Spring naar bijdragen

3e remlicht


Recommended Posts

Hoi Jeepers,

Ik ben sinds kort in het bezit van een GC 5.2 1993. Op de achterklep zit een derde remlicht, wat het niet deed toen ik hem kocht. Even de doos open en een lampje vervangen dacht ik. Bleek dat er geen bedrading in zat en ook geen fittingen. Komt dat doordat de achterklep ooit eens is vervangen door een nieuwer model of heeft dit af fabriek er nooit ingezeten en was het een (prijzige?) optie?

Graag jullie tips hoe ik dit remlicht aan kan sluiten. Kan het via de lopende ruimte voor de ruitensproeier bv. of moet het anders?

Vast bedankt,

Bram

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Officieel was een derde remlicht in '93 nog niet toegestaan. Mogelijk is de auto een keer bij de RDW geweest, en heeft men domweg de boel moeten demonteren! Officieel moeten dan inderdaad de lampen, fittingen én bedrading weggehaald worden..... (voorbeeld is de YJ uit die jaren: "knipperlichten" vóór, in de grill, bestaan uit slechts het glaasje...).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Aug 13 2005, 12:21

Officieel was een derde remlicht in '93 nog niet toegestaan. Mogelijk is de auto een keer bij de RDW geweest, en heeft men domweg de boel moeten demonteren! Officieel moeten dan inderdaad de lampen, fittingen én bedrading weggehaald worden..... (voorbeeld is de YJ uit die jaren: "knipperlichten" vóór, in de grill, bestaan uit slechts het glaasje...).

<div align="right">

Dat zou een mogelijkheid zijn. Bedankt voor je reactie.

Groet, Bram

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ZJ uit 1996, gekocht bij een officieel Jeep dealer, had ook geen aangesloten derde remlicht. Mijn auto hiervoor, een Chrysler Stratus, ook uit 1996, idem dito.

Ik heb dit echter bij de aankoop direct laten aansluiten. Verklaring van de dealer destijds; Derde remlichten waren toen (1996 en eerder) officieel nog niet toegestaan, en de door Chrysler geleverde auto's voor nederland mochten dus geen derde remlicht hebben. (En zoals eerder verteld, dan is het uitdraaien van het lampje niet voldoende).

De bedrading was echter wel voorbereid, dus alleen lampjes en fittinkjes waren voldoende. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by ZJFred@Aug 13 2005, 19:47

Mijn ZJ uit 1996, gekocht bij een officieel Jeep dealer, had ook geen aangesloten derde remlicht. Mijn auto hiervoor, een Chrysler Stratus, ook uit 1996, idem dito.

Ik heb dit echter bij de aankoop direct laten aansluiten. Verklaring van de dealer destijds; Derde remlichten waren toen (1996 en eerder) officieel nog niet toegestaan, en de door Chrysler geleverde auto's voor nederland mochten dus geen derde remlicht hebben. (En zoals eerder verteld, dan is het uitdraaien van het lampje niet voldoende).

De bedrading was echter wel voorbereid, dus alleen lampjes en fittinkjes waren voldoende. wink.gif <div align="right">

de bedrading zal er toch niet helemaal uit zijn ? Je kunt hem, mag ik aannnemen toch weer opppikken :

bovenin de achterklep of in het li.achterspatbord,

in elk geval vanaf de gewone achterlichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een ZJtje uit '94 en heb voor de gein ook eens even gekeken. Ligt voorbereid in mijn geval. Links tussen binnenbekleding en carroserie in de klep zie ik een aansluitplug liggen. Maar weer eens langs carplan om een unit te halen.

Of zijn er beter oplossingen? Zeg maar goedkoper. laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...