Spring naar bijdragen

Wj 99 Achterste Remklauw - Type ?


Recommended Posts

Ziezo, heb mij eens KWAAD gemaakt erop !

 

De  klauw werkt terug, en de aansluiting is lekdicht.

 

Heb de ganse zaak leeggezogen via de nippel met een vacuumpomp, en dan een paar flesjes DOT4 bijgevuld en blijven zuigen.

 

Ik heb terug voldoende remdruk nu om voorlopig te kunnen rijden.

 

De klauw remt en komt terug los (waarschijnlijk heeft ze nu wel schrik van mij)

 

De leiding is inderdaad erg geroest.  Het is de onderste van de drie, de twee bovenste zitten nog mooi in de zwarte tectyl, maar de onderste is alle tectyl kwijt en is ferm aan het roesten.  Deze lente best vervangen dus.

 

Maar nu de vraag:  alle boutjes en aansluitingspunten op de flexibels van deze leiding zijn ook meegeroest.  Dus hoe krijg ik die los zonder gans de boel naar de haaien te trekken ?

 

als ik even tijd vind, maak ik eens wat fotos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het "Nico +++Service-Pakket" ter waarde van onschatbaar is dan weer geheel gratis

 

Dat is natuurlijk de andere kant van het verhaal en een afweging die ieder voor zich moet maken. ik heb een combinatie van beide mogelijkheden en dat is voor mij perfect, daarbij vind ik het ook wel leuk om de onderdelen op te zoeken en me erin te moeten verdiepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziezo, heb mij eens KWAAD gemaakt erop !

 

De  klauw werkt terug, en de aansluiting is lekdicht.

 

Heb de ganse zaak leeggezogen via de nippel met een vacuumpomp, en dan een paar flesjes DOT4 bijgevuld en blijven zuigen.

 

Ik heb terug voldoende remdruk nu om voorlopig te kunnen rijden.

 

De klauw remt en komt terug los (waarschijnlijk heeft ze nu wel schrik van mij)

 

De leiding is inderdaad erg geroest.  Het is de onderste van de drie, de twee bovenste zitten nog mooi in de zwarte tectyl, maar de onderste is alle tectyl kwijt en is ferm aan het roesten.  Deze lente best vervangen dus.

 

Maar nu de vraag:  alle boutjes en aansluitingspunten op de flexibels van deze leiding zijn ook meegeroest.  Dus hoe krijg ik die los zonder gans de boel naar de haaien te trekken ?

 

als ik even tijd vind, maak ik eens wat fotos.

Top Frans, Laat dat stuk ijzer maar eens zien wie er de baas is...

En het roest: wd40 kuur evt vermengen met (koper)vet. Door de tijd wordt het weer gangbaar en hopenlijk draai je dan de zooi niet "dol"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk je ?

 

Ik zal eens rondbellen en informeren.

 

Als dat kan, dan kan ik bij nico de klauw bestellen en dan vervang ik op het gemak gans de zaak.

 

Zie wel dat op nico zijn site de handremschoenen niet voorradig zijn, misschien kan hij dat apart bestellen, ik ga hem even contacteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frans, ik wil je niet op kosten jagen maar normaal vervangen we ook direct de remslangen.. zijn vermoedelijk ook 12 jaar oud en komen vaak heel moeilijk los van de vaste leiding.

Verder weet je zeker dat je maar 1 klauw gaat vervangen?

Het gaat wel om je veiligheid.

Je gaat nog eens begrijpen waarom er zoveel C1 en Aygo worden verkocht......

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welja, die andere klauw is verstandig, doet al jaren wat van hem verwacht wordt...

 

en ik ben nog steeds van het principe: 'if it ain't broke, don't fix it'.

 

en een C1 is ongeveer de prijs van een tankbeurt bij de WJ zeker...

 

Nu, wat ik ontzettend vervelend vind hier in Belgie en NL, dat is dat je onderdelen van een Jeep moet samensprokkelen via internet, lokale autohandel en eventueel de dealer.

 

Als je dan ziet bijvoorbeeld in de US heb je gewoon alles voorhanden in

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

geen probleem, maar ik zie niet direct kant en klare leidingen voorhanden.

 

Waarschijnlijk is het voor de leidingen toch handiger deze op maat te laten maken.  Op youtube gezien hoe ze dit doen, dit lijkt wel kinderspel als je de juiste tools hebt.

 

Hier bij ons is zo'n zaak, ik ga even informeren hoe dat zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aantal jaren geleden was bij mij ook de "vaste" remleiding aardig aangetast. Werd opgemerkt toe ie bij B&S stond voor wat ander werk.

Meteen laten vervangen en dat is inderdaad zoals Frans zegt kinderspel..... als je de juiste gereedschappen hebt. :whistle:

Nu is dit niet iets wat regelmatig voorkomt en dus ook niet interessant om deze zelf aan te schaffen.

Het gevolg is dat je op zoek moet naar een "Vlaamse B&S"  en ik kan me niet voorstellen dat er in de omgeving van Brugge niet een zaak te vinden is die vergelijkbaar werk doet. Gezien de relatieve eenvoud van het karwei en de impact op je veiligheid zou ik meteen op zoek gaan naar een remmenboer. Succes  !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb destijds bij B&S parts een RVS set voor de YJ gekocht.

Zat alles in en paste perfect. Alleen een  k*t klus om het te monteren omdat het er in 1 keer in mot (alles is al op lengte en voorzien van koppelingen)

komt in een relatief korte box. de leiding is op een aantal plaatsen gebogen zodat deze "inpakbaar" is.

Keurig aangegeven met labels waar de leiding teruggebogen dient te worden.

stainless steal is de baas bij remleidingen.

In Libi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren naar het magazijn van de Fiat-Jeep boer gebeld.

 

Blijkt dat een compleet nieuwe remleiding van vooraan tot achteraan slechts 21 euro kost !

 

Dus ja, kan ik niet echt gaan voor sukkelen toch ?

 

Een nieuwe Jeep original remklauw kost 150 euro.

 

Ongeveer de prijs van een standaard fiat dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...