michel1972 Geplaatst August 17, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2013 (bewerkt) Een vriend van mij heeft de wiggers groep benaderd voor de verzekering van zijn jeep cj7. Nu kreeg hij netjes de polisvoorwaarden opgestuurd via Wiggers die hem onderbrengt bij Allianz en daarin staat dat zijn jeep voorzien moet zijn van een goedgekeurd klasse 1 ( startblokkering systeem ) Zijn er meerdere jeeprijders en met name cj rijders die dit ook hebben moeten inbouwen in hun jeep en zo ja door wie en waar hebben ze dat laten inbouwen? Zijn jeep wil hij all risk laten verzekeren en de voorwaarden geven bij hun aan dat een jeep boven een bepaalde waarde aan het klasse 1 systeem moet voldoen. August 17, 2013 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst August 17, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2013 Ik zit met de YJ via 4x4polis bij London Verzekeringen en voor de allrisk was inderdaad taxatie en klasse 1 vereist. Startblokkering zat er echter al in, dus ik heb niets in hoeven bouwen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst August 17, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2013 Ja moest ik ook, SCM klasse 1 met certificaat, destijds laten inbouwen door een mobiele inbouw service uit Oss. Heeft toen wel een tijdje onder het dashbord gewerkt, ik had wel de stoel en frame eruit gehaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 17, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2013 Ja moest ik ook, SCM klasse 1 met certificaat,destijds laten inbouwen door een mobiele inbouw service uit Oss. Heeft toen wel een tijdje onder het dashbord gewerkt, ik had wel de stoel en frame eruit gehaald. De volgende eisen worden voorgeschreven. Het moet bestaande uit een elektrisch systeem met minimaal twee automatisch inschakelende blokkeringen, geen detectie en geen alarmering:met minimaal twee blokkeringen (startmotor + extra blokkering, niet zijnde de startmotoronderbreking) Dus zaten ze te denken om de mechanische brandstofpomp te voorzien van een blokkering. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst August 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2013 (bewerkt) Dus zaten ze te denken om de mechanische brandstofpomp te voorzien van een blokkering. waarom niet iets makkelijkers bv draad van computer naar rotor huis pakken ? August 19, 2013 bewerkt door Marco's cj7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst August 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2013 waarom niet iets makkelijkers bv draad van computer naar rotor huis pakken ? Zo makkelijk is het niet om 30.000-50.000 Volt te schakelen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst August 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2013 Sorry.... dus niet de bovenste bedoel dus de draden tussen de pick up coil en de ignition module die op het linkerspatbord is gemonteerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst August 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2013 Dus zaten ze te denken om de mechanische brandstofpomp te voorzien van een blokkering. Elektrisch klepje schakelen in de brandstofleiding (zoals toegepast wordt voor keuze benzine/LPG) lijkt me gemakkelijker als een mechanische blokkering aanbrengen (die dan ook nog elektrisch gestuurd moet worden). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 21, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2013 Elektrisch klepje schakelen in de brandstofleiding (zoals toegepast wordt voor keuze benzine/LPG) lijkt me gemakkelijker als een mechanische blokkering aanbrengen (die dan ook nog elektrisch gestuurd moet worden). De verzekering gaat akkoord met een massaschakelaar als beveiliging voor de cj. Dat scheelt een boel geld en ellende ivm verkijgen certificaat klasse 1 systeem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst August 21, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2013 Laat dat dan in ieder geval door de verzekering maar schriftelijk bevestigen, Een massa sleutel is eigenlijk alleen bedoeld tegen brand/kortsluiting, En een beetje dief heeft echt wel zo'n rode Hella sleutel Zou er toch iets extra's bij doen al was het maar voor zijn eigen gemoedsrust. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 22, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2013 Laat dat dan in ieder geval door de verzekering maar schriftelijk bevestigen,Een massa sleutel is eigenlijk alleen bedoeld tegen brand/kortsluiting, En een beetje dief heeft echt wel zo'n rode Hella sleutel Zou er toch iets extra's bij doen al was het maar voor zijn eigen gemoedsrust. De verzekering heeft inmiddels bevestigd dat het huidige systeem voldoende is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Muddy Bandit Geplaatst August 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2013 Bij mijn Wagoneer (oldtimerverzekering) idem, een massaschakelaar op een niet direct zichtbare plaats was al voldoende. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.