Spring naar bijdragen

Bandenvraagje Apk


Recommended Posts

alweer de veelgestelde vraag, hoeveel cm mogen je banden nu echt uitsteken en vanwaar is dit gemeten?
ik meet vanaf het hart van de band precies 30mm tot de wielkast
ik dacht altijd dat het 3cm per kant was.. alleen nu zegt mijn apk boer dat het 3cm over de hele as is (1.5cm per kant)

was al op de site van de rdw aan het zoeken geweest maar kon het nog niet vinden.

als het 3 cm is scheelt het mij weer een keer bandenwisselen.... :whistle: 

ziet er niet uit ook natuurlijk van die kruiwagenwielen :rolleyes: 


DSC-1017.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoorbreedte wordt volgens mij vooral bij grijs kenteken auto's gemeten.. Daar staat die maat ook op het kenteken, dacht ik..

Bij grijs kenteken worden ook andere zaken scherper in de gaten gehouden, zoals open ruimte in de wielkast, openzijde naar de banden aan de achterzijde, enz..

We hebben hier in het verleden nog wel eens verhalen gelezen over stukken karton of rubber om de wielkasten te verkleinen.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jij hebt het over hard van band

maar ik zet altijd een rechte lat tegen de band van beneden naar boven en meet dan naar spatbord

dit mag 3 cm zijn maar is dit 3,5 of 4 niet banden leeg laten lopen zo dat band gaat bollen beneden en de lat zo boven dichter bij spatbord komt

nee ik pak altijd een stuk deurrubber met vlap er aan van 1 cm en die schuif ik even om spatbord rand

als ik steekproef krijg word afstand ook kleiner

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...