Spring naar bijdragen

Plaats Backlash Shims Dana 30


Rienl
 Share

Recommended Posts

hallo allemaal,

 

ik heb net een treutrac locker voor in mijn hp dana 30 (abs) die ik van een cherokee onder mijn grand heb gezet.

met het demonteren van het origineel differentieel merkte ik dat er geen shims tussen het difflager en de asbehuizing zat zoals bij dana 35en44 maar dat deze tussen het difflager en het differentieel zelf zaten.

 

nu was mijn vraag of iemand wist hoe je nu de backlash van de locker(differentieel) kan afstellen zonder telkens de lagers er op en af te halen ?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de truetrac steekt er in heeft me wel twee sets rollementen gekost en bijna 2dagen werk  :wacko: hopelijk mag het resultaat er zijn op het terrein B)

 

de truetrac steekt er in heeft me wel twee sets rollementen gekost en bijna 2dagen werk  :wacko: hopelijk mag het resultaat er zijn op het terrein B)

 

Tip voor een volgende keer:

 

Slijp/schuur een oud lager wat ruimer, dan heb je je eigen afstellager waarmee je de boel afstelt. Is de backlash naar je zin, dan pas pers je er het nieuwe lager op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het goed begrijp schuur je de oudelagers af, om zo een pre-load (spanning) op je lagers te krijgen? Hoeveel raad je aan?

 

Ik sta ook voor deze klus, maar dan ook de pinion vervangen...

 

Als er tips zijn, lees ik deze heeeel graag! :thumbsup:

 

Je schuurt de binnenzijde van de lagers net voldoende zodat deze zonder persen te monteren en demonteren zijn. Aan de zijkanten van het lager waar de shims tegen rusten kom je niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...