Spring naar bijdragen

Inhouden Op Benzine En Gas Tijdens Het Rijden


David VanB
 Share

Recommended Posts

Beste,

Nu begint m'n Cherokee XJ'88 toch vreemd te doen, dit komt voor zowel op benzine als op gas.

 

Tijdens het rijden houdt hij gewoon in, en gaat niet sneller dan 50km/u en 2000 toeren ... happeren, schodderen, pruttelen.

H'm dan in nutraal zetten, gas geven en de toeren gaan terug omhoog ... in D zetten en terug hetzelfde ??!!

 

Afzetten, herstarten ... soms is het probleem meteen weg, soms moet je dit twee-drie maal herhalen ...

 

Voor de rest rijdt hij perfekt ... wat zou dit kunnen zijn ?? !!

 

Iemand een idee ??

 

Met vriendelijke groeten,

David

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan van alles zijn David, ik denk niet de brandstoftoevoer, omdat de storing op gas en benzine voorkomt.

In de 4.0 L zitten nogal wat sensoren, die storingen kunnen veroorzaken.

Ik heb zo'n storing wel gezien met een defekte gasklepsensor(trottle body aan de achterkant).

Ik gok op een storing veroorzaakt door een sensor, onsteking kan ook maar dat is niet mijn eerste indruk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan van alles zijn David, ik denk niet de brandstoftoevoer, omdat de storing op gas en benzine voorkomt.

In de 4.0 L zitten nogal wat sensoren, die storingen kunnen veroorzaken.

Ik heb zo'n storing wel gezien met een defekte gasklepsensor(trottle body aan de achterkant).

Ik gok op een storing veroorzaakt door een sensor, onsteking kan ook maar dat is niet mijn eerste indruk.

Zou wel kunnen, drie jaar geleden bleef hij steeds in hoge toeren hangen, toen ik de trolle body gereiningd hebt deed hij het weer goed, dus waarom ook niet omgekeerd ??

Groeten,

David

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd ?? Vanmorgen het trottle body gereinigd en op benzine nog steeds problemen. Op LPG rijden gaat zeer goed.

- Starten op benzine ... draait op 1000 toeren, gas geven is willen stil vallen, gas lossen en hij wil dan zelfs niet meer naar 1000 toeren gaan.

Blijft dan maar wat prutten en valt dan stil.

- Terug starten op benzine, lichtjes gas geven dat hij overslaat op LPG ... en geen problemen meer.

- Het lijkt wel of hij geen bezine genoeg krijgt ...

 

Zouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Allen, mss nog een late reactie, maar toch. Na weken, maanden zoeken en sukkelen komt het boven. Drie jaar geleden had ik een gescheurde benzineleiding in de tank en benzinepomp.

Wel nu ... die monteur had deze vervangen door een gewone waterleiding ... dus alles was nu opgelosd ... op het laatse kwam er geen bezine meer, dus werd het duidelijk (...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Beetje mosterd na de maaltijd, maar een simpele fuel pressure reading  (kan je doen met een meter aan de test poort) geeft  je snel een idee of je zogenoemde "stalling" komt door een fuel delivery probleem of iets anders.

35-39 PSI voor de RENIX XJ (jouw '88)  als ik me niet vergis.

 

Problemen als deze zijn niet zeldzaam in de XJ en dingen als Crankshaft Position Sensors of Camshaft position sensors kunnen exact vergelijkbare problemen veroorzaken. Stapsgewijze diagnostiek brengt de oorzaak meestal snel aan het licht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...