fransdemers Geplaatst February 9, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2013 Ziezo, het schiet al aardig op met de WJ. Ik heb van Walter een andere remklauw gekregen (bedankt walter ! ) en die zit er al op. Het wiel komt niet meer vast, maar ik moet nog verder zoeken waarom de klauw een beetje lekt. Nu ben ik gisteren de nieuwe remleiding bij meneer FIAT gaan halen. 25 euro alles betaald, met h Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 9, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2013 Inspuiten met WD 40.. Dan het bier opdrinken. Halverwege het sixpack nogmaals goed inspuiten en daarna de laatste 3 blikjes nuttigen. Indien het nog lukt spuit je daarna nog een keer in en dan slaap je daarna je roes uit. De volgende morgen begin je met sterke koffie.. ( Ha! Die moet je nog organiseren dus!!!) en daarna spuit je nog een keer in. Daarna zoek je een GOED passende sleutel. Liefst een "open ringsleutel, speciaal voor remleidingen, en die zet je goed op de wartel. Schietgebedje aan de Jeep-goden en losdraaien... Gelukt? Dan heb je de cola nog om het te vieren!! Succes! 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst February 9, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2013 beetje warm stoken en wd40 tegelijk inspuiten lukt het vast wel scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst February 9, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2013 hahahaaaa zal inderdaad na een sixpack halve liters een fluitje van een cent zijn waarschijnlijk... Ik denk dat ik zal beginnen met een open ringsleutel. Is dat anders dan een gewone steeksleutel ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst February 9, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2013 ja dat is anders open ring sleutel is beter dan een steek sleutel open ring sleutel schiet er niet zou er over heen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 9, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2013 Als de oude leiding toch vervangen word, kun je hem toch afknippen of zagen, dan kan je er een gewone ringsleutel op of eventueel een zeskantdop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst February 9, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2013 Heel juist Theo, zat ik ook net aan te denken. gewoon een knipje in die oude en hopen dat het dan lukt... En dan moet ik geen open ringsleutel kopen, kan ik dat geld aan bier besteden.... Van zodra het wat warmer wordt zal ik mij eens in dit avontuur storten. Voorlopig is dit dus de planning: iedere avond onder de Jeep kruipen, een paar biertjes drinken en inspuiten met WD40. Zo elke avond opnieuw... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eibersite Geplaatst February 9, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2013 (bewerkt) Als de remleiding en moer toch niet heel hoeven te blijven doet een griptang ook wonderen, wel eerst het ritueel van de biertjes en WD40 volgen . Jammer dat je zover weg woont, ander kwam ik je wel helpen February 9, 2013 bewerkt door Eibersite Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst February 10, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2013 Hoezo ver ? Zoals ik het zie, woon jij toch maar achter de hoek... Komt wel in orde. E Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 10, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2013 Warm stoken en dan met een moordenaar erop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eibersite Geplaatst February 10, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2013 Hoezo ver ? Zoals ik het zie, woon jij toch maar achter de hoek... Komt wel in orde. E Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst February 10, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2013 Eerst de zachte aanpak proberen met de ringsleutel... Naarmate het slechter gaat, zal ik ook nerveuzer worden, meer beginnen transpireren, dus meer bier drinken en dan steeds zwaarder materiaal gebruiken... Na afloop kan ik nog een gans nieuwe achteras nog bestellen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep40 Geplaatst February 10, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2013 om nu het nerveuze weg te nemen is er in belgie vrij bij de apotheek pillen te krijgen die dit goed begrenzen in combi met een goed nederlands biertje (AMSTEL) maar zet er inderdaad maar een griptang op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst February 11, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2013 Smallest torch on your welding setup, heat fitting red hot, wiggle carefully so the brake line doesn't twist, with a bit of patience it will work free. Vise-grips work well on rounded fittings. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst February 28, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2013 Ziezo, nu het koude weer belooft om weg te blijven ben ik er deze namiddag aan begonnen (... ) Heb de nippel goed afgeborsteld met de staalborstel, lukt niet zo goed want de andere kant zit tegen het chassis. Dan even met een zaagbladje wat roest vantussen de schroefdraad en het koppelstuk proberen krassen, want dat zit goed dichtgeslibt met roest-stof-euh... blubber. Dan de zaak al 2X goed ingespoten met WD-40. Dan aan mijn eerste biertje begonnen... ... komt dan mijn vrouw af: ik heb morgenvroeg de jeep nodig, moet vroeg naar het werk... grrrrrrrrrrrrrrr.... to be continued Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst February 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2013 Ziezo, nu het koude weer belooft om weg te blijven ben ik er deze namiddag aan begonnen (... ) Heb de nippel goed afgeborsteld met de staalborstel, lukt niet zo goed want de andere kant zit tegen het chassis. Dan even met een zaagbladje wat roest vantussen de schroefdraad en het koppelstuk proberen krassen, want dat zit goed dichtgeslibt met roest-stof-euh... blubber. Dan de zaak al 2X goed ingespoten met WD-40. Dan aan mijn eerste biertje begonnen... ... komt dan mijn vrouw af: ik heb morgenvroeg de jeep nodig, moet vroeg naar het werk... grrrrrrrrrrrrrrr.... to be continued rijdt jou vrouw met de jeep??? (bedoel dus: mag jou vrouw met de jeep rijden...) 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst February 28, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2013 rijdt jou vrouw met de jeep??? (bedoel dus: mag jou vrouw met de jeep rijden...) Nee, normaal mag ze niet, maar soms kan ik niet anders dan haar laten de Jeep gebruiken, want ze geraakt niet steeds op tijd op het werk... Dus ja, als ze zo op die dagen vertrekt, dan ben ik geen minuut gerust natuurlijk. Nu mag ze er niet mee rijden, wegens de roestige remleiding. Stel dat die barst, dan zou ze kunnen verongelukken. Dus ga ik morgenvroeg om 5 uur opstaan om ze naar haar werk te voeren. Dan kan ik verder WD40 spuiten voor de rest van de week... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eibersite Geplaatst March 1, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2013 rijdt jou vrouw met de jeep??? (bedoel dus: mag jou vrouw met de jeep rijden...) Mag mijn vrouw ook ..... als ik al een heleboel van die gele jongens op heb . Succes met de remleiding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.