fransdemers Geplaatst January 23, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 Ziezo, heb mij eens KWAAD gemaakt erop ! De klauw werkt terug, en de aansluiting is lekdicht. Heb de ganse zaak leeggezogen via de nippel met een vacuumpomp, en dan een paar flesjes DOT4 bijgevuld en blijven zuigen. Ik heb terug voldoende remdruk nu om voorlopig te kunnen rijden. De klauw remt en komt terug los (waarschijnlijk heeft ze nu wel schrik van mij) De leiding is inderdaad erg geroest. Het is de onderste van de drie, de twee bovenste zitten nog mooi in de zwarte tectyl, maar de onderste is alle tectyl kwijt en is ferm aan het roesten. Deze lente best vervangen dus. Maar nu de vraag: alle boutjes en aansluitingspunten op de flexibels van deze leiding zijn ook meegeroest. Dus hoe krijg ik die los zonder gans de boel naar de haaien te trekken ? als ik even tijd vind, maak ik eens wat fotos. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst January 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 Het "Nico +++Service-Pakket" ter waarde van onschatbaar is dan weer geheel gratis Dat is natuurlijk de andere kant van het verhaal en een afweging die ieder voor zich moet maken. ik heb een combinatie van beide mogelijkheden en dat is voor mij perfect, daarbij vind ik het ook wel leuk om de onderdelen op te zoeken en me erin te moeten verdiepen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst January 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 Ziezo, heb mij eens KWAAD gemaakt erop ! De klauw werkt terug, en de aansluiting is lekdicht. Heb de ganse zaak leeggezogen via de nippel met een vacuumpomp, en dan een paar flesjes DOT4 bijgevuld en blijven zuigen. Ik heb terug voldoende remdruk nu om voorlopig te kunnen rijden. De klauw remt en komt terug los (waarschijnlijk heeft ze nu wel schrik van mij) De leiding is inderdaad erg geroest. Het is de onderste van de drie, de twee bovenste zitten nog mooi in de zwarte tectyl, maar de onderste is alle tectyl kwijt en is ferm aan het roesten. Deze lente best vervangen dus. Maar nu de vraag: alle boutjes en aansluitingspunten op de flexibels van deze leiding zijn ook meegeroest. Dus hoe krijg ik die los zonder gans de boel naar de haaien te trekken ? als ik even tijd vind, maak ik eens wat fotos. Top Frans, Laat dat stuk ijzer maar eens zien wie er de baas is... En het roest: wd40 kuur evt vermengen met (koper)vet. Door de tijd wordt het weer gangbaar en hopenlijk draai je dan de zooi niet "dol" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst January 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 (bewerkt) Ziezo, heb mij eens KWAAD gemaakt erop !. ......(waarschijnlijk heeft ze nu wel schrik van mij) Je hebt hem wel erg stevig aangepakt he...... http://www.nu.nl/buitenland/3011213/smogalarm-afgekondigd-belgie.html January 23, 2013 bewerkt door ruudvd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst January 23, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 Als het weer wat beter wordt, zal ik hem nog 's wat harder aanpakken ! remklauw en schoenen kan ik bij nico halen, maar waar haal ik die remleiding van vooraan tot achteraan ? Zou de Fiat boer die in huis hebben ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst January 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 remklauw en schoenen kan ik bij nico halen, maar waar haal ik die remleiding van vooraan tot achteraan ? Zou de Fiat boer die in huis hebben ? Als je met je oude leiding + de aansluitingen naar een automaterialen zaak gaat moeten ze dat toch kunnen maken voor je? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst January 23, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 Denk je ? Ik zal eens rondbellen en informeren. Als dat kan, dan kan ik bij nico de klauw bestellen en dan vervang ik op het gemak gans de zaak. Zie wel dat op nico zijn site de handremschoenen niet voorradig zijn, misschien kan hij dat apart bestellen, ik ga hem even contacteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst January 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 Frans, ik wil je niet op kosten jagen maar normaal vervangen we ook direct de remslangen.. zijn vermoedelijk ook 12 jaar oud en komen vaak heel moeilijk los van de vaste leiding. Verder weet je zeker dat je maar 1 klauw gaat vervangen? Het gaat wel om je veiligheid. Je gaat nog eens begrijpen waarom er zoveel C1 en Aygo worden verkocht...... Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst January 23, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 (bewerkt) Welja, die andere klauw is verstandig, doet al jaren wat van hem verwacht wordt... en ik ben nog steeds van het principe: 'if it ain't broke, don't fix it'. en een C1 is ongeveer de prijs van een tankbeurt bij de WJ zeker... Nu, wat ik ontzettend vervelend vind hier in Belgie en NL, dat is dat je onderdelen van een Jeep moet samensprokkelen via internet, lokale autohandel en eventueel de dealer. Als je dan ziet bijvoorbeeld in de US heb je gewoon alles voorhanden in January 23, 2013 bewerkt door fransdemers 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst January 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 Of je bestelt in dit leven je spullen gewoon daar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst January 24, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 Of je bestelt in dit leven je spullen gewoon daar Goede tip, maar.... hoe gaat een 3 meter lange remleiding van Wyoming naar hier geraken ? Ik denk niet dat ze dit in een lang smal doosje gaan stoppen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst January 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 In de regel op dezelfde manier als dat die dingen hier van A naar B gaan maar als je ergens zo'n leiding gevonden hebt en door verzender aangeboden wordt om het naar je op te sturen, is dat dan jouw probleem? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst January 24, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 geen probleem, maar ik zie niet direct kant en klare leidingen voorhanden. Waarschijnlijk is het voor de leidingen toch handiger deze op maat te laten maken. Op youtube gezien hoe ze dit doen, dit lijkt wel kinderspel als je de juiste tools hebt. Hier bij ons is zo'n zaak, ik ga even informeren hoe dat zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst January 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 Je zou ook eens bij jeep power hier op het forum kunnen vragen, hij heeft een WJ voor demontage staan. Misschien dat daarvan de leidingen nog in goede conditie zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shoveltje Geplaatst January 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 Een aantal jaren geleden was bij mij ook de "vaste" remleiding aardig aangetast. Werd opgemerkt toe ie bij B&S stond voor wat ander werk. Meteen laten vervangen en dat is inderdaad zoals Frans zegt kinderspel..... als je de juiste gereedschappen hebt. Nu is dit niet iets wat regelmatig voorkomt en dus ook niet interessant om deze zelf aan te schaffen. Het gevolg is dat je op zoek moet naar een "Vlaamse B&S" en ik kan me niet voorstellen dat er in de omgeving van Brugge niet een zaak te vinden is die vergelijkbaar werk doet. Gezien de relatieve eenvoud van het karwei en de impact op je veiligheid zou ik meteen op zoek gaan naar een remmenboer. Succes ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst January 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 heb destijds bij B&S parts een RVS set voor de YJ gekocht. Zat alles in en paste perfect. Alleen een k*t klus om het te monteren omdat het er in 1 keer in mot (alles is al op lengte en voorzien van koppelingen) komt in een relatief korte box. de leiding is op een aantal plaatsen gebogen zodat deze "inpakbaar" is. Keurig aangegeven met labels waar de leiding teruggebogen dient te worden. stainless steal is de baas bij remleidingen. In Libi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst January 26, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2013 Gisteren naar het magazijn van de Fiat-Jeep boer gebeld. Blijkt dat een compleet nieuwe remleiding van vooraan tot achteraan slechts 21 euro kost ! Dus ja, kan ik niet echt gaan voor sukkelen toch ? Een nieuwe Jeep original remklauw kost 150 euro. Ongeveer de prijs van een standaard fiat dus... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst January 26, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2013 jeep onderdelen voor fiat prijzen....komt er dan toch nog iets goeds uit dat huwelijk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst January 27, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2013 Welja, zo'n remleiding is nu precies ook geen Hi-tech apparaat h Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.