Spring naar bijdragen

Trommel Remmen


Recommended Posts

Het volgende probleem:

 

Remmen achter van men XJ remmen niet gelijk 46% verschil op de keuring. Krijg dit niet goed (3xherkeurd)...

Nu heb ik zowat alles al vervangen namelijk: hoofdrempomp, remdruk verdeler (naast hoofdrempomp), rempompjes, leiding die afbrak... De remschoenen zijn nog zeer goed.

 

Wat ik nu nog ga laten doen is de trommels laten afdraaien.

 

 

Zijn er nog mensen met deze ervaring en wat hebben jullie gedaan om dit op te lossen?

 

PS, heb geen abs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heel veel gewicht in de koffer gooien

werkte bij mij ook ik zat ook telkens over de 40 procent verschil

en met ongeveer 200 kilo in de koffer was het ineens onder de 30 procent

maar de mijne is uit 87 en heeft geen remdruk verdeler maar een t stuk in remleiding achter

weet niet hoe dat zit onder een xj uit 96

bewerkt door ratteplaag (Dave)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat je de afstelling van de schoenen hebt nagekeken, het (zelf)stelmechanisme werkt niet altijd.

Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat een stelmechanisme vastzit of gewoon niet werkt.

Ik stel de remschoenen achter de grondplaat door het gaatje vast tegen de trommel(dan zijn ze gelijk) en geef ze dan allebei

twee of drie slagen los, wel met de achterwielen van de vloer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na veel proberen heb ik de trommels laten afdraaien (22euro voor de twee).

 

Remt terug zoals het hoort nu...

 

Ik heb het nagekeken door te rijden en dan te remmen, daarna direct jeep opkrikken en wiel + trommel weg halen. Dan zag ik een blinkend stuk op de remschoenen... Dit was enkel aan de zijkant van de remschoen... Waardoor ik doorhad dat de trommels niet vlak waren.

 

Wat ik ook nog vervangen heb is de remdruk verdeler van voor naast de hoofdremcilinder.

 

Nu bijna niets verschil & een groene kaart! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Even voor volledig te zijn,

 

net terug problemen gehad in de regen (achteras dichtslaan als ik rem)... Ik werd zowat zot!

 

Oplossing: nieuwe trommels, van horen zeggen dat afdraaien bij een XJ of YJ niet goed is omdat de trommel wat een hoek heeft.

 

Wanneer dit niet is kunnen de remblokken scheef komen te zitten tijdens het remmen.... Met alle gevolgen!

 

Dus nu nieuwe trommels, tot nu alles goed :lol:

 

(geld blijft het kosten :frusty:  )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...