Spring naar bijdragen

Airco Lekkage


Ronizz
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Mijn airco werkt niet meer, oorzaak: vloeistof vd airco was op (leeg). Hij is bijgevuld met fluor en na 2 weken gecontroleerd maar er is geen lekkage te bekennen voor onder de motorkap. Nu heeft de garagehouder gezegd dat de lekkage ook bij de kachelradiator onder/achter t dashboard kan zitten. Naar verwachting is dit een dag werk ;-(  Zijn er nog meer punten waar ik de lekkage kan zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekkage, als het niet onder de motorkap zit, dan kan het alleen nog in het kachel zijn.

Je zegt bijgevuld met met fluor, dan moet het toch in het kachelhuis te zien zijn? Je garage heeft geen endoscoop?

Reparatie is best zelf te doen. Er zwerven hier wel wat foto's rond van Duc en mijzelf.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekkage kan overal zitten, zoeken met dat fluor is een inmiddels oud systeem. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik heb goede ervaringen met http://garagevandorland.nl. Zij gebruiken de nieuwste methode, namelijk een speciale gas waarna ze met een pieper langs alle mogelijke plekken gaan. Zo hebben ze de lekkage bij de chrysler gevonden (1 van de leidingen), kostte 3 of 4 tientjes. Liever dat dan het risico om onnodig onderdelen te vervangen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekkage, als het niet onder de motorkap zit, dan kan het alleen nog in het kachel zijn.

Je zegt bijgevuld met met fluor, dan moet het toch in het kachelhuis te zien zijn? Je garage heeft geen endoscoop?

Reparatie is best zelf te doen. Er zwerven hier wel wat foto's rond van Duc en mijzelf.

Succes!

 

http://www.jeepforum.nl/topic/7016-beginnersproject-ducs-xj/?p=278095 ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekkage, als het niet onder de motorkap zit, dan kan het alleen nog in het kachel zijn.

Je zegt bijgevuld met met fluor, dan moet het toch in het kachelhuis te zien zijn? Je garage heeft geen endoscoop?

Reparatie is best zelf te doen. Er zwerven hier wel wat foto's rond van Duc en mijzelf.

Succes!

Als je verdamper (in je kachelhuis) lekt, kun je dit het makkelijkste herkennen aan de fluor die uit de afwatering (steekt door het schutbord naar buiten) naar buiten komt. Komt daar niets uit, kun je er redelijk vanuit gaan dat die niet lek is.

 

Groeten Gerard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...