Spring naar bijdragen

Even Voorstellen.


grimgrimgrim
 Share

Recommended Posts

Hallo mede JEEP rijder.

 

Ik ben reeds zo'n 10 jaar in bezit van een '89 Cherokee 4.0

Voor het grootste deel op he JEEPSunlimited forum, 

 

Vele ander wagens erbij gereden, van een DAF 55 Coupe tot en met een gewone Mondeo aan toe.

 

Ik rij nu naast de boodschappen Citroen C1 een MB 500 SEL uit '85 , mooie V8 5.0 ltr.

Maar aangezien per 2014 de wegenbelasting weer een flinke duit uit mijn zakjes gaat trommelen ben ik nu na een 2 jaartjes stilstand de JEEP weer van stal te halen.

En weer APK klaar te maken, stukje uitlaat, ruitensproeiertje, wissertjes enzovoorts.

Grootste klusje gaat worden de kachelradiateur vervangen......

 

Heb er wel nog de afgelopen winters mee gereden, zeker met de sneeuw en met name de Mickey Thompson banden geen vervelende bezigheid.

Meteen na aankoop heb ik er eigenhandig een 3.5" lift onder geschroefd, bladveren, langere armen, dempers enzovoorts een echte lift dus en geen "blokjes".

Door de hoogte moest er ook een SYE onder komen (Slip Yoke Eliminator), i.c.m. een voor-aandrijfas vormt dit nu de achterwiel aandrijving.

 

Veel kleine dingetjes aan gedaan zoals extra relais voor de centrale vergrendeling, nu werkt het allemaal een stuk strakker door betere spanningsvoorziening.

Overheadconsole met compas enzo uit '90 model er in gezet met matching zonnekleppen. 

Lekkende benzinetank vervangen, van die dingen

 

Heb vele foto's maar die staan even op "andere PC".

Zal zo mijn 1e "post" maar eens plaatsen want ik heb nog een onderdeeltje nodig.... :D

 

 

 

 

 

post-8229-0-03636900-1378396551_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vint het knap wat je gedaan hebt, was het plug en play met het overhead console?

Veeeeeeel pluggen en nog meer playen,

Ik heb een '89 en console komt uit een '91 , (ge-upgrade versie van '89)  dus veel elektronica net even anders.

Zo'n 8 jaar terug uitgevogeld hoe.

 

Wel wat nieuwe draadjes  enzo.

Maar had op Marktplaats destijds complete JEEP FSM ( 2 delen) gescored voor zo'n 30 euro.

Nu op Ebayreprints  ca USD 100 p.s.

 

Maargoed met de hulp daarvan geinstalleerd, wel oude stof eraf en nieuwe op de zonnekleppen en console angebracht.

 

Nog steeds "cool" om in zo'n bijna oldtimer een werkend fabrieks compas te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nah dacht dat het overleden was omdat ik ook op Mercedes W126 forum zit,

En als je daar even je voorstelrondje doet dan ben je binnen een paar uurtjes welkom geheten door minimaal een Moderator en daarna een 10-tal andere leden.

 

Ben een beetje verwend denk ik...  :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En idd  JeepsUnlimited  is ook wat rustiger gezien de weinige reactie's  van de toch wel aanzienlijk aantal leden.

 

Maar vind het prima zo.

Ben bezig de Jeep weer door de APK te krijgen, stukje dorpel lassen ( knoeiwerk van vorige "lasser" opknappen)

Uitlaat vanaf de voorpijp, zit nog een gode Free-Flow demper onder aar de rest is rot.

En als laatste de kachelradiateur vervangen,, zoek er nog 1-tje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...