NiMi Geplaatst January 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 Vandaag draaide mijn contactslot niet meer om. Auto staat geparkeerd op een plek waar het niet mag en dus zeker een bekeuring als ik hem niet weg haal. Vraag is hoe krijg ik hem uit de P stand momenteel ook 4x4 aanstaan vanwege de sneeuw? Iemand een snelle oplossing Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst January 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 Er loopt een kabel van het contactslot naar de hendel van de bak (binnen in) , dus knop eraf halen , afdekkap eraf en kabel los maken zodat hij niet meer blokkeert. (deze kabel is er voor dat je de sleutel er niet uit kunt halen tijdens het rijden , zodat hij op stuurslot springt.) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NiMi Geplaatst January 23, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 Ok Boris dank je. Dus knop van de schakelhendel eraf halen en de kap zie ik de draad dan makkelijk liggen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NiMi Geplaatst January 23, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 Weet iemand hoe ik mijn XJ kan verplaatsen als hij in P stand staat en ik hem daar niet meer uit krijg? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst January 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 tussenbak in neutraal zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 Tussenbak is neutraal zetten, is de snelste oplossing om de wagen weer rollend te krijgen. Maareuh..... als je contactslot blokkeert, staat hij soms met spanning op de wielen in het stuurslot? Beetje hangen aan het stuur misschien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NiMi Geplaatst January 23, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 Ab, Boris en Dave hartelijk dank. Ik heb hem weg kunnen krijgen zonder bekeuring staat nu op een goede plek. Kwam helaas op gegeven moment wel rode vloeistof onderuit (goed te zien in de sneeuw) zal wel een leiding van de stuurbekrachtiging kapot hebben gedraaid. Klinkt dat logisch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 Kijk eerst maar eens waar het vandaan komt. Powersteering fluid is normaal helder, kan zijn dat er ATF in zit (rood) of dat de automaat lekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst January 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 Kijk eerst maar eens waar het vandaan komt.Powersteering fluid is normaal helder, kan zijn dat er ATF in zit (rood) of dat de automaat lekt. Mag er geen ATF in de stuurbekrachtiging? Waarom niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NiMi Geplaatst January 28, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2013 Ok weekend even gekeken. De rode olie komt uit het power stering reservoir en komt onder de dop door. Ergens is er druk op gezet zodat het er nu uitstroomt. Kan dit komen doordat ik aan het stuur heb gedraait met de motor/contact uit? Ideeen of herkenning ik hoor het graag. Groet Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst January 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2013 Normaal zit er ook ATF (rood dus ) en een power-steering van een XJ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.