd zijn kan het zijn dat de nopjes niet goed in lijn lopen, waardoor de ABS de tel kwijt raakt. Als dat hetgeval is springt het lampje Check ANtilock aan. Bij mij gebeurt dit rond de 120 kilometer per uur. De auto begint dan ook licht te bibberen.

Je kan het checken door te kijken of het op een vaste snelheid gebeurt of bijvoorbeeld altijd als je over een hobbel of drempel rijdt.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja het geweldige abs wink.gif , als het werkt is het leuk.

ik ben nu in een week ongeveer 6 bezoeken en 1200 euro verder bij de dealer, alles is doorgeblazen en alle sensoren vernieuwd, daarvoor had ie al nwe schijven , abs pomp en hoofdrem cylinder , ( dus eingenlijk een kompleet nw systeem nu) en heb nu hetzelfde als jullie.

maargoed, als je de moter uitzet en weer start is het over. huh.gif . dus als ik mijn advies mag geven; let vooral op je remdruk en of je auto normaal tot stilstand komt en laat het lampje zijn gang maar gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by corfu@Aug 29 2005, 22:06

ps . bij b&s beginnen ze al niet eens meer aan abs problemen , zegt wel wat

<div align="right">

Had vandaag een knipperend lampje van airbagg.

Wel niet van JEEP deze keer maar van een Ford huh.gifohmy.gif

In boekje staat ``dealer adviseren`` laugh.giflaugh.giflaugh.giftongue.giftongue.gif

Dikke l*l voor Ford cool.gif , heb zelf gekeken eerst en was gewoon een kapotte zekering dry.gifdry.gif ,

Dus niet altijd te snel het ergste denken ,Electro he ph34r.gifph34r.gifph34r.gifsmile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als YJ rijder heb ik maar een mening::

lampje eruit slopen, ABS regel unit ontmantelen en als oude vertrouwde auto remmen op de druk van de rechtervoet. dan weet je dat het altijd werkt en nog belangerijker dat het altijd constant werkt, een auto die de ene keer op het spreekwoordelijke dubbeltje en de andere keer op en daalder remt lijkt me ook niet fijn, ik vind het zelf belangrijk dat ie consequent is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by corfu@Aug 29 2005, 23:11

maar wat als alle zekeringen goed zijn, blink.gif   dan moet je zeker bang worden ohmy.gif   tongue.gif <div align="right">

Toch de moeite , EN het geld waard om eerst ff te CHECK(EN) weet je wel wink.gifcool.gifdry.gif De(st) dealer blijft daar wel wonen hoor rolleyes.gifrolleyes.gifbye1.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by corfu@Aug 29 2005, 23:11

maar wat als alle zekeringen goed zijn, blink.gif   dan moet je zeker bang worden ohmy.gif   tongue.gif <div align="right">

Zelfs als alle zekeringen goed lijken te zijn is het niet uitgesloten dat er een of meerdere geen contact maakt ,corrosie o.i.d. wil nog al eens voorkomen .

Toch zekeringen altijd ff checken ,wil wel eens voorkomen . yes.gifyes.gifwacko.gif

Wil niet perse het laatste woord hebben uiteraard, maar heb dit al verschillende keren aan de hand gehad ,vandaar begrijpt U wel biggrin.gifbiggrin.gifcool.gifworshippy.gifthumbsup.gif

En wat is bang eigenlijk????? blink.gifohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by JOHN GRAND@Aug 30 2005, 08:36

Zelfs als alle zekeringen goed lijken te zijn is het niet uitgesloten dat er een of meerdere geen contact maakt ,corrosie o.i.d. wil nog al eens voorkomen .

Toch zekeringen altijd ff checken ,wil wel eens voorkomen . yes.gif   yes.gif   wacko.gif Wil niet perse het laatste woord hebben uiteraard, maar heb dit al verschillende keren aan de hand gehad ,vandaar begrijpt U wel  biggrin.gif   biggrin.gif   cool.gif   worshippy.gif   thumbsup.gif

En wat is bang eigenlijk????? blink.gif   ohmy.gif <div align="right">

laatste woord (en) tongue.gif ; bang voor de kosten van een nw remsysteem blink.gif

heb alles nu toch maar door de dealer laten doen vanwege de kwetsbaarheid en voor de zekerheid van werkende remmen biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by corfu@Aug 30 2005, 22:15

laatste woord (en)  tongue.gif   ; bang voor de kosten van een nw remsysteem blink.gif  

heb alles nu toch maar door de dealer laten doen vanwege de kwetsbaarheid en voor de zekerheid van werkende remmen biggrin.gif <div align="right">

Okay, hoop dat nu alles goed is .

Lots off suc6 wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn nieuwe Jeep Cherokee 4.0i LTD uit 92 staat op dit moment bij de garage voor een grote beurt.

Ik heb af en toe als ik met redelijke sneheid hard rem dat dit "check antilock" lampje gaat branden. Ook hoor je heel soms een motortje zachtjes brommen. De garage waar ik vannochtend de auto naartoe heb gebracht vertelde mij dat dit brommende motortje wellicht de ABS pomp is, maar dat dit niet meteen betekend dat hij stuk is.

Ook vertelde hij dat een aantal onderdelen van het ABS systeem een soort levenslange garantie hebben en dat bij defecten deze kostenloos door een Jeep garage vervangen moeten worden. Wellicht dat ze iets van uurloon rekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by lkraan@Aug 31 2005, 12:46

Mijn nieuwe Jeep Cherokee 4.0i LTD uit 92 staat op dit moment bij de garage voor een grote beurt.

