Spring naar bijdragen

Ombouwen Stak Tcase Naar Passenger Drop


puppy
 Share

Recommended Posts

dat is te veel werk in mijn ogen. ik zit met alle steunen van de 3 link en panhard bar, de hydro assist,... het diff omzetten is buiten categorie :-)

de auto zou 9 maart terug moeten rijden.

Pirate4x4 al geprobeerd?

Alles is om te bouwen maar heb mijn twijfels of dat ook met de transfercase mogelijk is.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een D300 met TS op de kop monteert moet je wat freubelen met zelfgemaakte handels, een Stak met 3 handels is iets meer uitdaging.

Je kan Stak ook even een mail sturen of bellen, wellicht hebben ze zelf een oplossing. Conversie kit o.i.d....... http://www.stak4x4.com/contact.htm

Als je hem op de kop monteert komt de positie van de output shaft achter toch weer vreemd uit lijkt mij. Diff achteras moet dan achter weer uit het midden staan.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De uitdaging zal net als een geflipte D300, de olie lekage zijn en de shift rails aan de onderkant is ook niet de allerbeste oplossing. Buiten dat zie ik geen reden waarom het niet zou kunnen. Stak cases aren't the best in the west though. Er schijnen nogal wat klachten over olie lekage en uit gear springen te zijn. De 3 speeds are the bomb though.

bewerkt door aw12345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat bedoel je met olielekkage? en waar dan presies? deze bak spingt niet uit versnelling onder geen enkele omstandigheid. en lekt ook niet.

zou een mooie oplossing zijn die 3-speed.

Search on Pirate 4x4. Rear seal leakage. Also the shift rails being on the bottom could be a point of leaks.

Other t6han the shift rails and the speedo sensor hole being on the bottom, I see no real reason for it to not work

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de bak omdraait staat de olie tegen de shifter assen,Het zou zomaar kunnen dat de afdichtingen hiervan niet gemaakt zijn om constant olie tegen te houden. Waarschijnlijk is bij het ontwerp rekening gehouden met stof en vocht, niet met constante olie belasting. Hier zou dus lekkage kunnen ontstaan, maar dat hoeft natuurlijk niet. Vervangen van de afdichtingen voor een ander type zou dit kunnen oplossen.

Olielekkage op de seals van de uitgaande assen is een ding wat niets met het "flippen"te maken heeft. Meer met de kwaliteit van de seals en tolerantie in eindlagers en tolerantie in diameter van de uitgaande as.

Ontluchtings gat zal je moeten afdichten en aan de andere zijde een nieuw moeten boren en tappen. Of dit met de speedsensor ook gaat, geen idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

This is what I am talking about as far as popping out of gear seems to be a very common problem, if somebody spend time and money to built a fix

http://www.pirate4x4.com/forum/general-4x4-discussion/1110342-fix-stak-monster-box-now-available.html

http://www.pirate4x4.com/forum/general-4x4-discussion/764135-stak-3-speed-problem.html

Seems to me buy and Atlas and forever after have a smile on your face

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...