Spring naar bijdragen

Starters Advies Gevraagd


Chairstar
 Share

Recommended Posts

Ik ben helemaal nieuw op dit gebied. Kan iemand me even op weg helpen? Ik wil wel starten met een opknap jeep, heb een grote werkplaats bij huis...

Heeft het zin voor een starter om hier mee te beginnen?

 

Tuurlijk kan dat maar let wel op dat je jeep ook weer niet te rot is. Onderdelen zijn niet altijd goedkoop en er staan geregeld projecten op marktplaats te koop van mensen die hetzelfde idee als jij hadden en erachter komen dat het wel eens flink in de papieren kan lopen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die keuze zul je zelf moeten maken.

Het ligt er ook aan wat je er mee wil gaan doen. Gaat het je alleen om het sleutelen? Dan misschien een nekaf. Wil je gaan terrein rijden dan is een CJ  of YJ denk ik een betere keuze.  Wil je de auto gaan gebruiken voor op de weg (bv voor de caravan), dan zou ik eerder kiezen voor een Wagoneer of Cherokee. 

In grote lijnen kun je zeggen: hoe ouder het type, hoe eenvoudiger het sleutelwerk. Hoe nieuwer, hoe meer electronica er bij komt. (Dat laatste moet je wel liggen)

Ik zou je adviseren eerst eens te gaan zoeken naar iets wat je mooi vindt. Als je dan een model hebt bepaald kun je hier wel vragen naar de voor en nadelen van een model.

( Ik kan natuurlijk geen inschatting maken wat jou sleutelkwaliteiten zijn.)

 

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal eens kijken. Op dit moment lijkt de wrangler me wel gaaf. Maar ik ben 17 dus de jeep zelf moet niet te duur zijn. Al heb ik wel geld daarvoor, vanaf mn 14 gewerkt haha. Oja ik heb 2 rechterhanden... Bigin in september aan werktuigbouwkunde op het Windesheim. Moet je voor dat sleutelen nog een paar monteur boeken lezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal eens kijken. Op dit moment lijkt de wrangler me wel gaaf. Maar ik ben 17 dus de jeep zelf moet niet te duur zijn. Al heb ik wel geld daarvoor, vanaf mn 14 gewerkt haha. Oja ik heb 2 rechterhanden... Bigin in september aan werktuigbouwkunde op het Windesheim. Moet je voor dat sleutelen nog een paar monteur boeken lezen?

Op windesheim zeg je? Kom je ook uit de buurt van Zwolle? In dat geval zou ik je wel wat opweg kunnen helpen, onderdelen zat haha.

Zodra je op windesheim zit kom je ongetwijfeld ook in contact met het "studenten-nacht-leven", vraag aan de bar van het vliegende paard dan maar eens naar iemand die veel met jeeps doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...