Ik heb af en toe als ik met redelijke sneheid hard rem dat dit "check antilock" lampje gaat branden. Ook hoor je heel soms een motortje zachtjes brommen. De garage waar ik vannochtend de auto naartoe heb gebracht vertelde mij dat dit brommende motortje wellicht de ABS pomp is, maar dat dit niet meteen betekend dat hij stuk is.

Ook vertelde hij dat een aantal onderdelen van het ABS systeem een soort levenslange garantie hebben en dat bij defecten deze kostenloos door een Jeep garage vervangen moeten worden. Wellicht dat ze iets van uurloon rekenen.

<div align="right">

Nieuw Jeep en nu al in de garage? wink.gif

Die ABS pomp hoor je inderdaad. In het instructieboekje (bij mij, XJ 91) staat dat na een paar keer remmen de pomp in werking treedt en dat je dat in het interieur kunt horen, een soort grommend geluid. Als die pomp permanent loopt is er iets mis.

Er is een "levenslange" recall voor (een gedeelte van) de ABS pomp, maar ik heb ook begrepen dat als die eenmaal is uitgevoerd, die garantie niet verder gaat dan de voordeur of misschien iets verder vanwege garantie op een reparatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Newbe@Aug 31 2005, 15:05

Nieuw Jeep en nu al in de garage?  wink.gif

Die ABS pomp hoor je inderdaad. In het instructieboekje (bij mij, XJ 91) staat dat na een paar keer remmen de pomp in werking treedt en dat je dat in het interieur kunt horen, een soort grommend geluid. Als die pomp permanent loopt is er iets mis.

Er is een "levenslange" recall voor (een gedeelte van) de ABS pomp, maar ik heb ook begrepen dat als die eenmaal is uitgevoerd, die garantie niet verder gaat dan de voordeur of misschien iets verder vanwege garantie op een reparatie.

<div align="right">

ik heb net dit hele traject achter de rug met mijn xj uit 91 ( denk niet dat er veel verschil is met een 92 er) en mij is het volgende verteld door zowel jeep nl als mijn dealer;

dat de pomp bromt, ook al is het hard , zegt niks. als hij maar niet continu bromt

( dan heb je dus een doorlopend druk verlies en ook dan gaat het lampje branden)

de recall is eenmaal geldig, als ie eenmaal is uitgevoerd dan heb je de gebruikelijke garantie op de nwe onderdelen.

op een nwe abs pomp, hoofdremcylinder bv is dit twee jaar.

ook op de werkzaamheden heb je dus dan garantie.

op de site van jeep.nl kan je mbv de laatste 8 letters/ cijfers van je chassis nr controleren of er al recalls op je jeep zijn en /of die al uitgevoerd zijn.

verder kan het van alles zijn wat maakt dat je lampje gaat branden; je abs sensoren, loszittende kabels, zekering.

een dealer kan mbv de juiste apparatuur dit allemaal uitlezen waar eventuele storingen zitten.

let wel op dat de werking van je remmen continu is want het systeem kan hele rare dingen doen ohmy.gif .

veel succes

yury

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Newbe@Aug 31 2005, 15:05

Nieuw Jeep en nu al in de garage?

hehe smile.gif Ik heb zeer weining verstand van auto's en Jeeps.

Er zat ook geen onderhoudsboekje bij en aangezien ik er wat kilometers mee ga maken wilde ik er zo zeker mogelijk van zijn dat alles in orde is en daarom heb ik hem maar meteen een grote beurt gegeven. Wellicht meer nodig voor mijn geestelijke rust en vertrouwen in de auto dan dat de Jeep het echt nodig had smile.gif

De pomp bromt bij mij af en toe kort en zachtjes. Het lampje brand ook heel soms als ik wat harder rem. Ik kijk het nog een tijdje aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

Binnenkort zal ik het hele verhaal en neem maar aan het is echt een heel verhaal vertellen over de recall van mijn ABSpomp.

Maar in het kort ,op mijn Cherokee zat ook een recall en deze is in 1998 uitgevoerd dus een nieuwe pomp gemonteerd.Nu was het weer zover de pomp had weer de geest gegeven.Aankomende dinsdag wordt mijn pomp opnieuw vervangen en wel geheel kosteloos dankzij de perfecte service van Chrysler-Nederland.

Dus al is de recall in het verleden uitgevoerd wil dus nog niet per defenitie zeggen dat het dus niet weer kan gebeuren die recall.

Wordt vervolgd...........! biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even nog een aanvulling op jullie verhaal,

Bij mijn XJ 4.0HO 1991 is de ABS eruit gehaald en toch blijf ik als ik harder rem dat tikkende tokkende (geef het een naam) geluid horen in het interieur van de auto.

Nu heb ik eens boven mijn rempedaal gekeken en daar zit de remschakelaar die bij een normale auto je remlichten van spanning 12Volt voorziet, bij een cherokee hangt er een remlichtschakelaar waar je een hele zeetanker mee zou kunnen verlichten dus ik denk dat er in de schakelaar iets zit wat de druk of de uitslag van je pedaal registreerd en middels een stukje electronica of mechanica een pulserend signaal afgeeft aan je ABS systeem.

Binnenkort gaat ik eens verder op onderzoek uit, want het geluid is niet leuk om te horen.

Zeker niet als er iemand met je mee rijd, want je krijgt eerst een reactie van hé motje je toerenteller is kaduk want die geeft te weinig aan bij deze snelheid laugh.gif en als volgende krijg je dan als je wat harder remt "valt ie zometeen uit elkaar of zo"

En ja daar wil je dan toch wel van af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...